Gå til innhold

For ung til å sitte barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. En kollega av meg på jobben har en sønn som nettopp har fylt 1 år. Min datter på 8 synes han er kjempesøt og har sååååå lyst til å sitte barnevakt for ham. Problemet er bare det at jeg synes hun er litt for ung til å sitte barnevakt ettersom hun bare er 8 år gammel (fyller 9 neste uke). Er det greit å la en snart 9-åring sitte barnevakt for en 1-åring?

Anonymkode: 95feb...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitte barnevakt, som være alene med barnet i 1 time eller mer, nei, hun er for ung.

Passe barnet, og trille en tur for å få barnet til å sove, eller når barnet er våken, skiftet på og mett utenfor huset deres i nabolaget, når foreldrene er i nærheten, ja, det kan gå. Evt leke i hagen mens foreldrene er hjemme.

Anonymkode: d44f3...b50

Skrevet

Nei..!!

Anonymkode: 0a930...f28

Skrevet

Jeg synes hun er for ung til å sitte barnevakt ja, men det er jo helt greit å leke sammen.

Her var eldstemann nesten 8 år da yngste ble født, og har hele veien lekt med og "passe på" henne. Ikke noe problem å la f.eks en 8 åring og en 1 åring leke i hagen o.l. mens du selv er hjemme. Da kan 8 åringen rope om det skulle være noe.

Så om kollegaen din kjenner datteren din og vet hun er en pålitelig "barnevakt" kan hun jo fint leke med den lille uten at mamma reiser vekk. Men kanskje det er greit å ha noen til å leke med 1-åringen mens hun gjør noe husarbeid eller bare slapper av litt, det går jo fint.

Anonymkode: 65b88...f7e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei..!!

Svarte på den siste setninga i hi, ikke overskrifta. 

Man lar selvsagt ikke en 9-åring passe en 1-åring!!

Skrevet

Hun kan kanskje passe ham litt mens foreldrene for eksempel er ute og klipper gresset/raker løv, men å være "ordentlig barnevakt" er hun kanskje litt for ung til.

Skrevet

Altfor ung til å sitte barnevakt

Anonymkode: b1582...edb

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Hei. En kollega av meg på jobben har en sønn som nettopp har fylt 1 år. Min datter på 8 synes han er kjempesøt og har sååååå lyst til å sitte barnevakt for ham. Problemet er bare det at jeg synes hun er litt for ung til å sitte barnevakt ettersom hun bare er 8 år gammel (fyller 9 neste uke). Er det greit å la en snart 9-åring sitte barnevakt for en 1-åring?

jeg var barnevakt fra jeg var 8 -9 år, ingen problem det. de var 1 og 2 år

Anonymkode: 681d1...162

Skrevet

Sitte barnevakt er hun alt for ung til. 

Men å "sitte barnevakt" som i å underholde ungen mens foreldrene gjør noe annet på samme eiendom og er tilgjengelige dersom det skjer noe, det kan en 9åring gjøre. Det samme med å trille en tur i et rolig nabolag mens ungen er godt festet i vogna si og klar for å sove. 

Anonymkode: 14464...600

Skrevet

Kanskje lurt å vente til hun har fylt 13-14 år.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 80711...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...