Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Når bør man begynne å vurdere å oppsøke lege? Anonymkode: 29796...8c5
Gjest Antarctica Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Med en gang, hvis det var hardt? Er det noe å lure på?
Optatium Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Hvis man føler seg uvel? Synsforstyrrelser? Kvalme?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Er kvalm og svimmel. Har brukket meg noen ganger, men ikke spydd, ser litt uklart. Vondt og hodet, og trøtt. HI Anonymkode: 29796...8c5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er kvalm og svimmel. Har brukket meg noen ganger, men ikke spydd, ser litt uklart. Vondt og hodet, og trøtt. HI Anonymkode: Ring legevakten. Nå. Anonymkode: dd9fe...f6e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er kvalm og svimmel. Har brukket meg noen ganger, men ikke spydd, ser litt uklart. Vondt og hodet, og trøtt. HI Anonymkode: 29796...8c5 Da ringer du nå!! Anonymkode: 6b051...d80
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er kvalm og svimmel. Har brukket meg noen ganger, men ikke spydd, ser litt uklart. Vondt og hodet, og trøtt. HI Anonymkode: 29796...8c5 Det er jo ingen tvil om at dette er hjernerystelse. Hvor kraftig hjernerystelse og hva du må passe på i døgnet som kommer avgjør lege. Men å lese på nett, se på TV osv er garantert noe du skal unngå for å la øyne og hjerne hvile. Anonymkode: 79c92...a7a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 HI her. En liten oppdatering. Jeg kunne ikke dra til legevakten med det samme siden samboer ikke vat hjemme enda og kunne ikke la barna være alene hjemme. Googlet litt og fant ut fra Norsk Helseinstitutt sine sider at det jeg følte er helt normalt etter et slag i hodet, og man skulle ta kontakt med lege dersom hodepinen ble kraftig og man ble forvirret, eller symptomene ikke ga seg. Jeg er hverken svimmel, har hodepine, er trøtt eller har problemer med synet nå. Det ga seg etter ca 1 time Ha en fortsatt flott lørdag jenter Anonymkode: 29796...8c5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: HI her. En liten oppdatering. Jeg kunne ikke dra til legevakten med det samme siden samboer ikke vat hjemme enda og kunne ikke la barna være alene hjemme. Googlet litt og fant ut fra Norsk Helseinstitutt sine sider at det jeg følte er helt normalt etter et slag i hodet, og man skulle ta kontakt med lege dersom hodepinen ble kraftig og man ble forvirret, eller symptomene ikke ga seg. Jeg er hverken svimmel, har hodepine, er trøtt eller har problemer med synet nå. Det ga seg etter ca 1 time Ha en fortsatt flott lørdag jenter Anonymkode: 29796...8c5 Du har ikke engang ringt legevakten? Det er klart, det er mye bedre med selvdiagnostisering Anonymkode: f2edf...94d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Du er uansvarlig, Hi. I verste fall kan du få en hjerneblødning i natt. Men hva betyr vel det, du diagnostiserte deg selv, og barna har tross alt en far som kan bli alenepappa.... Slår du hodet slik at du får de symptomene du hadde så SKAL du kontakte lege! Anonymkode: b235a...e89
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er kvalm og svimmel. Har brukket meg noen ganger, men ikke spydd, ser litt uklart. Vondt og hodet, og trøtt. HI Anonymkode: 29796...8c5 Ehh, hvorfor spør du her? Lurer du, så ta en tlf til legevakt. Fryktelig mye dumheter her inne...., Anonymkode: 6b080...571
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: HI her. En liten oppdatering. Jeg kunne ikke dra til legevakten med det samme siden samboer ikke vat hjemme enda og kunne ikke la barna være alene hjemme. Googlet litt og fant ut fra Norsk Helseinstitutt sine sider at det jeg følte er helt normalt etter et slag i hodet, og man skulle ta kontakt med lege dersom hodepinen ble kraftig og man ble forvirret, eller symptomene ikke ga seg. Jeg er hverken svimmel, har hodepine, er trøtt eller har problemer med synet nå. Det ga seg etter ca 1 time Ha en fortsatt flott lørdag jenter Anonymkode: 29796...8c5 Haha, den var god. Kunne ikke dra til legen pga ungene var hjemme. Altså, mye bedre å ta sjansen på at de skulle oppleve at du falt om sammen med dem..... Fy f.... Anonymkode: 6b080...571
Gjest Antarctica Skrevet 19. mai 2019 #14 Skrevet 19. mai 2019 Det du beskriver er symptomer på bl a hjernerystelse. Hvis du ikke tar en hjernerystelse på alvor kan du bli alvorlig plaget, kanskje resten av livet. Jeg kjenner folk som har slitt med kronisk hodepine, epilepsi, svimmelhet, personlighetsendringer, hukommelsestap, synsforstyrrelser og mye annet faenskap etter en kraftig hjernerystelse. Han ene mista sertifikatet, fordi epilepsi ikke er kombinerbart med å kjøre bil.
Pobie Skrevet 19. mai 2019 #15 Skrevet 19. mai 2019 Man kontakter lege dersom man er dårlig etter slag mot hodet. Oppkast er klassisk symptom på hjernerystelse. Du ringer selvfølgelig legevakt med en gang.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #16 Skrevet 19. mai 2019 Jeg har svart over her, men det er bare å håpe på at hellet er bedre enn vettet hos HI... Jeg hadde mindre symptomer enn det Hi beskriver og hadde en veldig kraftig hjernerystelse, ble innlagt på sykehuset, fikk restriksjoner på hva jeg kunne gjøre i to måneder etterpå. Fulgte alt legene sa jeg skulle gjøre (og ikke minst ikke gjøre), og likevel fikk jeg mange år med store problemer i ettertid med hukommelse, konsentrasjon m.m. som satte meg helt ut av yrkeslivet. Det er virkelig ikke til å spøke med, og det er bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite. Anonymkode: b235a...e89
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #17 Skrevet 19. mai 2019 Minner meg om min (vår) fjortisdumhet. Hadde røyket hasj og svimte av på toppen av en steintrapp og rullet ned. Jeg kjente alt, men klarte ikke bevege meg, snakke eller åpne øynene. Jeg hørte vennene og broren min snakke til meg, men klarte ikke svare eller våkne. Da jeg omsider våknet, kjente jeg ingen rundt meg og visste ikke hvor jeg var. Broren min fikk etterhvert vekket meg litt, så jeg kjente han iallefall. De kjørte meg hjem, fikk av meg klærne, satt en bøtte nedenfor senga og sa god natt. Jeg sov uten tilsyn hele natta. Takk Gud, for at det gikk bra. Poenget er at vi var ungdommer og redde for å bli tatt for røyking. HI er voksen med ansvar for barn. Skulle ikke vært lov å være like dum da. Anonymkode: aaba6...bdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå