Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 Dattera på 9 fekk besøk ca. 11.30, hun gikk 15.30 etter avtale med foreldrene. Det kom og eit besøk ca. 13.00 og hun er her enda. Foreldrene sa tidligere at vi måtte sende henne hjem når det passa. Men nå så jeg at hun burde gå snart for det nærma seg kveld (middag og lørdagskos). Hun lurte då på om foreldrene hadde sagt at hun skulle heim, jeg dei er jo nei siden de ikke hadde det. Pizzaen er snart i ovnen, føler meg litt slem som sender henne hjem før mat men.. Hva pleier dere gjøre? Anonymkode: c9f23...3eb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Sender de hjem når familiekvelden starter. Er ikke slemt å be noen gå hjem fordi man skal noe annet. Selv om det man skal er hjemme Anonymkode: 010ff...e5c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Litt forskjellig etter hva vi skal spise, og om det er nok mat til gjester. Hvis det ikke er nok mat eller at vi ikke har lyst å ha besøk mer, så sier jeg at de må gå hjem fordi det ikke passer for oss å ha besøk mer, og i ditt tilfelle fordi foreldrene har sagt at vi skal sende henne hjem når det ikke passer å ha besøk mer. Har for øvrig ofte venninner på besøk, både til middag og ellers. Anonymkode: def0b...805
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Veldig opp og ned, men jeg kan fint sende hjem besøk om det ikke passer lenger eller jeg ser ungene blir slitne og trenger litt "alene" tid. I dag har det vært flere unger her på dagtid, alle de ble sendt hjem før middag, også kommer det en venninne nå halv syv som skal overnatte til i morgen (hun kommer rett fra middag hos bestefar). Så ingen fast regel på dette altså, noen helger er vi en haug med ekstra unger rundt bordet, mens andre helger blir de sendt hjem. Bare send hjem når det passer er ganske vanlig her, da sendes ungene hjem når det passer. Noen ganger passer det med gjester til middag og andre ganger ikke. Om du synes det er på tide å avslutte før middag i dag sier du bare det. Om ungen spør svarer du bare som det er, at nå har det blitt lekt i hele dag og det er på tide å avslutte før middag. Anonymkode: a1714...b8b
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dattera på 9 fekk besøk ca. 11.30, hun gikk 15.30 etter avtale med foreldrene. Det kom og eit besøk ca. 13.00 og hun er her enda. Foreldrene sa tidligere at vi måtte sende henne hjem når det passa. Men nå så jeg at hun burde gå snart for det nærma seg kveld (middag og lørdagskos). Hun lurte då på om foreldrene hadde sagt at hun skulle heim, jeg dei er jo nei siden de ikke hadde det. Pizzaen er snart i ovnen, føler meg litt slem som sender henne hjem før mat men.. Hva pleier dere gjøre? Anonymkode: c9f23...3eb Herregud. Du står ikke til ansvar for en niåring, hun kan spørre alt hun vil uten at du har plikt til å forklare deg. Du sier "du skal hjem nå, fordi JEG sier det". Anonymkode: a7723...bb5
Yellow Brick Road Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 Svaret til jentungen er da enkel og greitt: "Ja" og det er jo sant. De sa at ungen skulle hjem når det passet for dere.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 I forrige uke hadde vi en på besøk uanmeldt og uten at avtaler, og det er jo helt finfint! Når jeg da etter noen timer sier at nå må vi videre i programmet får jeg til svar: Men jeg skal være her til syv! Da må jeg selv jeg ble litt stum. Anonymkode: 3a1c8...75f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Jeg sender barn hjem når det ikke passer lenger. Syntes det er litt ubehagelig, men orker ikke huset fullt hele dagen. Noen ganger kan de spise het,men noen ganger har vi ikke nok mat. Anonymkode: b1595...170
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 1 time siden, Yellow Brick Road skrev: Svaret til jentungen er da enkel og greitt: "Ja" og det er jo sant. De sa at ungen skulle hjem når det passet for dere. Det var det vi gjorde til slutt. Eller at dattera mi gikk ut og sa at foreldrene hadde sagt at hun måtte hjem 🙈 HI Anonymkode: c9f23...3eb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 Jeg har ingen problem med å sende barn hjem når det ikke passer med besøk lenger. Og når foreldrene tilogmed har sagt at dere må sende henne hjem når det passet dere, er det ingen grunn til dårlig samvittighet. Anonymkode: 7d925...f78
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Nei sånn må det være. Håper mine barn sendes hjem når det ikke passer lenger med besøk. Ofte når jeg sender hjem besøk fra oss sier de "men mamma sa jeg ikke skulle hjem før kl åtte".. Da svarer jeg bare at det passer best for oss at du drar nå, så er du velkommen tilbake i morgen. Null stress. Anonymkode: e1b33...0c1
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: I forrige uke hadde vi en på besøk uanmeldt og uten at avtaler, og det er jo helt finfint! Når jeg da etter noen timer sier at nå må vi videre i programmet får jeg til svar: Men jeg skal være her til syv! Da må jeg selv jeg ble litt stum. Anonymkode: 3a1c8...75f Seriøst? Du kan vel ikke bli stum over det.. ungen har jo helt sikkert fått beskjed om å være hjemme (senest) til klokken syv, og derved tenkt at det var slik det er.. de er ikke ferdig utviklet til å sette seg inn i alles perspektiver og tenke som en voksen allerede. Svaret på det er jo bare «jo, det passer best for oss at du går hjem nå. Dere kan leke mer en annen dag» Anonymkode: c8ae7...0d5
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Du kan vel ikke bli stum over det.. ungen har jo helt sikkert fått beskjed om å være hjemme (senest) til klokken syv, og derved tenkt at det var slik det er.. de er ikke ferdig utviklet til å sette seg inn i alles perspektiver og tenke som en voksen allerede. Svaret på det er jo bare «jo, det passer best for oss at du går hjem nå. Dere kan leke mer en annen dag» Anonymkode: c8ae7...0d5 Enig. Anonymkode: 787b2...381
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 Jeg personlig hadde sagt i fra en god stund før mat at hun må hjem. Kjipt å tro du skal bli til middag. Lukter godt i huset og pang! Du må hjem 🤣 men det er bare slik jeg ser det. Liker å si i fra en halvtime før de skal hjem. Anonymkode: 6eaea...893
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #15 Skrevet 19. mai 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Dattera på 9 fekk besøk ca. 11.30, hun gikk 15.30 etter avtale med foreldrene. Det kom og eit besøk ca. 13.00 og hun er her enda. Foreldrene sa tidligere at vi måtte sende henne hjem når det passa. Men nå så jeg at hun burde gå snart for det nærma seg kveld (middag og lørdagskos). Hun lurte då på om foreldrene hadde sagt at hun skulle heim, jeg dei er jo nei siden de ikke hadde det. Pizzaen er snart i ovnen, føler meg litt slem som sender henne hjem før mat men.. Hva pleier dere gjøre? Anonymkode: c9f23...3eb Jeg tenker at du skal være glad din datter har gode venner som vil være på besøk så lenge, og ikke se på det som en ulempe Min datter har sin aller beste venninne rett i nærheten, og jeg passer på at de koser seg her hos oss. Hun spiser gjerne middag her, lunsj, etc. Jeg tar de også med på mye moro, som feks båttur. De er som erteris og vil helst være sammen på skolen og etter skolen helt til kvelden er kommet. Jeg bruker sende henne hjem etter kveldsmat, noen ganger sender jeg henne hjem før vi spiser kvelds. Det er da rett før leggetiden til min datter, sender også venninnen hjem litt tidligere enn vanlig hvis min datter skal bade seg eller har andre ting hun må gjøre. Men ja, de er sammen hver eneste dag i flere timer hver dag, og i mine øyne ser jeg bare positivt på det. Hadde vært grusomt om våre barn ikke hadde venner de kunne leke med på fritiden! finnes ikke noe som er sunnere enn det. Tenker uansett at de dagene dere skal kose dere som familie må det være greit å sende henne hjem før pizza feks. Anonymkode: fd485...7f4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #16 Skrevet 19. mai 2019 "Nå passer det ikke med besøk lenger, så nå må du gå hjem. Du kan gjerne komme tilbake senere/i morgen/på fredag/"fyll inn det som passer". Ikke vanskeligere enn det.Vær glad for at barna dine har gode venner som trives hjemme hos dere. Anonymkode: d8851...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå