Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #1 Skrevet 18. mai 2019 hvordan er det? blir de mye utenfor? min vil bare begynne på hockey,men det har jeg dessverre ikke råd til som alenemor, hvis han blir så god så han vil satse på det. Prøvd fotball og han var ikke veldig gira, skal jeg forsette og prøve og få han med på en aktivitet eller skal jeg la han slippe? Han har mange venner, han er bare 6 og begynner på skolen til høsten Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #2 Skrevet 18. mai 2019 Det er ingen her som ikke driver med aktiviteter. Jeg tror den største ulempen med å ikke gå på aktiviteter er at de ender opp med å kun drive med spilling når de blir litt eldre. Når gutta på 10 samles for å sparke litt fotball i de lyse sommerkveldene lurer jeg på hva resten driver med. Jeg vet mange av de sitter inne og spiller og det blir nok verre med åra. Anonymkode: ff226...ebb
Optatium Skrevet 18. mai 2019 #3 Skrevet 18. mai 2019 Jeg vil anbefale å ha en aktivitet. Jeg jobber på ungdomsskolen og ser at noen (ikke alle) som ikke har en aktivitet faller utenfor. Men er det dyrt for hockey nå? Ikke la være å melde på noe fordi det kan bli for dyrt senere tenker jeg. Mye kan ha skjedd da!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #4 Skrevet 18. mai 2019 Han er 6 år og du bekymrer deg for å ikke ha råd hvis han blir så god at han vil satse på dette når han blir eldre? Frem til de er 12 år er det jo barneidrett, ikke satsing. Er det ikke bedre å la ham få de årene, og kanskje kan dere finne en løsning hvis han nå skulle vise seg å være et stortalent? Ikke ta fra barnet ditt muligheter allerede! Anonymkode: ed295...59a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #5 Skrevet 18. mai 2019 Tusen takk for svar begge 2. Her koster hockeyen 350 i mnd, og det er mye treninger selv fra de bare er 6-7 år, kameraten hans spiller,men der er de 2 og de synes det er dyrt, og så kommer alt ustyret i tillegg, så må prøve og finne på noen annet,men kan jo hende han vil spille fotball med tiden hvis noen andre i klassen gjør det, barn blir jo gjerne påvirket Og at han skal sitte og spille er ikke aktuelt, her får han sitte på padden i 1 time og kun se barne tv hele året, er flere barn i gata og han kan leke ute, så lenge det ikke øser ned eller er kjempe kaldt, så for min del er det ikke aktuelt at han skal sitte og spille Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Han er 6 år og du bekymrer deg for å ikke ha råd hvis han blir så god at han vil satse på dette når han blir eldre? Frem til de er 12 år er det jo barneidrett, ikke satsing. Er det ikke bedre å la ham få de årene, og kanskje kan dere finne en løsning hvis han nå skulle vise seg å være et stortalent? Ikke ta fra barnet ditt muligheter allerede! Anonymkode: ed295...59a ikke i hockeyen, her trener de 3-4 ganger i uka allerede fra de er 6-7 år, og de plukker også ut de beste til og spille i cuper når de er så små, så må jeg tenkte langsiktig når jeg er alene Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 Hvis du har råd til at han kan prøve nybegynnerhockey nå, synes jeg du skal la ham gjøre det. Om han senere ønsker å satse får man se på hva som er mulig å få til. En del utstyr kan kjøpes brukt osv. Og det er jo ikke sikkert han ønsker å satse til den tid, men så har han i mellomtiden lært seg nye ferdigheter, utviklet seg og fått nye venner. Anonymkode: c2408...249
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Akkurat nå har min minste sluttet i sin aktivitet . Det samme har flere i vennegjengen . Presser ikke på at han må inn i noe nytt nå. Ettermiddagene går med til fotball på løkka og masse volleyball . Hele guttegjengen er aktive sammen og fortsetter det sånn er det ok for meg. De er 11. Veldig lite spilling om dagen. Når det blir varmere drar de nok på stranden etter skolen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 Her er det svært uvanlig å begynne på aktivitet før de har begynt på skolen så jeg hadde ikke stresset med å være redd for at han ikke begynner på en aktivitet nå. Etter at de har startet på skolen får de flere venner og nye impulser. Mange barn prøver også ut forskjellige aktiviteter og det er de færreste som er gode på første trening i noe i en alder av 6 år så mye kan endre seg med hans tanker om fotball også. Anonymkode: 14668...cce
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 Her er det sånn at de som ikke er med på noe blir litt utenfor. De som går i klassen trener sammen 2-3 gangerni uken og spiller kamper en dag i uken, og den siste dagen er satt av til lekser og helgene er de sammen de som går på idretten. Det er absolutt ikke med vilje, men det er bare sånn det blir. Felles interesser osv. Da de gikk i 1-2 klasse var det ikke sånn. Da var det en trening og en kamp i uken, så det var ikke noe problem da. Og så var det sånn at de ikke var helt opslukt av idretten sin da. Nå er de 9 og helt oppslukt og alle skal bli proffer så klart Anonymkode: 454f4...788
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Tusen takk for svar her er det veldig vanlig og begynne allerede når man er 4-5 år, så får se etterhvert, skal gå på en håndball trening til uka og se om det faller i smak Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar begge 2. Her koster hockeyen 350 i mnd, og det er mye treninger selv fra de bare er 6-7 år, kameraten hans spiller,men der er de 2 og de synes det er dyrt, og så kommer alt ustyret i tillegg, så må prøve og finne på noen annet,men kan jo hende han vil spille fotball med tiden hvis noen andre i klassen gjør det, barn blir jo gjerne påvirket Og at han skal sitte og spille er ikke aktuelt, her får han sitte på padden i 1 time og kun se barne tv hele året, er flere barn i gata og han kan leke ute, så lenge det ikke øser ned eller er kjempe kaldt, så for min del er det ikke aktuelt at han skal sitte og spille Anonymkode: 7d3dc...1e7 Poenget mitt var at de som ikke har noen aktivitet spiller mer og mer jo eldre de blir. Han er 6 nå og du kan regulere det. Etter som han blir eldre vil det bli mer og mer vanskelig å styre hans skjermtid. De som ikke har aktiviteter ender ofte opp med å spille da. Anonymkode: ff226...ebb
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 Jeg ser at det er positivt for mine å ha aktiviteter på fritiden. Det gir en annen form for mestring og er helt klart viktig for det sosiale. I tillegg blir man bedre kjent med foreldregruppen. Det har vært gull verd når de har blitt ungdommer. Anonymkode: 756e0...500
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 Mitt barn driver ikke med idrett men er ikke utenfor i det hele tatt. Vi bor på et lite sted... og heldigvis er det ikke bare mitt barn som ikke spiller fotball ... Barnet mitt er mye med venner ute ... (helt ærlig, jeg syns nesten det er litt godt å slippe dugnader, utgifter og alt styret... fy skamme meg 😂) Anonymkode: 057fe...7cd
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Ingen av mine (jente 9 og gutt 15) går på noe nå. Sønnen mi har rett og slett ikke tid pga lekser og innleveringer. Men ingen av de er utenfor heller. Ikke spiller de play station. Datteren min har ikke og sønnen min mistet sin i november. De er med venner så fort muligheten byr seg. Anonymkode: 0a845...ea2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #16 Skrevet 18. mai 2019 Fotball er inkluderende aktivitet for de som spiller fotball, men ekskluderende for alle andre. Fotballgutta skal bare spille fotball i friminuttene også, og kan da ikke leke med andre venner enn de de har fra fotballen. Vi har problemer i klassemiljøet pga dette, fordi det blir så altoppslukende... De snakker om fotball, spiller fotball og spiller FIFA. Som om naboen i korps her bare skulle snakket om tuba dagen lang, og spilt tuba i alle friminutt... Skjønner ikke at alle må delta i det samme. 😂(min skal åpenbart bli proff på Barcelona tror han) Men om gutten din vil prøve hockey, er det jo lurt å gi ham sjansen, og se om han trives, kommunene har som oftest mulighet til å søke noe støtte, og om det ikke funker er kanskje 3-4 år på en aktivitet han liker bedre enn å ikke ha fått muligheten i det hele tatt..? Anonymkode: 093d9...601
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #17 Skrevet 18. mai 2019 Hva med innebandy da? Kanskje det kan være en god nr 2? Når jeg vokste opp var det helt normalt at noe sport var for dyr til at man kunne gå på det. Nå skal man ha råd til alt mulig, ellers bør man ikke ha barn... iallefall er det tankegangen her inne... hockey er dyrt, det er ugunstige tider stort sett, og mye dugnadsarbeid har jeg hørt... Anonymkode: e3376...5fe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #18 Skrevet 18. mai 2019 Tusen takk for svar mange fine tips her, tror kanskje mye løser seg når skolen begynner, men han elsker fotball, bruker mye tid på youtube, elsker og spille fifa ( dette kun med onkelen på fars side, vi har ikke spillemaskin hjemme ), han elsker og se på alt av fotball, og er også med på kamper, tror egentlig fotball er det mest riktig for han fordi han er elsker og sparke fotball . så tenker at jeg skal gi det litt tid til skolen begynner så skal vi prøve igjen,ellers så har jeg tenkt på kampsport også Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #19 Skrevet 18. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: hvordan er det? blir de mye utenfor? min vil bare begynne på hockey,men det har jeg dessverre ikke råd til som alenemor, hvis han blir så god så han vil satse på det. Prøvd fotball og han var ikke veldig gira, skal jeg forsette og prøve og få han med på en aktivitet eller skal jeg la han slippe? Han har mange venner, han er bare 6 og begynner på skolen til høsten Anonymkode: 7d3dc...1e7 Hvorfor tar du sorgene på forskudd? "Hvis han blir så god at han vil satse på det"? Han satser vel uansett ikke før om ca 10 år... det kan prøves mange idretter i mellomtida! Men uansett trenger ikke seksåringer fast aktivitet. Anonymkode: 22be7...ead
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2019 #20 Skrevet 19. mai 2019 13 hours ago, Anonym bruker said: Hvorfor tar du sorgene på forskudd? "Hvis han blir så god at han vil satse på det"? Han satser vel uansett ikke før om ca 10 år... det kan prøves mange idretter i mellomtida! Men uansett trenger ikke seksåringer fast aktivitet. Anonymkode: 22be7...ead Aktivitet er veldig viktig for alle, så han skal på en aktivitet, må bare finne den riktige Anonymkode: 7d3dc...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå