Gå til innhold

Gjorde jeg det rette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 10 år og hadde en kamerat på overnatting forrige helg. Foreldre var på fest. Rundt kl 23 fikk gutten vondt i magen og begynte å gråte. Han ville dra hjem. Jeg prøvde å snakke med han, men han gråt. Kl 24 ringte jeg til foreldrene. Mor kom å hentet han like etterpå. Hun virket litt sur. I ettertid har jeg tenkt at det var dumt å ringe. Han hadde sikkert sovnet til slutt. Hva synes dere?

Anonymkode: 2fc54...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var denne gutten på overnatting pga at foreldrene skulle på fest (altså at du var barnevakt), eller var de på fest pga at gutten likevel ikke var hjemme?

Anonymkode: 39327...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det var riktig av deg å ringe foreldre, men kanskje heller for å diskutere situasjonen, om gutten brukte å få vondt i magen etter for mye godter på lørdag (ikke vet jeg hva som kunne være årsaken), om du skulle gi han en paracet og se om det ble bedre, eller om foreldrene ønsket å møte guttens ønske om å dra hjem. Kommer jo litt an på din egen situasjon også, har du mindre barn som du må stå opp med om morgenen? Har du kapasitet til å være oppe med gutten utover natten ved behov?

Anonymkode: 0a66c...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var denne gutten på overnatting pga at foreldrene skulle på fest (altså at du var barnevakt), eller var de på fest pga at gutten likevel ikke var hjemme?

Anonymkode: 39327...559

Han var på overnatting pga at foreldrene skulle på fest 

Anonymkode: 2fc54...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fu var barnevakt burde du takle en gutt med ordinær magevondt. Jeg ville nok fått han til å gå på do, forsøkt Paracet, latt gan børe oppe og lest/sett på TV/spilt spill etc for å få han på andre tanker osv. 

Ordinær magevondt kan jo komme av at de feks har spist fir mye godis. Det er vondt men går over etter en stund

Anonymkode: 59cea...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis fu var barnevakt burde du takle en gutt med ordinær magevondt. Jeg ville nok fått han til å gå på do, forsøkt Paracet, latt gan børe oppe og lest/sett på TV/spilt spill etc for å få han på andre tanker osv. 

Ordinær magevondt kan jo komme av at de feks har spist fir mye godis. Det er vondt men går over etter en stund

Anonymkode: 59cea...c83

Han kastet opp etter han kom hjem 

Anonymkode: 2fc54...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du gjorde selvsagt helt rett. 

Å få fest ødelagt av syke barn er kjipt, men absolutt noe man må regne med. 

Syke barn har det best hjemme. 

Anonymkode: 48c1f...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at du ringte. Det hadde jeg gjort også. Og jeg ville blitt ringt etter om det var mitt barn som ble syk på overnatting. 

Anonymkode: a2d02...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde rett. Og hvis moren virket litt sur, kan det jo bare ha vært fordi hun var litt skuffet over å måtte avbryte en hyggelig kveld, ikke at det var feil å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, the amazing spidermamma skrev:

Du gjorde rett. Og hvis moren virket litt sur, kan det jo bare ha vært fordi hun var litt skuffet over å måtte avbryte en hyggelig kveld, ikke at det var feil å ringe. 

Enig med deg. 

Jeg hadde blitt sur. Men fordi kvelden ble ødelagt, ikke fordi barnet ble sykt. Akkurat slik som denne forelderen reagerte.

Anonymkode: cf022...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjorde du det rette, HI. Det er slikt som kan skje når man har barn. Du hadde forsøkt å roe barnet, men det barnet trengte var en av foreldrene fordi det var sykt.

Enig med de andre, at mor nok var mest sur fordi festen ble ødelagt for henne, ikke fordi du ringte og ba dem hente gutten. Dessuten hadde hun jo fått med seg en del av festen.

Når gutten kastet opp etter at han kom hjem viser jo at det var helt riktig av deg å ringe mor. Ikke kjekt å være på besøk hos andre når man er så syk at man kaster opp.

Slutt å overtenke - du har tydeligvis gode instinkter ;)

Anonymkode: ed9fc...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ringer man mor hvis barnet gråter og er dårlig ❤️

Anonymkode: de6d7...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...