Gå til innhold

15-åring som barnevakt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabojenta har spurt om å passe 9-åringen. 9-åringen klarer egentlig fint å passe seg selv, men jenta vil så gjerne være barnevakt for å tjene litt penger.

Jeg har lite nettverk rundt meg, og har lyst ut å treffe folk av og til, så jeg lurer på om det er ok å la henne passa 9-åringen mens jeg går ut på byen?

De to kjenner hverandre godt. Nabojenta er flink med barn, og er en moden og fornuftig jente.

Hva syns dere?

Hun har spurt noen ganger, spurte senest i dag. I morgen skjer det diverse på det lokale utestedet, så vurderer å spørre! Jeg blir 5 minuttet unna om det er noe.

Anonymkode: b165e...269

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nabojenta har spurt om å passe 9-åringen. 9-åringen klarer egentlig fint å passe seg selv, men jenta vil så gjerne være barnevakt for å tjene litt penger.

Jeg har lite nettverk rundt meg, og har lyst ut å treffe folk av og til, så jeg lurer på om det er ok å la henne passa 9-åringen mens jeg går ut på byen?

De to kjenner hverandre godt. Nabojenta er flink med barn, og er en moden og fornuftig jente.

Hva syns dere?

Hun har spurt noen ganger, spurte senest i dag. I morgen skjer det diverse på det lokale utestedet, så vurderer å spørre! Jeg blir 5 minuttet unna om det er noe.

Anonymkode: b165e...269

Vil tro det går helt fint, men hadde ikke drukket alkohol og dratt på byen første gang hun satt barnevakt. Satt mye barnevakt selv i den alderen. 

Anonymkode: 5017c...b2c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vil tro det går helt fint, men hadde ikke drukket alkohol og dratt på byen første gang hun satt barnevakt. Satt mye barnevakt selv i den alderen. 

Anonymkode: 5017c...b2c

Hadde tenkt å ta et glass vin bare. 

Jeg vet det er mange andre som har sittet barnevakt i den alderen, og jeg bodde på hybel da jeg var 15.😅 Likevel er det noe som gjør at jeg blir litt i tvil, selv om jeg stoler på denne jenta. Kjenner henne godt, og hun har vært mye med barnet mitt, men aldri på kveldstid. Blir jo legging, men barnet mitt gjør det meste selv. Veldig selvstendig og moden han også, og har vært alene hjemme etter skolen hver dag i to timer fra 2.klasse. Har tenkt å kjøpe inn god mat, snop og brus. Har råd til å betale henne ganske godt også😅

Det er nok bare det å slippe kontrollen litt, har vært alene med barnet fra fødselen. Bor ganske langt unna besteforeldre også, så barnevakt har det vært lite av. Har veldig lyst, men likevel... hønemor 🙈

Anonymkode: b165e...269

Skrevet

Så lenge din 9-åring synes det er greit også så synes jeg du skal gå ut og kose deg i morgen :)

Anonymkode: 3ca9f...9d8

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde tenkt å ta et glass vin bare. 

Jeg vet det er mange andre som har sittet barnevakt i den alderen, og jeg bodde på hybel da jeg var 15.😅 Likevel er det noe som gjør at jeg blir litt i tvil, selv om jeg stoler på denne jenta. Kjenner henne godt, og hun har vært mye med barnet mitt, men aldri på kveldstid. Blir jo legging, men barnet mitt gjør det meste selv. Veldig selvstendig og moden han også, og har vært alene hjemme etter skolen hver dag i to timer fra 2.klasse. Har tenkt å kjøpe inn god mat, snop og brus. Har råd til å betale henne ganske godt også😅

Det er nok bare det å slippe kontrollen litt, har vært alene med barnet fra fødselen. Bor ganske langt unna besteforeldre også, så barnevakt har det vært lite av. Har veldig lyst, men likevel... hønemor 🙈

Anonymkode: b165e...269

Det går helt sikkert fint!

Anonymkode: 5017c...b2c

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Nabojenta har spurt om å passe 9-åringen. 9-åringen klarer egentlig fint å passe seg selv, men jenta vil så gjerne være barnevakt for å tjene litt penger.

Jeg har lite nettverk rundt meg, og har lyst ut å treffe folk av og til, så jeg lurer på om det er ok å la henne passa 9-åringen mens jeg går ut på byen?

De to kjenner hverandre godt. Nabojenta er flink med barn, og er en moden og fornuftig jente.

Hva syns dere?

Hun har spurt noen ganger, spurte senest i dag. I morgen skjer det diverse på det lokale utestedet, så vurderer å spørre! Jeg blir 5 minuttet unna om det er noe.

Anonymkode: b165e...269

supert , alle mammaer trenger litt fri av og til

Anonymkode: d1350...158

Skrevet

Hadde ikke hatt noen problem med det. Satt selv barnevakt på kveld/natt fra 13-14 års alder.

Anonymkode: d4ab0...56e

Skrevet

15 åringen her passer småsøsken på 2 og 3 år. Vi legger de da og han er barnevakt etterpå. 

Anonymkode: 892b1...884

Skrevet

Tror det skal gå bra. Selv satt jeg barnevakt over natta for to under 7 år fra jeg var 12 år. 

Anonymkode: 8222c...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...