Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #1 Skrevet 17. mai 2019 Toget her er ganske så kjedelig. Kun et lite korps og dessverre er det mange foreldre som lar barna slippe å gå i tog, så mange klasser er slunkne Anonymkode: 73dd6...7fd
soleia Skrevet 17. mai 2019 #2 Skrevet 17. mai 2019 Det beste med 17. maitoget her er at det ikkje er så langt å gå. Der vi budde før, då ungane var små, hoppa vi av etter ei stund, fordi det var langt og gjekk fort. (men det snudde og kom attende, slik at vi kunne hoppe på att)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #3 Skrevet 17. mai 2019 Lite korps her også - men de er mine favoritter! Øver og spiller og jobber virkelig for at det skal bli bra i toget. Feile toner skjer, de yngste greier ikke alltid å holde plassen sin i rekken under marsjeringen osv. Men de er herlige å se på og jeg ville virkelig savne dem om de ikke var der!!! Anonymkode: 4b061...1c6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #4 Skrevet 17. mai 2019 Det jeg liker best er voksenkorpset. Her er et lite skolekorps som spiller falskt, og egentlig mesteparten av toget kun trommer de i vei. Men voksenkorpset som er en stor gjeng voksne, avdanka korpsfolk, de kan virkelig spille og 'bærer' hele toget😊 Anonymkode: 8f2b4...9e8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #6 Skrevet 18. mai 2019 Underholdningen. Buekorpsene som har øvd, som konkurrerer om førsteplassen i lokalavisen, teknikerne med sine sprelske påfunn, cheerleaderne som kaster hverandre opp i luften, den staselige tysklandsbrigaden som vi har mye å takke for, russen som danser seg gjennom byen og ikke minst korpsene som spiller kjente og kjære sanger. Anonymkode: f4acb...f7d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #7 Skrevet 18. mai 2019 Enig med Anonym: f4acb...f7d. I tillegg så synes jeg barn og unge i ulike foreninger som har pyntet seg i kostymer, uniformer eller finklær og øvd på sitt. F.eks. idrettslagene som gjør triks med ball (tennis, fotball, hockey osv), turnere som gjør vanskelig triks, trial-syklene som lager show. Så band og musikkforeninger med fengende musikk, danseforeninger som danser seg gjennom toget, teaterbarn og -ungdom i kostymer som synger og danser osv. Mye forberedelse bak og mye underholdning for de som står langs løypen og ser på Anonymkode: d3112...27e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 Det beste med 17. mai toget her, er at det går langt unna der jeg bor. Gudskjelov! Anonymkode: 91916...911
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 Skolekorpset. Hvor min var med for første gang 🇳🇴 Har ergret meg over alt korpsstyret siden han begynte i høst, men nå var det lønn for strevet. De går litt langt men stort oppmøte likevel. Rektor går først og samholdet i bygda er stort på sånne dager. Vi er innflyttere med trives veldig godt 👏💙 Anonymkode: 4667b...4fb
*Miss Marple* Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 Det beste med vårt tog er at det er så mange som stiler opp! Alle klassene og barnehagene stiller mannsterke og jeg har ikke hørt om noen som engang vurderer å ikke gå. Samholdet og gleden står sterkt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med Anonym: f4acb...f7d. I tillegg så synes jeg barn og unge i ulike foreninger som har pyntet seg i kostymer, uniformer eller finklær og øvd på sitt. F.eks. idrettslagene som gjør triks med ball (tennis, fotball, hockey osv), turnere som gjør vanskelig triks, trial-syklene som lager show. Så band og musikkforeninger med fengende musikk, danseforeninger som danser seg gjennom toget, teaterbarn og -ungdom i kostymer som synger og danser osv. Mye forberedelse bak og mye underholdning for de som står langs løypen og ser på Anonymkode: d3112...27e Sånn er borgertoget her, på ettermiddagen. Barnetoget består av barn som går i tog med klassene sine. Her er det vel rundt 40 skoler som går i barnetoget, og flere korps. Ikke så stor by egentlig, men alle som bor i områdene rundt kommer til sentrum og går i barnetoget sammen, så det er kjempelangt. Anonymkode: 8b6f4...85a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 Her er mannskoret det beste. Dessverre lite trøkk i korpsene. Det kunne blitt bra om de hadde slått sammen tre små skolekorps til ett, men det skal de jo ikke. Så heia mannskoret 😊 Anonymkode: 20ee7...52f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 1.klassingene! Ingen over - ingen ved siden av! Er så herlig å se stjernene i øynene på de små som ENDELIG er store nok til å gå alene, den store ruten(!!), i toget! Det ser ut som de svever hele veien 😍 Ellers så elsker jeg i grunnen hele toget, står med tårer i øynene fra begynnelsetil slutt 😅 Liker korpsene, selv de som spiller litt surt, drillpikene som aldri klarer å ta i mot staven, ungdommen som mer eller mindre daffer seg gjennom toget (men som faktisk stiller opp selv om det er frivelig), 5.klassingene som er mer opptatt av å samle russekort av russen de ser langs løypa enn å passe på å holde plassen sin. Og alle elevene bruker stille opp med godt humør. - Ja, jeg elsker hele toget jeg! Her går vi grytidlig i tog, er 3 barneskoler, 1 ungdomsskole og en haug barnehager. Så blir vi ferdig til det "ordentlige" toget begynner i byen senere på dagen. Det bruker ikke vi se på, er så sykt mye folk og skolen vår bruker ikke stille der. Anonymkode: 3acad...e08
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er borgertoget her, på ettermiddagen. Barnetoget består av barn som går i tog med klassene sine. Her er det vel rundt 40 skoler som går i barnetoget, og flere korps. Ikke så stor by egentlig, men alle som bor i områdene rundt kommer til sentrum og går i barnetoget sammen, så det er kjempelangt. Anonymkode: 8b6f4...85a Hos oss er dette formiddagstoget. I sentrum går det to tog på formiddagen; ett barnetog for skolene i sentrum og hovedprosesjonen med underholdning. Skolene i kommunen, utenfor sentrum, stiller seg inn etter hovedprosesjonen. Man har da tid til å først gå i/eller se på hovedprosesjonen og deretter gå hjem og gå med klassen sin i skoletoget og delta på aktivitetene på skoleplassen. Slitne og glade barn når dagen er over Anonymkode: d3112...27e
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Det beste med toget må være samholdet i gruppa- barnehage/skoleklasse. Og at alle er pyntet og fin og stolt av å gå i tog og være en del av samholdet. Gøy å se på de som står langs veien og ser på. Fin og pyntet de også. Gøy å se på alle de glade barna og ungdommene. Gøy at russen springer litt imellom å lager litt liv. Det er bra at toget ikke er milelangt, men at det er passelig for alle, og selv de minste barna som ikke sitter i vogn klarer å gå hele ruta. Anonymkode: 136de...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå