Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #1 Skrevet 17. mai 2019 Min 9 årige sønn blir fort tungpustet. Han har astma, som de var sikker på han skulle vokse av seg fort. Han blir fort sliten og spør etter pauser. Han spiller fotball en gang i uken pluss noen kamper. Han er høy og litt kraftig bygd, ikke akkurat tykk, men tett. Er dette noe dere syns jeg bør undersøke, om det er en hjertefeil? Pappan er født med hull i hjertet. eller er dette dårlig kondisjon etter å ha «vært i hi» i vinter, med ikke så mye aktivitet som i sommerhalvåret. Anonymkode: 6b32f...e03
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #2 Skrevet 17. mai 2019 Han kan sitte i sofaen å «hive» etter pusten. Jeg er sikkert overbekymret, men vil gjerne høre erfaringer ang dette:) ts Anonymkode: 6b32f...e03
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #3 Skrevet 17. mai 2019 Han er ikke for dårlig medisinert med astmaen da? Anonymkode: ce8cf...341
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #4 Skrevet 17. mai 2019 Han ble satt på høyere dose fra februar Anonymkode: 6b32f...e03
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #5 Skrevet 17. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min 9 årige sønn blir fort tungpustet. Han har astma, som de var sikker på han skulle vokse av seg fort. Han blir fort sliten og spør etter pauser. Han spiller fotball en gang i uken pluss noen kamper. Han er høy og litt kraftig bygd, ikke akkurat tykk, men tett. Er dette noe dere syns jeg bør undersøke, om det er en hjertefeil? Pappan er født med hull i hjertet. eller er dette dårlig kondisjon etter å ha «vært i hi» i vinter, med ikke så mye aktivitet som i sommerhalvåret. Anonymkode: 6b32f...e03 Det kan jo være det ene og det andre? Hvis han har astma kan jo det være ekstra belastende nå i pollensesongen. Hvis han har "vært i hi" i vinter og bare trener én gang i uken samt har en litt tung kropp...så kan man jo tenke seg at det er tungt også. Pluss på pollen på det, og det kan bli skikkelig slitsomt. Tenker jeg. Men du må jo høre med legen din! Anonymkode: 4daaa...312
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #6 Skrevet 17. mai 2019 Dette er uten tvil hjertefeil. Muligens som er på vei til å utvikle seg til slag, blodforgiftning og kreft også. 🙄 Tør du virkelig å bruke dette mediet her for å diagnostisere barnet ditt med noe så alvorlig som hjertefeil? Hva med å ta kontakt med legen og få en riktig og medisinsk vurdering av sønnen din? Det er skremmende hvor blindt enkelte stoler på fullstendig ukjentes mennesker velmenende råd og hvor tafatte enkelte fremstår. Ta med sønnen din til lege du. Anonymkode: e9b7d...02a
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2019 #7 Skrevet 17. mai 2019 Det er greit å ta det opp med legen uansett, HI. Forhåpentligvis er det så enkelt at han er i dårlig form etter vinteren. I så fall tar dere det som motivasjon for å finne en aktivitet han kan drive med til neste vinter! Det at han kan sitte i sofaen og hive etter pusten tenker jeg også er noe som bør vurderes av lege. Trenger ikke være noe med hjertet, men siden far har sin historikk så tenker jeg det er noe legen må få opplysning og vurdere om det skal sjekkes ut mer. Ellers er det også helt andre ting som kan skyldes problemene hans. Kanskje fungerer ikke de astmamedisinene på ham. Kanskje har han utviklet pollenallergi i tillegg. Kanskje har han en underliggende infeksjon av lungeclamydia, den kan opptre som en tilsynelatende astma, men da er det antibiotika (langvarig om infeksjonen er blitt kronisk) som må til, ikke astmamedisiner (snakker av erfaring om det siste). Ellers kan også cøliaki hos noen gi atypiske symptomer. Men hans og fars historikk er det helt ok å oppsøke lege for dette. Anonymkode: 70d56...379
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #8 Skrevet 18. mai 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er uten tvil hjertefeil. Muligens som er på vei til å utvikle seg til slag, blodforgiftning og kreft også. 🙄 Tør du virkelig å bruke dette mediet her for å diagnostisere barnet ditt med noe så alvorlig som hjertefeil? Hva med å ta kontakt med legen og få en riktig og medisinsk vurdering av sønnen din? Det er skremmende hvor blindt enkelte stoler på fullstendig ukjentes mennesker velmenende råd og hvor tafatte enkelte fremstår. Ta med sønnen din til lege du. Anonymkode: e9b7d...02a Hvordan kan du bastant skrive at det uten tvil er hjertefeil? Selvfølgelig skal hun ta han til legen, men du er da ikke noe bedre enn alle andre her inne, du kommer med en alvorlig diagnoe ut fra noen linjer og gjør det kun for å skremme vettet av HI. Anonymkode: fde96...62a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #9 Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du bastant skrive at det uten tvil er hjertefeil? Selvfølgelig skal hun ta han til legen, men du er da ikke noe bedre enn alle andre her inne, du kommer med en alvorlig diagnoe ut fra noen linjer og gjør det kun for å skremme vettet av HI. Anonymkode: fde96...62a Sarkasme og ironi... Har du hørt om det? Trodde det kom veldig godt frem hva jeg synest om at slike spørsmål stilles her fremfor å kontakte lege. Spesielt når jeg topper det med å påstå at det også er på vei å utvikle seg til slag, blodforgiftning og kreft samtidig. Men, skulle det vise seg at HI heller ikke skjønner sarkasmen i åpningen av mitt innlegg som du siterer, så håper jeg virkelig jeg har skremt vettet av henne nok til å skjønne at medisinske problemer tar man med leger, ikke blant velmenende uvitende på et forum som dette. Det er forøvrig ingen ting i denne tråden som tyder på at HI har tenkt å kontakte lege. Anonymkode: e9b7d...02a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #10 Skrevet 18. mai 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sarkasme og ironi... Har du hørt om det? Trodde det kom veldig godt frem hva jeg synest om at slike spørsmål stilles her fremfor å kontakte lege. Spesielt når jeg topper det med å påstå at det også er på vei å utvikle seg til slag, blodforgiftning og kreft samtidig. Men, skulle det vise seg at HI heller ikke skjønner sarkasmen i åpningen av mitt innlegg som du siterer, så håper jeg virkelig jeg har skremt vettet av henne nok til å skjønne at medisinske problemer tar man med leger, ikke blant velmenende uvitende på et forum som dette. Det er forøvrig ingen ting i denne tråden som tyder på at HI har tenkt å kontakte lege. Anonymkode: e9b7d...02a Ja, jeg har hørt om sarkasme og ironi, og de som behersker dette er gode! Du derimot fremstår som et rasshøl. Anonymkode: fde96...62a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #11 Skrevet 18. mai 2019 Jeg har sett egentlig altfor mange ganger at barn på din gutts alder er altfor mye inne, blir kjørt på trening 1 gang i uka, kjørt og hentet på skolen, kjørt til venner på fritiden, og sitter stortsett inne når de er sammen med venner. Nå vet jeg ikke om dette gjelder ditt barn, og det kan for all del være en god grunn til at enkelte barn blir kjørt overalt. Jeg er for hverdagsaktivitet, og ser at mine barn har/har hatt godt av den aktiviteten de får utenom faste treningstider. Men det beste er nok å rådføre deg med lege. Anonymkode: 37e86...8bc
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #12 Skrevet 18. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har hørt om sarkasme og ironi, og de som behersker dette er gode! Du derimot fremstår som et rasshøl. Anonymkode: fde96...62a Om jeg må fremstå som et rasshøl for at folk skal ta helsen til barna sine alvorlig, så gjør jeg gjerne det. Ser dessverre alt for ofte tråder her inne om personer som spør etter både det ene og andre medisinske rådet, hvorpå de svelger hvert eneste råd som god fisk. Jeg antar forøvrig at dette ikke er den eneste tråden her inne du leser. Men, hvis du ikke allerede har sett den, så anbefaler jeg deg å lese linken jeg legger ved ift velmenende råd fra de på forum som dette. Det kan faktisk få alvorlige konsekvenser for våre små. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/qLQVQe/Selvutnevnte-netteksperter-florerer--Katharina-Pracon Anonymkode: e9b7d...02a
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #13 Skrevet 18. mai 2019 spør legen, men kan du hende at han har blitt verre i astmaen sin Anonymkode: 39a14...51f
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #14 Skrevet 18. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan kan du bastant skrive at det uten tvil er hjertefeil? Selvfølgelig skal hun ta han til legen, men du er da ikke noe bedre enn alle andre her inne, du kommer med en alvorlig diagnoe ut fra noen linjer og gjør det kun for å skremme vettet av HI. Anonymkode: fde96...62a Er du seriøs? Ser du ikke at hun er sarkastisk? Anonymkode: f6184...4a6
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2019 #15 Skrevet 18. mai 2019 Hull i hjertet gir bilyd på hjertet. Med tanke på at sønnen din har astma så vil jeg tro at de har lyttet på han mange ganger. Hadde han hatt bilyd på hjertet så hadde de hørt det. Anonymkode: f6184...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå