Gå til innhold

Hjertet mitt stoppet i 12 minutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For en del år siden var jeg i en ulykke og hjertet mitt stoppet å slå i 12 minutter og noen sekunder. I løpet av disse minuttene hadde jeg en opplevelse som for altid har forandret meg. Før ulykken hadde jeg ikke noe forhold til Gud eller kristendommen, var vel det man kan kalle en ateist. Etter opplevelsen min er jeg blitt et veldig mye bedre medmenneske og er ikke redd for å dø en gang i fremtiden. Jeg lurer på om det er flere her inne f.eks som har hatt noe lignende opplevelser eller kjenner til noen som har hatt slike opplevelser? Dere kan kalle det fantasi, at jeg er gal (har hørt alt dette før, så snakker ikke lenger om det bortsett fra til mine nærmeste) men uansett var dette en opplevelse som jeg hadde. Vet man finner en del om dette hvis man googler, men er veldig "nysgjerrig" på om det finnes litt flere mennesker med slike opplevelser, f.eks her inne? Kort fortalt opplevde jeg å være på et sted med fantastisk lys, nydelige farger (noen farger som jeg ikke har sett her) og lysvesener som tok meg i mot. Det var fredfullt og kjærligheten disse lysvesnene utstrålte var helt ufattelig. I bakgrunnen var det barn som lekte på en grønn eng. Jeg fikk valget mellom å bli der eller vende tilbake. Dette er veldig kort fortalt, de 12 minuttene virket som flere timer for meg om jeg kan si det sånn. Hva denne opplevelsen var, vet jeg ikke, men for meg var den mer virkelig enn livet mitt her. Noen andre som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 61bfc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd noe lignende, og håper jeg er i allefall 80 når dette skjer med meg.

Men jeg tror deg uansett ❤

Anonymkode: b1caf...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en opplevelse som barn, var svært nær ved å drukne og bli altfor nedkjølt, ble reddet i siste liten. Da så jeg først hele livet mitt i revy, som om jeg satt i en kinosal og så stillbilder og filmer av hele livet mitt. Så ble det mye lysere og jeg fikk beskjed om at det ikke var min tid nå, at jeg måtte kjempe en gang til slik at de oppdaget meg og fikk reddet meg. Etter det har jeg aldri vært redd for å dø, og livet har en annen dimensjon som er vanskelig å forklare. Jeg vet ikke om jeg forandret meg så mye, for jeg var jo barn da det skjedde.

Anonymkode: e3650...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en opplevelse som barn, var svært nær ved å drukne og bli altfor nedkjølt, ble reddet i siste liten. Da så jeg først hele livet mitt i revy, som om jeg satt i en kinosal og så stillbilder og filmer av hele livet mitt. Så ble det mye lysere og jeg fikk beskjed om at det ikke var min tid nå, at jeg måtte kjempe en gang til slik at de oppdaget meg og fikk reddet meg. Etter det har jeg aldri vært redd for å dø, og livet har en annen dimensjon som er vanskelig å forklare. Jeg vet ikke om jeg forandret meg så mye, for jeg var jo barn da det skjedde.

Anonymkode: e3650...f34

Grunnen til at en ser livet i revy, er fordi hjernen leter etter informasjon fra dine erfaring, for å bruke det for å redde deg.

Anonymkode: 0380d...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri opplevd noe lignende, og håper jeg er i allefall 80 når dette skjer med meg.

Men jeg tror deg uansett ❤

Anonymkode: b1caf...e1c

Takk, altid godt å bli trodd.

 

Anonymkode: 61bfc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en opplevelse som barn, var svært nær ved å drukne og bli altfor nedkjølt, ble reddet i siste liten. Da så jeg først hele livet mitt i revy, som om jeg satt i en kinosal og så stillbilder og filmer av hele livet mitt. Så ble det mye lysere og jeg fikk beskjed om at det ikke var min tid nå, at jeg måtte kjempe en gang til slik at de oppdaget meg og fikk reddet meg. Etter det har jeg aldri vært redd for å dø, og livet har en annen dimensjon som er vanskelig å forklare. Jeg vet ikke om jeg forandret meg så mye, for jeg var jo barn da det skjedde.

Anonymkode: e3650...f34

Takk for at du delte 🙂

Anonymkode: 61bfc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at en ser livet i revy, er fordi hjernen leter etter informasjon fra dine erfaring, for å bruke det for å redde deg.

Anonymkode: 0380d...ed9

Det er sikkert en av årsakene. Men det var ikke noe av det jeg så som var nyttig i så måte. Hadde en del ting som nok kunne vært til nytte, men ikke noe av dette kom opp. Men om det var slik som du sier, så forklarer ikke det resten av opplevelsen, som jeg kun kort gjenga over her. Ikke alt kan forklares med det vi vet nå.

 

Anonymkode: e3650...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt døde for endel år siden. Jeg holdt han i armene mine da livet ebbet ut og har hatt det så vondt for jeg synes det var så grusomt da han til slutt sluttet å puste.. Jeg synes det var så vondt å høre pusten hans på slutten og så var det stopp. Det tok så lang tid og han strevde sånn.. Du aner ikke hvor mye det betydde for meg at du delte historien din❤️ Det å vite at det var dette som møtte han.. Tusen tusen takk for at du delte❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9bbb8...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min lille gutt døde for endel år siden. Jeg holdt han i armene mine da livet ebbet ut og har hatt det så vondt for jeg synes det var så grusomt da han til slutt sluttet å puste.. Jeg synes det var så vondt å høre pusten hans på slutten og så var det stopp. Det tok så lang tid og han strevde sånn.. Du aner ikke hvor mye det betydde for meg at du delte historien din❤️ Det å vite at det var dette som møtte han.. Tusen tusen takk for at du delte❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9bbb8...82b

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 6b010...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke døden nær da (men ble det delvis noen mnd senere), men hadde en veldig realistisk, sterk og klar drøm som likner det du beskrev. Fikk beskjed om at det ikke kom til å bli min tur på lenge enda.  

Anonymkode: e2404...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min lille gutt døde for endel år siden. Jeg holdt han i armene mine da livet ebbet ut og har hatt det så vondt for jeg synes det var så grusomt da han til slutt sluttet å puste.. Jeg synes det var så vondt å høre pusten hans på slutten og så var det stopp. Det tok så lang tid og han strevde sånn.. Du aner ikke hvor mye det betydde for meg at du delte historien din❤️ Det å vite at det var dette som møtte han.. Tusen tusen takk for at du delte❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9bbb8...82b

❤️

Anonymkode: e2404...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var ikke døden nær da (men ble det delvis noen mnd senere), men hadde en veldig realistisk, sterk og klar drøm som likner det du beskrev. Fikk beskjed om at det ikke kom til å bli min tur på lenge enda.  

Anonymkode: e2404...243

Jeg er forresten ikke religiøs. Oppfattet det mer som en slags etterdimensjon... 

Anonymkode: e2404...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min lille gutt døde for endel år siden. Jeg holdt han i armene mine da livet ebbet ut og har hatt det så vondt for jeg synes det var så grusomt da han til slutt sluttet å puste.. Jeg synes det var så vondt å høre pusten hans på slutten og så var det stopp. Det tok så lang tid og han strevde sånn.. Du aner ikke hvor mye det betydde for meg at du delte historien din❤️ Det å vite at det var dette som møtte han.. Tusen tusen takk for at du delte❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: 9bbb8...82b

Uff, det var vondt å høre, men veldig glad hvis det jeg fortalte kan hjelpe deg litt. Jeg håper og tror du vil møte han igjen en dag. Jeg selv så 2 stykk fra mitt liv her som tok meg smilende imot, dette var ved siden av englene/lysvesnene (eller hva man vil kalle de), de sa ingenting, men bare smilte. Barna jeg så på den grønne enga var lykkelige og fredfulle, det fantes ikke noe vondt i den "verdenen/himmelen" jeg opplevde. Følelsen av å være der kan ikke sammenlignes med noe her på Jorden. Alt var så fredfullt og fullt av kjærlighet. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: 61bfc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er forresten ikke religiøs. Oppfattet det mer som en slags etterdimensjon... 

Anonymkode: e2404...243

Jeg var ikke religiøs jeg heller, og vet ikke hva jeg er nå. Det jeg opplevde kan jeg ikke forklare, jeg vet ikke om det var himmelen, en annen dimmensjon eller hva. Jeg vet bare at det jeg opplevde føltes mer enn virkeligheten her på Jorden.

Anonymkode: 61bfc...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd å dø selv men hadde en sterk opplevelse da min far døde. Jeg bodde på det tidspunkt i USA og opplevde en natt å våkne av et sterkt lys. Dette lyset var min far og etter kort tid fløy lyset opp i himmelen og ble en stjerne. Trodde naturligvis jeg hadde drømt, men da mamma ringte om morgenen viste det seg at min far døde på akkurat det tidspunkt.

Så jeg tror det finnes mer enn man kan se. Jeg tror at min fars ønske om å se meg en siste gang gjorde at han faktisk fikk se meg før han forsvant helt. Selv om jeg i mange år prøvde å overbevise meg selv om at opplevelsen var fantasi så viste jeg innerst inne at det var noe jeg hadde opplevd. Jeg var 16 år da han døde og jeg har siden akseptert og annerkjent hva som skjedde.

For en del å siden fikk jeg kreft. Min opplevelse med min far gjorde at jeg ikke var redd for å dø.Jeg var redd for å etterlate mine barn, men ikke selve døden. Er heldigvis frisk nå, men vet at når dagen kommer for meg da har mine barn forhåpentligvis blitt voksne og jeg kan rolig møte døden.

Anonymkode: 57fde...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mistet et barn (baby) og såg da livet forlot han. Han bare forsvant helt stille, akkurat som et lys som ble blåst ut, og det gjør uendelig godt å lese dette. 

Man kan jo ikke annet enn å undre og tro på hva som skjer på den andre siden, og det å tro at han er på et godt sted er et valg jeg har tatt. 

Jeg er heller ikke redd for å dø for min egen del, men håper selvsagt at det blir lenge til pga mine andre barn og at jeg tross alt har et godt liv med mye glede i. 

Takk for at dere deler ❤️

Anonymkode: d313f...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjerte stoppet i 3 min da jeg var 16 år. Jeg husker bare mørke. Først var det et febrilsk kaos fordi jeg så gjerne ville leve. Det er jo kjent at hjernen dør etter at hjertet stopper, så man kan tenke selv om hjertet har stoppet og pusten har stoppet, så det var nok derfra det febrilske kom. Så ble det mørkt. Tomt. 

Jeg er livredd for å dø etter denne episoden. 

Anonymkode: f819f...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge, men man skal være litt FORSIKTIG med hva man tror man har opplevd. Jeg sier ikke at noen har blitt lurt, men det er folk som visst har blitt det. Skumlinger kan utgi seg for å være "lysvesener". Jeg har hørt om noen som opplevde det dere har beskrevet, og etter at de ble levende, var de ikke redde for døden. De tok selvmord og prøvde å få med flere til å gjøre det samme. Bare så det er sagt, i kristendommen er selvmord en synd. Hvis dere skjønner hva jeg mener... 

Det er også folk som har "blitt med" lyset for så å oppleve at det ble gradvis merkeligere og mørkere, og så verre. Og faktisk har gått over til tortur. 

Så man bør stille spørsmål, hvis man "dør", og forsikre seg om hva det er man ser, dvs Jesus. Spør! 

Med det ssgt kommer barn til himmelen ❤️ og det skal alle foreldre som har mista barna sine vite at de gjør! 

Anonymkode: 6d2b5...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt hjerte stoppet i 3 min da jeg var 16 år. Jeg husker bare mørke. Først var det et febrilsk kaos fordi jeg så gjerne ville leve. Det er jo kjent at hjernen dør etter at hjertet stopper, så man kan tenke selv om hjertet har stoppet og pusten har stoppet, så det var nok derfra det febrilske kom. Så ble det mørkt. Tomt. 

Jeg er livredd for å dø etter denne episoden. 

Anonymkode: f819f...334

Går du i kirken? 

Anonymkode: 6d2b5...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å ødelegge, men man skal være litt FORSIKTIG med hva man tror man har opplevd. Jeg sier ikke at noen har blitt lurt, men det er folk som visst har blitt det. Skumlinger kan utgi seg for å være "lysvesener". Jeg har hørt om noen som opplevde det dere har beskrevet, og etter at de ble levende, var de ikke redde for døden. De tok selvmord og prøvde å få med flere til å gjøre det samme. Bare så det er sagt, i kristendommen er selvmord en synd. Hvis dere skjønner hva jeg mener... 

Det er også folk som har "blitt med" lyset for så å oppleve at det ble gradvis merkeligere og mørkere, og så verre. Og faktisk har gått over til tortur. 

Så man bør stille spørsmål, hvis man "dør", og forsikre seg om hva det er man ser, dvs Jesus. Spør! 

Med det ssgt kommer barn til himmelen ❤️ og det skal alle foreldre som har mista barna sine vite at de gjør! 

Anonymkode: 6d2b5...6f5

Dette kan du jo selvsagt ikke vite. 

Å tro kan gi stor trøst. At du føler for å ødelegge det sier mest om deg. 

Anonymkode: d313f...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går du i kirken? 

Anonymkode: 6d2b5...6f5

Hvordan er det relevant?

Anonymkode: f819f...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg «døde» for mange år siden i en ulykke. Jeg husker jeg «så meg selv ovenfra» som jeg så en film. Jeg så de som forsøkte å redde meg, og hva de gjorde. Jeg har kunnet gi detaljerte beskrivelser som stemmer. Jeg reiste videre inn i et lys, det var som om den scenen med meg der nede på bakken eksploderte over til et lys. Det var ikke lys slik vi ser på lys. Det som best beskriver det var som om jeg ble pakket inn i varme hvite skyer, men sikten var likevel ikke dårlig. Jeg møtte ingen og hørte ikke stemmer, men så fikk jeg «beskjed» om at min tid ikke var kommet og så ble alt mørkt. Våknet ti dager senere. Jeg husker alt veldig klart den dag i dag. Jeg har ikke blitt mer spirituell, tror på Gud eller noe slikt. Men jeg er trygg på at er dødsøyeblikk ikke gjør vondt, og når man forlater denne verden er det uten sorg. Jeg følte ingenting annet en avslappethet og harmoni. Har lest mye om dette da, og noen sier at dette har en naturlig forklaring. For meg spiller det egentlig ingen rolle om det kan forklares eller ikke. Jeg vet hva jeg har opplevd og ingen vitenskapsmann eller «mannen i gata» kan ta fra meg denne opplevelsen. 

Nå snakker jeg aldri om dette til noen da, det er en så privat opplevelse at jeg har liten lyst til at den skal analyseres og forklares av andre. 

Anonymkode: d1858...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å ødelegge, men man skal være litt FORSIKTIG med hva man tror man har opplevd. Jeg sier ikke at noen har blitt lurt, men det er folk som visst har blitt det. Skumlinger kan utgi seg for å være "lysvesener". Jeg har hørt om noen som opplevde det dere har beskrevet, og etter at de ble levende, var de ikke redde for døden. De tok selvmord og prøvde å få med flere til å gjøre det samme. Bare så det er sagt, i kristendommen er selvmord en synd. Hvis dere skjønner hva jeg mener... 

Det er også folk som har "blitt med" lyset for så å oppleve at det ble gradvis merkeligere og mørkere, og så verre. Og faktisk har gått over til tortur. 

Så man bør stille spørsmål, hvis man "dør", og forsikre seg om hva det er man ser, dvs Jesus. Spør! 

Med det ssgt kommer barn til himmelen ❤️ og det skal alle foreldre som har mista barna sine vite at de gjør! 

Anonymkode: 6d2b5...6f5

Ikke for å ødelegge, men.... Det sikreste tegnet på at noen ønsker å ødelegge 🙄

Anonymkode: 7a40c...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå døde jeg ikke. Men under fødselen min, så gikk det nesten galt, jeg ble bevistløs, de fikk ikke kontakt med meg, og det ble akutt keisersnitt. Jeg husker jo ikke noe av det, har jo bare fått det fortalt av mannen min. Men jeg var på et helt mørkt sted, og der fikk jeg valget om jeg ville leve eller dø. Og det valget var 100% mitt, jeg valgte og leve. 

Anonymkode: e205a...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...