Gå til innhold

Hvordan begrenser dere skjermtid for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er vanskelig når hun har telefon med internettilgang.

Det finnes sikkert lure triks? 

Anonymkode: c733e...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det max en time både på tven og ipad, så lenge det er pent vær, pøser det ned, er det ikke så viktig

Anonymkode: 6baac...0b0

Skrevet (endret)

Nei, egentlig ikke. Opplever ikke at barna er så mye på skjerm. Bortsett fra på skolen og med lekser

Endret av Tulisa
Skrevet

Begrenser seg selv. 

Lekser, fritidsaktiviteter og annet tar tid. 

Anonymkode: 1c3ed...157

Skrevet

Jeg tenker ikke ungene skal få lov å velge alt de skal gjøre. Velger de å slutet på en idrett for de tror de skal få mer tid til data, bør de samme tid som før med dataen og få beskjed om å finne seg noe nytt å gjøre elle komme seg ut like mye tid som de brukte på idretten de sluttet på. Spør du ungen om den skal være med på stranden eller være hjemme alene, velger nok veldig mange å være hjemme alene for å spille. Da er det bedre å siifra i god tid at klokka to skal vi på stranda. 

Jeg har ikke hatt det problemet med ungene. Hun ene får dilla innimellom og kan sitt lenge av gangen på pcn, men så forsvinner det like fort som det kom. Nå har vennegjengen hennes fått dilla på å være ute og utforske området. Er heiagjeng for småputtlaga som har fotballkamper, heiagjeng på sykkelløp, billøp, drar på badetur, hopper på trampolina, sparker fotball, leker i skolegården,  samler panteflasker rundt om for å kunne kjøpe snop i butikken. Utifra hva de gjør så skulle en tro de var litt yngre enn de er, men de er 14år. Så når hun har dager der hun sitter klistra forran en skjerm er det helt greit, for det pleier å gå fort over. 

Anonymkode: 3957b...044

Skrevet

Min sønn var altfor opptatt av skjermen. Jeg ble lei, så jeg innførte skjermforbud i uka (heldigvis mange andre foreldre i klassen som har gjort det og). Sa han fikk bruke fantasien sin å gå ut å leke slik vi gjorde da vi var små. I starten var han helt ute av det, bare klagde å sa han kjedet seg, men nå har det snudd. Når helga kommer og han får lov til å spille, så er han ikke så interessert mer, nå vil han heller ut å leke.

Anonymkode: c9369...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...