Gå til innhold

Kjønnshår og svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest flere som sier at man svetter mindre med hårete underliv. Nå har jeg testet litt ut, og jeg svetter MYE når jeg ikke er barbert, dvs er hårete. Når jeg er barbert svetter jeg ikke noe nesten. Hva er deres erfaring? Bare jeg som har det slik?

Anonymkode: 2f682...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svetter ekstremt mye når jeg er barbert. Betraktelig mye mindre med hår. Desto lengre hår desto bedre egentlig.

Anonymkode: 49a30...08c

Skrevet

Hvordan måler du svetten? Legger plast over og sjekker hva som blir våtest?

Anonymkode: a8a4c...a6f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svetter ekstremt mye når jeg er barbert. Betraktelig mye mindre med hår. Desto lengre hår desto bedre egentlig.

Anonymkode: 49a30...08c

Dette! 

Anonymkode: 6d1fd...161

Skrevet

Tror dere virkelig helt seriøst at svettemengden endrer seg ut i fra hvorvidt underlivet er barbert eller ikke?!?

Anonymkode: 4b4a7...d7d

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan måler du svetten? Legger plast over og sjekker hva som blir våtest?

Anonymkode: a8a4c...a6f

Det er jo veldig enkelt. Med hår kjenner jeg det er varmt og klamt, og trusa blir våt på sidene inn mot lårene. Dette skjer ikke når jeg er barbert. Ikke ubehagelig klamt og ikke fuktig truse. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere virkelig helt seriøst at svettemengden endrer seg ut i fra hvorvidt underlivet er barbert eller ikke?!?

Merker jo det da. Så ikke noe jeg tror akkurat, jeg vet det.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merker jo det da. Så ikke noe jeg tror akkurat, jeg vet det.

Du vet hvorfor og hvordan svette oppstår?

Eller nei, ved nærmere ettertanke, det vet du sikkert ikke. Jeg kan i hvert fall opplyse om at svettemengden ikke justeres av hårmengden. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller nei, ved nærmere ettertanke, det vet du sikkert ikke. Jeg kan i hvert fall opplyse om at svettemengden ikke justeres av hårmengden. 

Klart den kan! Hår sikrer litt luft mellom hud og plagg, noe som kan redusere svettemengde og hjelpe å regulere temperatur. Det blir mindre klamt. 

Anonymkode: 719bf...92b

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, svettemengden avhenger av hvor varmt og tett det er. Hva mener du gjør at det blir vått i ene tilfellet da? Tiss? 😂 

Du tror ikke svettemegden avhenger av klær heller da? 😂 Hår blir jo som pels, og det blir lokalt mye varmere. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Klart den kan! Hår sikrer litt luft mellom hud og plagg, noe som kan redusere svettemengde og hjelpe å regulere temperatur. Det blir mindre klamt. 

Men på meg er det omvendt altså. Håret gjør det varmere og klammere. Klør gjør det jo også.

Skrevet

Uten hår blir jeg klam og svetter mye, samt at det klør som et helvete. Med hår svetter jeg ikke, blir ikke klam og klør ikke, mao vi er skapt med hår i underlivet og det har klart en viktig funksjon.

Anonymkode: 8a3a8...681

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du går truseløs og med skjørt, så ja, kanskje. Det er en hel mengde andre faktorer som avgjør hvor svett du blir i underlivet. Hårmengden har marginal - om noe - betydning, annet enn en FØLELSE av hvor mye eller lite svett du er. Tror du man vanligvis har så god lufting der nede at hårene danner er luftig mellomrom mellom hud og plagg?

Skrevet

Svetter og blir skikkelkg klam om jeg er barbert. Aldri tenkt over at svette er noe problem der nede når jeg ikke er barbert. 

Anonymkode: 7a367...0af

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har lest flere som sier at man svetter mindre med hårete underliv. Nå har jeg testet litt ut, og jeg svetter MYE når jeg ikke er barbert, dvs er hårete. Når jeg er barbert svetter jeg ikke noe nesten. Hva er deres erfaring? Bare jeg som har det slik?

barbert er helt klart best etter min erfaring også, og føler meg mye mer fresh også

Anonymkode: 31dea...ddb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uten hår blir jeg klam og svetter mye, samt at det klør som et helvete. Med hår svetter jeg ikke, blir ikke klam og klør ikke, mao vi er skapt med hår i underlivet og det har klart en viktig funksjon.

Anonymkode: 8a3a8...681

Så snodig at det er helt motsatt for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...