Gå til innhold

Innetid for 11 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi hatt halv 8 i lange tider og nå lurer jeg på om det er litt strengt...  Hvilket tidspunkt har dere for deres 11 åring? ( hverdag ) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halv åtte hadde aldri gått her for fotballkamper eller treninger er ikke engang ferdig på den tiden. Kampene er som regel ferdige 20.15- 20.30 og treningene er ferdig 20. Så er det hjemreise. Jeg ser ingen grunn til at hun må være inne før 20.30 så lenge lekser er gjort. Da er det kun kveldsmat og legging når hun kommer inn. Skal være i seng til 21, og kan lese til 21.15. 

Skrevet

Det var litt strengt ja. Her har sønnen innetid halv 9 på hverdager. da er han inneforstått med at det er en halv time til legging kl 9 :) så han kommer som regel rekende litt før. han liker ha litt tid med oss før han legger seg ❤️ 

Anonymkode: 6f808...cbd

Skrevet

Vi har ikke faste innetider. Det kommer an på hva de skal den dagen. 11 åringen legger seg normalt mello. 21.30 og 22.30. Det er sikkert et år siden hun var trøtt om morgenen.

Hun avpasser tiden hun må hjem for å få gkort lekser om helt fint uten faste tider. Som regel er hun hjemme før 20.00, men noen ganger blir klokka 21.30 også uten ag det er krise.

Anonymkode: b6148...e82

Skrevet

Vi har ikke noe fast tid.

Leggetid klokken ni da, så må jo være ferdig stelt til det, men ellers tar vi det som det kommer. Har jo kontakt, vet hvor hun er osv, og som regel er hun hjemme lenge før hun skal legge seg.

Anonymkode: e92b5...233

Skrevet

7 åring (snart 8 år), må være inne kl.19.00. 

Anonymkode: 7a3a7...ad2

Skrevet

Vanligvis er kveldsmat kl 8. Er det noe spesielt justerer vi. En dag i uken slutter treningen 20.30, så da blir det senere. Men da har hun fryktelig tungt for å komme opp neste morgen.

Anonymkode: 24efb...666

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 åring (snart 8 år), må være inne kl.19.00. 

Føler du dette svaret er relevant for HI? 

Anonymkode: 6a09d...a37

Skrevet

Her må 11 åringen være inne til kl 20.30 og i seng seinest 21.30 

Anonymkode: d64e7...bc5

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler du dette svaret er relevant for HI? 

Anonymkode: 6a09d...a37

Ja, og deg.😘

Skrevet

Ser jeg er litt streng ja... vi avtalte å ha innetid klokken 20:00 i stedet. ( på dager uten aktiviteter). Sengetid er 21

Skrevet
3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her har vi hatt halv 8 i lange tider og nå lurer jeg på om det er litt strengt...  Hvilket tidspunkt har dere for deres 11 åring? ( hverdag ) 

Min 7 åring begynner trening 1920, så det hadde funka veldig dårlig her. 

Anonymkode: 30ef6...b65

Skrevet

Det har varieret dag for dag hos oss, vi har aldri praktisert en fast tid. Det kommer ann på vært, hva vi skal, ungene skal, hvem de er med osv. 

Er de ute i gata med naboungene og det er strålende vær, kan det være de er ute til nestn kl 22. Kl 22 er det sovetid, så de skal rekke å skifte og ordne seg før den tid. Kveldsmat kan de spise mens de leker, de er inne og henter seg mat. Er de på besøk hos noen syns jeg de skal hjem rundt åtte senest, om ikke det er avtalt med foreldrene. Er de på fotballbanen, som er like ved så skal de være hjemme til senest ni. Noen treninger og kamper blir sene osv. Så vi har valgt å ikke ha fast tid, men avtale hver dag. 

Jeg vet mine unger legger seg sent iforhold til endel andre, men det er noe vi har funnet ut og tiden har vært passe for de. De har kunnet sove til åtte selv på skoledager siden vi bor rett ved skolen, men de våkner av seg selv klokka sju og klare for en ny dag. De har aldri likt å ligge i senga for å lese, hør lydbok eller bruke tid på å sovne. Når de skal sove vil de komme seg i seng når de er trøtte nok, men ikke overtrøtte. Går de i seng før de er trøtt kan de bruke halve natta på å sovne, mens de bruker få min når de legger seg rundt  ti. De har også vært slike at de sier ifra om det er en dag de er mer trøtte enn vanlig og går til sengs tidligere. 

Hadde stebarn før, disse var ganske motsatt av mine barn. De måtte sove senest åtte om ikke var natten ødelagt og hele dagen etter. Uansett hvor lenge de sov så var de vanskelige å vekke. Hun ene ble bedre med åra, men hun yngste var fortsatt slik når vi gikk fra hverandre når hun var 14år. (Dere kan jo tenke der hvor mange artige diskusjoner det var i heimen når en 14åring må mases i seng hver kveld, eller hvor gøy dagen var når hun ikke kom seg i seng når hun burde.) Så unger er ulike, familer er ulike og det må en nesten bare finne ut hva som passer dere. 

Anonymkode: e0896...46d

Skrevet

14 åringen min må være inne klokka 21.... 11 åringen er aldri ute utenom aktivitet, men hadde satt 19:30 på han 

Anonymkode: 5e4f9...bf8

Skrevet

11åring min er inne 21 på hverdager, i seng 2145 og han sover med engang, står opp kl 6 selv, så trenger ikke mye søvn. Like tidlig oppe i helgene også, så legger seg 2145 hele tiden

Anonymkode: b18c0...ef3

Skrevet

14 åringen min skal være i seng 21:00 - fredag og lørdag får han være oppe til 22, noen ganger 23 hvis det er noe spesielt. Vet at det er litt strengt for en 14 åring, men han trenger mye søvn, og han er fortsatt litt trøtt når han vekkes 07:20 om morningen.

Anonymkode: cf423...7e3

Skrevet

Her er det innetid 20.00 senest, men helst før. Fra 19.30 til 20.00 får hun kun være ute her hjemme, så å være ute rundt om med venner etter 19.30 er ikke greit. Skal være i seng innen 20.45 og gjerne ta en dusj også, og da går tiden.

Anonymkode: 75220...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...