Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #1 Skrevet 16. mai 2019 Hei. Jeg er en jente fra Sandefjord som har planer om å flytte til Tromsø for å studere der. Men problemet er bare at jeg er oppvokst i Vestfold, så jeg skjønner ikke dialekta de snakker der oppe i Tromsø. Forstår ikke et eneste ord uansett hvor mye jeg konsentrerer meg. Noen av dere som kan hjelpe meg her? Elelrs er jeg redd jeg må be tromsøværingene om å legge om til engelsk når de skal snakke med meg. Anonymkode: 61ef5...ce4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Om du ikke skjønner et ord av hva de sier synes jeg ikke du skal flytte dit. Det er en norsk dialekt, noen ord kan selvfølgelig være annerledes enn du er vant til, men de lærer du fort. Resten skjønner du om du vil. Vil du ikke får du holde deg "hjemme". Anonymkode: 34ead...47d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Dårlig forsøk. Er du mor eller skal bli mor? 🙄 Anonymkode: fe2c7...cc4
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 Du må være ganske tilbakestående om du ikke forstår andre norske dialekter. Ser du aldri tv? Anonymkode: dec1e...7ec
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Forstår du ikke dialekta, så blir du der du er eller flytter et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei. Jeg er en jente fra Sandefjord som har planer om å flytte til Tromsø for å studere der. Men problemet er bare at jeg er oppvokst i Vestfold, så jeg skjønner ikke dialekta de snakker der oppe i Tromsø. Forstår ikke et eneste ord uansett hvor mye jeg konsentrerer meg. Noen av dere som kan hjelpe meg her? Elelrs er jeg redd jeg må be tromsøværingene om å legge om til engelsk når de skal snakke med meg. Anonymkode: 61ef5...ce4 Hold deg hjemme og skaff deg en lett jobb på verna bedrift. Hvis du ikke er i stand til å skjønne norsk, bør du ikke håpe på å studere noe som helst på høyere nivå. Anonymkode: b38f3...f46
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 Det er på tide å finne deg noe nytt å trolle om. Anonymkode: a0e80...0d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå