Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #1 Skrevet 16. mai 2019 Hva hadde dere gjort for og løse dette best mulig : 1. Vi ble invitert til sønnens kamerats foreldre de ba oss først, vi har han på 10 og 2 til på 5 og 3 2. vi ble invitert til besteforeldrene mine ,og der kommer hele familien. Hva hadde dere gjort? vet 10åring blir kjempe skuffet hvis vi velger besteforeldrene mine,men jeg får så dårlig samvittighet for og ikke dra dit, så det jeg tenker er at 10åring dra til kompisen,mens vi drar til besteforeldrene, synes dere dette er en grei løsning eller er det dumt og skille en familie på 17 mai ? 10åring vil bare til kompisen. mens 5 åring og 3 åring får mange og leke med hos oldeforeldrene,mens hos kameraten er det bare 3 eldre som er 17,19 og 20, så de vil vel neppe leke med de små uansett Anonymkode: 02b8a...da9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #2 Skrevet 16. mai 2019 Hvis dere alt har takket ja til kompisen ville jeg holdt avtalen. Anonymkode: 140b6...90d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Just now, Anonym bruker said: Hvis dere alt har takket ja til kompisen ville jeg holdt avtalen. Anonymkode: 140b6...90d ikke gjort det,de ønsket svar i kveld om vi kom Anonymkode: 02b8a...da9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: ikke gjort det,de ønsket svar i kveld om vi kom Anonymkode: 02b8a...da9 Da kommer det egentlig bare an på hva dere har sagt til eldste. Hvis dere ikke har sagt (til ham) at dere skal til kompisen gjør dere det som passer best. Angående å sende bare tiåringen ville jeg hørt med vertskapet. Hvis de har en travel dag er det ikke sikkert de trenger et ekstra barn å ta seg av. Ellers kan det være de blir veldig glade for at han kommer selv om det ikke passer for dere. Anonymkode: 140b6...90d
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Dra til begge. Besteforeldrene sist. Anonymkode: 59aed...c32
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #6 Skrevet 16. mai 2019 Regner med dere har svart bestekompisen kamerat allerede??? At de sikkert har handlet inn og ordnet i stand?? Jeg spyr av slike som deg. Rett svar her er når man får invitasjon nr 2 og allerede har takket ja til noe annet er : "Tusen takk for invitasjon, men vi er allerede invitert hos NN da. " Dette er noe som er viktig å lære videre til barna også! Har man gjort en avtale så går den foran om noe annet skjer. Selv om den første avtalen er MYE kjedeligere enn den andre. Anonymkode: 3f13d...204
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2019 #7 Skrevet 16. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med dere har svart bestekompisen kamerat allerede??? At de sikkert har handlet inn og ordnet i stand?? Jeg spyr av slike som deg. Rett svar her er når man får invitasjon nr 2 og allerede har takket ja til noe annet er : "Tusen takk for invitasjon, men vi er allerede invitert hos NN da. " Dette er noe som er viktig å lære videre til barna også! Har man gjort en avtale så går den foran om noe annet skjer. Selv om den første avtalen er MYE kjedeligere enn den andre. Anonymkode: 3f13d...204 Les nå før du spyr...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #8 Skrevet 16. mai 2019 Viss dere ikke har antydet at dere kommer til kameraten så takker dere nei og sier dereskal i familieselskap. Samtidig inviterer du kompisen med foreldre (regner ikke med eldre søsken vil men selvsagt de og) på pizza/grilling eller noe hos dere lørdag. Om foreldrene ikke kan så inviter kompisen på overnatting! Enkel og grei løsning! Anonymkode: d0a12...9ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #9 Skrevet 16. mai 2019 Dere drar til kompisen på dagen og familien på kvelden. Dere trekker iallfall IKKE tilbake avtalen. Anonymkode: 6a820...96e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #10 Skrevet 16. mai 2019 Man takker ja til den invitasjonen man fikk først. vi har en sånn i kretsen somalktid venter med å takke ja/nei til hunder om noe «bedre» dukker opp..... Utrolig irriterende! Anonymkode: 20bac...106
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2019 #11 Skrevet 16. mai 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: ikke gjort det,de ønsket svar i kveld om vi kom Anonymkode: 02b8a...da9 Du ringer og sier: "Hei, nå skal du høre: vi er egentlig bedt i en familiemiddag også. Men lille 'Eskil' ville selvsagt ha syntes at det var mye morsommere å være hos dere, for da kunne han leke med 'Roger'. Så jeg føler jo på et dilemma. Er det i orden for dere hvis 'Eskil' kommer alene? Jeg får meg ikke helt til å si nei til familieselskapet, men guttene har jo også så lyst til å være sammen."
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #12 Skrevet 16. mai 2019 Du sender ikke ditt eget barn til andre på 17 mai, fordi resten av dere har fått et bedre tilbud. Hvem sier at de vil være barnevakt for dere Anonymkode: 7860b...932
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #13 Skrevet 16. mai 2019 Jeg hadde vel valgt besteforeldre. Anonymkode: 6d9c6...e02
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #14 Skrevet 16. mai 2019 1 time siden, Pashla skrev: Du ringer og sier: "Hei, nå skal du høre: vi er egentlig bedt i en familiemiddag også. Men lille 'Eskil' ville selvsagt ha syntes at det var mye morsommere å være hos dere, for da kunne han leke med 'Roger'. Så jeg føler jo på et dilemma. Er det i orden for dere hvis 'Eskil' kommer alene? Jeg får meg ikke helt til å si nei til familieselskapet, men guttene har jo også så lyst til å være sammen." Dette sier du iallfall ikke. Du overlater ikke ansvaret for ditt barn til andre på 17. Mai. En annen ting er at dere alle er bedre, da ønsker de nok ikke kun selskap av en 10-åring, men litt voksen innspurt også. Enten drar dere alle, eller ingen. Anonymkode: 6a820...96e
Sommerkroppen 2029 Skrevet 16. mai 2019 #15 Skrevet 16. mai 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette sier du iallfall ikke. Du overlater ikke ansvaret for ditt barn til andre på 17. Mai. En annen ting er at dere alle er bedre, da ønsker de nok ikke kun selskap av en 10-åring, men litt voksen innspurt også. Enten drar dere alle, eller ingen. Anonymkode: 6a820...96e Enig i denne. Dere er bedt som familie. Venter til siste svarfrist og svarer at dere ikke kommer, for det er kommet opp noe annet. Dere foreslår i alle fall ikke at bare sønnen deres kan komme, det ansees som et barnevakt-spørsmål.
Gjest Antarctica Skrevet 16. mai 2019 #16 Skrevet 16. mai 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette sier du iallfall ikke. Du overlater ikke ansvaret for ditt barn til andre på 17. Mai. En annen ting er at dere alle er bedre, da ønsker de nok ikke kun selskap av en 10-åring, men litt voksen innspurt også. Enten drar dere alle, eller ingen. Anonymkode: 6a820...96e Kommer da helt an på hvilken relasjon man har. En tiåring er sikkert mye hos andre uansett, og er i stand til å bevege seg mellom ulike stede. Det er ikke barnevakt man ber om for et så stort barn.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #17 Skrevet 16. mai 2019 jeg, faren og de 2 minste drar til besteforeldrene mine,mens største var hjertelig velkommen hos bestekompisen, vi svarte nei i ettermiddag, for de ønsket et svar idag Anonymkode: 02b8a...da9
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #18 Skrevet 16. mai 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sender ikke ditt eget barn til andre på 17 mai, fordi resten av dere har fått et bedre tilbud. Hvem sier at de vil være barnevakt for dere Anonymkode: 7860b...932 Enig! Anonymkode: e3c32...d14
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #19 Skrevet 16. mai 2019 Så lenge du ikke har svart noen, så drar du til besteforeldrene. Anonymkode: 1c089...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå