Gå til innhold

Noen råd til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt lurt på finn, og skal anmelde i morgen, vet hele navnet + adresse, men mange sier at det er ingen vits for politi bryr seg ikke om fattige 2000 kr,men for meg er dette mye penger.

Dere som har blitt lurt ,hva har dere gjort? vedkommende slettet kontoen sin, så straks jeg satt inn pengene, sendt klage til finn også,men de sier bare at de kan ikke hjelpe så lenge han/hun har slettet kontoen.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 821ed...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo gjerne anmelde. Jeg tenker at det aldri er bortkastet. Men jeg er redd du må anse pengene som tapt. Det er uhyre lite sannsynlig at du får de tilbake.

veldig dyr lærdom, men rådet mitt er å aldri aldri forhåndsbetale.

Anonymkode: 91f35...4e7

Skrevet

Anmeld svindel til politiet. Har du fullt navn, adresse og telefonnummer, så vil de kunne finne personen 

Anonymkode: d5d32...6bb

Skrevet

Anmeld, jo flere ganger en person er anmeldt jo større sannsynlighet for at hun/han etterhvert blir stoppet og straffet.

Men pengene ser du nok aldri igjen. Det er en sjanse man tar når man velger å forhåndsbetale.

Anonymkode: 0a3e2...1f9

Skrevet

Anmeld! Uansett hvordan du tror utfallet blir. 

Anonymkode: 9ff21...c87

Skrevet

Tusen takk, skal levere inn anmeldelse,men pengene er nok dessverre tap som dere sier,men slik mennesker kan jo ikke få lov til og holde på slik, så håper i alle fall den personen blir utestengt fra finn og får en advarsel for dette.

Betaler alltid forhåndsbetalt og vert på finn i over 5 år og aldri opplevd dette, de fleste er heldigvis ærlige,men så klart du kan jo treffe på uærlige også, så neste gang kommer jeg til og forslå at de sender først og jeg får kvittering og sporing så setter jeg inn pengene

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, skal levere inn anmeldelse,men pengene er nok dessverre tap som dere sier,men slik mennesker kan jo ikke få lov til og holde på slik, så håper i alle fall den personen blir utestengt fra finn og får en advarsel for dette.

Betaler alltid forhåndsbetalt og vert på finn i over 5 år og aldri opplevd dette, de fleste er heldigvis ærlige,men så klart du kan jo treffe på uærlige også, så neste gang kommer jeg til og forslå at de sender først og jeg får kvittering og sporing så setter jeg inn pengene

Uærlige mennesker finnes dessverre overalt. Men hva får deg til å tro at noen kommer til å sende først for deretter at du skal sette inn penger? Det er jo akkurat det samme men motsatt. Mottaker kan jo være like uærlig. Hvis ikke kjøper kan komme å hente varen, får de forhåndsbetale. Jeg sender i alle fall aldri fra meg varen uten at penger er sendt. Da velger jeg en annen kjøper.

Anonymkode: d245d...a86

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Uærlige mennesker finnes dessverre overalt. Men hva får deg til å tro at noen kommer til å sende først for deretter at du skal sette inn penger? Det er jo akkurat det samme men motsatt. Mottaker kan jo være like uærlig. Hvis ikke kjøper kan komme å hente varen, får de forhåndsbetale. Jeg sender i alle fall aldri fra meg varen uten at penger er sendt. Da velger jeg en annen kjøper.

Anonymkode: d245d...a86

Nei det kan jo hende blir dumt det å,men jeg har i alle fall ikke råd til og bli brent flere ganger nå, har 2 ting til til 2500 og 3500, så hvis de blir også ikke penger for sliter jeg,men de er så store ting så da må vel uansett kjøper hente ,så da er det jo ingen problem med tanke på pengene

Skrevet

Du sender melding til vedkommende og ber om tilbakebetaling. Hvis du ikke får penger, drar du hjem til vedkommende.

Anonymkode: 04cc3...031

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Du sender melding til vedkommende og ber om tilbakebetaling. Hvis du ikke får penger, drar du hjem til vedkommende.

Anonymkode: 04cc3...031

jeg bor på østlandet og personen bor i nordland, så det blir forlangt dessverre,men er anmeldt, men han sa at jeg burde ikke forvente for mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...