Gå til innhold

Hva tenker du om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

La henne feire med å kjøre en runde rundt kvartalet i bilen din i stedet. Da vil hun sikkert også føle seg voksen. Eller sett dere og  Exorcisten sammen, det er en 18-årsfilm.

Anonymkode: b253d...1d8

Hjelpes....:-D Er du helt skarp??

Anonymkode: a99f1...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes....:-D Er du helt skarp??

Anonymkode: a99f1...7e6

Ja, like skarp som HI. Alle tingene er da akkurat like lite relevant for å markere en ungdomsskoleeksamen; både alkohol, bilkjøring og skrekkfilmer. Ingen av delene handler om utdannelse og alle er forbeholdt voksne. Så hvis poenget er å bryte en regel, hvorfor velge akkurat champagne?

Anonymkode: b253d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Herregud så mange hysteriske mødre som svarer her! Regner med at alle dere som har svart her har vært 18 år og vel så det før dere selv smakte alkohol.......:-P ??

Jeg ser ingen problem med å servere henne et lite glass champagne HI. Hun blir ikke full av det. De har heller ikke vondt av å se at man kan ta ett glass og så la det bli med det. Fint å lære om måtehold også 😉 Hun er 16 år og tar på ingen måte skade av dette. 

Jeg smakte alkohol før jeg ble 18, men ikke etter påtrykk fra min mor. Det var vel heller at vi gjorde det lengst mulig vekk fra foreldre.

Anonymkode: b253d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg smakte alkohol før jeg ble 18, men ikke etter påtrykk fra min mor. Det var vel heller at vi gjorde det lengst mulig vekk fra foreldre.

Anonymkode: b253d...1d8

Jeg er sikker på at ikke mor heller tvinger sin datter til å drikke champagne. Men hun får tilbud om ett glass. Det at ungdommer i dag drikker "lengst mulig vekk fra foreldre", vitner jo bare om at man ikke tør å være ærlig. Om min 16 åring drikker, så vil jeg gjerne at hun forteller meg det, enn at hun skjuler alt for meg og ikke tør å ringe hjem f.eks hvis hun kommer i en klemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har ingenting med rusen å gjøre.

Men det føle seg litt voksen og stor. 

Kommer ikke til å sende med alkohol på fest for å si det sånn.

HI

Anonymkode: 8107a...23b

Åh herre. Ikke nevn slike ting her inne 🤣

Gi dattera di ett glass du. Mest sansynlighvis syns hun det smaker vondt.  Men da har hun prøvd. 

Man blir ikke alkoholiker bare fordi man smaker. 

VEDDER på at alle damene her inne rørte alkohol før de var 18 ass. 

Vi søskene fikk smake fra vi var 14 tenker jeg. Vi synes ikke det var så spennede. Flere jeg kjenner hadde veldig strenge foreldre.  De ungdommene var de som drakk mest. 

Anonymkode: d6a92...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Jeg er sikker på at ikke mor heller tvinger sin datter til å drikke champagne. Men hun får tilbud om ett glass. Det at ungdommer i dag drikker "lengst mulig vekk fra foreldre", vitner jo bare om at man ikke tør å være ærlig. Om min 16 åring drikker, så vil jeg gjerne at hun forteller meg det, enn at hun skjuler alt for meg og ikke tør å ringe hjem f.eks hvis hun kommer i en klemme. 

Enig med deg.

Anonymkode: d6a92...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun tar sikkert ikke noe skade av det, men jeg ser overhodet ikke noe poeng i det, og hun kommer heller ikke til å like det. Husker mitt første glass med champagne. Jeg var eldre og hadde drukket alkohol tidligere, og jeg syntes det smakte høgg og klarte nesten ikke å drikke det. Hvis dere vil feire er det jo mer logisk å servere noe hun liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi søskene fikk smake fra vi var 14 tenker jeg. Vi synes ikke det var så spennede. Flere jeg kjenner hadde veldig strenge foreldre.  De ungdommene var de som drakk mest. 

Anonymkode: d6a92...235

Så rart, da, at forskning forteller oss noe annet enn din svogerforskning? Lurer veldig på hvem jeg skal tro på, gitt....???

https://www.nrk.no/rogaland/_-ungdom-drikker-mer-nar-de-far-alkohol-fra-mamma-eller-pappa-1.13539773

 

28 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Det at ungdommer i dag drikker "lengst mulig vekk fra foreldre", vitner jo bare om at man ikke tør å være ærlig. Om min 16 åring drikker, så vil jeg gjerne at hun forteller meg det, enn at hun skjuler alt for meg og ikke tør å ringe hjem f.eks hvis hun kommer i en klemme. 

Det går fint an å ha en aksepterende og åpen dialog som fremmer tillit, uten at man også tilbyr alkohol.

Anonymkode: b253d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så rart, da, at forskning forteller oss noe annet enn din svogerforskning? Lurer veldig på hvem jeg skal tro på, gitt....???

https://www.nrk.no/rogaland/_-ungdom-drikker-mer-nar-de-far-alkohol-fra-mamma-eller-pappa-1.13539773

 

Det går fint an å ha en aksepterende og åpen dialog som fremmer tillit, uten at man også tilbyr alkohol.

Anonymkode: b253d...1d8

Man kan forske så mye man vil. Åkke som tror jeg det går helt fint for HI sin 16 årige datter å smake champagne, uten å bli en villstyring av den grunn. 

Min venninne var for øvrig en sånn som nektet 16 åringen sin å drikke. Det endte opp med at ungdommen hennes uansett gikk bak ryggen hennes, og heller ikke turde ringe hjem de gangene det gikk galt. Før jenta var atten, så kjøpte de faktisk alkohol til henne i stedet. Det er oppegående foreldre, men ville ikke helt se hvordan tingenes tilstand alltid er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Min venninne var for øvrig en sånn som nektet 16 åringen sin å drikke. Det endte opp med at ungdommen hennes uansett gikk bak ryggen hennes, og heller ikke turde ringe hjem de gangene det gikk galt. Før jenta var atten, så kjøpte de faktisk alkohol til henne i stedet. Det er oppegående foreldre, men ville ikke helt se hvordan tingenes tilstand alltid er. 

Så løsningen på deres tillitsproblemer var å skjenke henne i stedet for å snakke med henne. Du omgås med stokk dumme venninner; kan jeg se...

Anonymkode: b253d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så løsningen på deres tillitsproblemer var å skjenke henne i stedet for å snakke med henne. Du omgås med stokk dumme venninner; kan jeg se...

Anonymkode: b253d...1d8

Jeg sier ikke at jeg gjør det. Det er min venninne som har valgt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/15/2019 at 5:44 PM, Anonym bruker said:

Er det helt på styr å gi en 16,5 år gammel jente ett glass champagne for å markere fullført ungdomsskole i juni?

Hun er veldig rolig, beskjeden og snusfornuftig. Vi drikker alkohol moderat og hun har aldri sett oss brisen.

Loven derimot forbyr det. Så kanskje man bør holde seg til den😜

Anonymkode: 8107a...23b

HELT ok ❤️

Anonymkode: 58730...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...