Gå til innhold

Eks kona klikket pga han fjernet henne på FB.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har kjæreste og hver gang vi er på noe eller blir tagget i noe, så begynner eks kona å ringe eller melde om ett eller annet som ikke er viktig. Dette ble han lei av og tok henne bort som venn på FB. Da ringte hun og lu i det vide og brede om hvor galt det var. Om han hadde sagt til barna at han hadde fjernet henne på FB og hva de ville tro om det. Hun mente de sjekket vennelistene til foreldrene. 

Han er ikke interessert i at hun skal vite hva vi/han foretar seg. Ikke mye blir lagt ut heller,  men kan være bilder fra f.eks en tur i skogen eller likn. 

Jeg syntes det er ganske spesielt at hun tar slik på vei, men det er kanskje vanlig?

 

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare Xe henne ut fra oppdateringer som kommer? Og hvorfor skal dere tagges i alt? Trodde det var litt 2007 altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pæddan skrev:

Hvorfor ikke bare Xe henne ut fra oppdateringer som kommer? Og hvorfor skal dere tagges i alt? Trodde det var litt 2007 altså.

Hvis du leser hva jeg skriver, så blir ikke mye lagt ut, men hvis noe blir lagt ut så er hun på telefonen hver gang. Hvorfor gidde å drive å passe på å x henne ut? 

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du leser hva jeg skriver, så blir ikke mye lagt ut, men hvis noe blir lagt ut så er hun på telefonen hver gang. Hvorfor gidde å drive å passe på å x henne ut? 

Anonymkode: 0d376...5d6

Har man xet henne ut en gang, så ligger det der, iallefall hos meg. Ikke alle som får se event oppdateringer fra min side. Begrens tilgangen totalt siden hun ikke tåler å se hva dere foretar dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet sier jeg bare. Man kan fritt velge selv hvem man har på fb eller ikke. Er vanlig å slette exer, så hun kan bare ta seg en bolle. Samarbeid om unger kan fiiiint foregå på sms eller snakke i tlf. 

Anonymkode: 65cb8...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo ikke helt stabil ut, men hadde nok ikke slettet fordi. 

Først sier du hver gang dere er på noe, så sier du at det ikke er så ofte? Hva stemmer?

Hvis det første stemmer, er det jo bare å la være med å legge ut alt mulig på nett? Problem løst.

Hvis ikke det skjer ofte skjønner jeg ikke problemet?

 

Anonymkode: 6b3e0...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun høres jo ikke helt stabil ut, men hadde nok ikke slettet fordi. 

Først sier du hver gang dere er på noe, så sier du at det ikke er så ofte? Hva stemmer?

Hvis det første stemmer, er det jo bare å la være med å legge ut alt mulig på nett? Problem løst.

Hvis ikke det skjer ofte skjønner jeg ikke problemet?

 

Anonymkode: 6b3e0...f66

Dårlig formulert av meg. Mente vel at hvis vi er på noe og blir tagget, så er hun på telefonen. Det skjer ikke ofte, men hvis det skjer. Det er hvis andre tagger oss også. 

Som sagt, det skjer ikke veldig ofte, men det er irriterende hvis vi f.eks har en utepils med venner som tagger oss og vips så er hun på telefonen. Det er ikke noe fornuftig hun ringer om, bare tull. 

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet sier jeg bare. Man kan fritt velge selv hvem man har på fb eller ikke. Er vanlig å slette exer, så hun kan bare ta seg en bolle. Samarbeid om unger kan fiiiint foregå på sms eller snakke i tlf. 

Anonymkode: 65cb8...cb1

Er det jeg også tenker, en velger selv hvem man vil ha på FB. Jeg har ikke min eks på FB av den grunn at det ikke interesserer meg hva han legger ut eller gjør. Vi er gode venner og samarbeider godt om barna. 

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig formulert av meg. Mente vel at hvis vi er på noe og blir tagget, så er hun på telefonen. Det skjer ikke ofte, men hvis det skjer. Det er hvis andre tagger oss også. 

Som sagt, det skjer ikke veldig ofte, men det er irriterende hvis vi f.eks har en utepils med venner som tagger oss og vips så er hun på telefonen. Det er ikke noe fornuftig hun ringer om, bare tull. 

Anonymkode: 0d376...5d6

La vær å ta telefonen da vel

Anonymkode: 4e401...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungene er gamle nok til å ha facebook er det da ikke noe problem å snakke med dem om dette. Om de ser at pappa har slettet mamma så får han stå for det da, si til dem at siden de ikke er kjærester lenger ble det litt for "tett" å ha hverandre der, men at de ikke er uvenner og snakker fint sammen på telefonen om det skulle være noe.

Det kan han også si til henne.

Jeg personlig hadde vel heller valgt å skjule meg litt for henne, altså at hun ikke kunne se tagginger og ting som ble lagt på veggen hans, men at de fremdeles var "venner". Da hadde hverken hun eller ungene merket at han har tatt tak i tingene.

Anonymkode: 36b22...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, skal sies at jeg ble også irritert da faren til mitt barn slettet meg på Facebook fordi nye kjæresten mente jeg ikke hadde noe der å gjøre. Det var en fin måte for ham å følge med på hva sønnen gjorde i hverdagen osv, da han bodde langt borte.

Er forsåvidt enig i, at det kan virke fiendtlig for barna hvis foreldrene ikke kan være venner på Facebook. Sett gjennom et barns øyne. 

Skjønner jo at det er veldig irriterende at hun skal ringe, helt tydelig bare for å markere territorium. Det blir for dumt! 

Anonymkode: ce76f...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor endret han ikke bare personverninnstillingene, og begrenset hva hun kunne se, isteden? Da ville dere sluppet mye fuss 🤷‍♀️

Anonymkode: e762c...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ham hadde jeg sagt det rett ut - "jeg fjernet deg fordi jeg er luta lei av at du alltid finner en eller annen tullete unnskyldning for å ringe/sms'e meg hver gang du ser at jeg/vi er tagget i noe og tydeligvis er opptatt. Så dette kan du skylde deg selv. Om du aksepterer at jeg har et liv og respekterer mine grenser kan jeg godt ha deg på fb, men ikke når du helt bevisst går inn for å ødelegge hyggelige stunder for meg/oss. Så hva blir det til - slutter du å ta kontakt når jeg blir tagget, eller har du tenkt å fortsette med det? Det er opp til deg..."

Anonymkode: f6785...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

La vær å ta telefonen da vel

Anonymkode: 4e401...415

Da ringer hun bare igjen og igjen. (har prøvd det)

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, skal sies at jeg ble også irritert da faren til mitt barn slettet meg på Facebook fordi nye kjæresten mente jeg ikke hadde noe der å gjøre. Det var en fin måte for ham å følge med på hva sønnen gjorde i hverdagen osv, da han bodde langt borte.

Er forsåvidt enig i, at det kan virke fiendtlig for barna hvis foreldrene ikke kan være venner på Facebook. Sett gjennom et barns øyne. 

Skjønner jo at det er veldig irriterende at hun skal ringe, helt tydelig bare for å markere territorium. Det blir for dumt! 

Anonymkode: ce76f...da5

Barna er slutten av tenårene. 

Anonymkode: 0d376...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barna er slutten av tenårene. 

Anonymkode: 0d376...5d6

Det er fortsatt deres foreldre. De viktigste personene i deres liv. Ethvert tegn på vennskap blir verdsatt. Uansett om det er noe så irrelevant som sosiale medier

Anonymkode: ce76f...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...