Gå til innhold

Telte med baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er veldig glad i telting både i skog og på campingplasser. Har denne sommeren en baby og lurer på om noen har erfaringer med å telte med de helt minste (2-3 mnd gammel)? 

Noen som har prøvd - hvordan gikk det?

Anonymkode: bca51...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjorde vi i fra første stund, gikk helt strålende. Baby sov i vognbagen. Jeg ammet, så det gjorde det nok noe enklere enn om vi hadde hatt flaskebarn. 

Anonymkode: 0349c...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 14.11, Anonym bruker skrev:

Vi er veldig glad i telting både i skog og på campingplasser. Har denne sommeren en baby og lurer på om noen har erfaringer med å telte med de helt minste (2-3 mnd gammel)? 

Noen som har prøvd - hvordan gikk det?

Anonymkode: bca51...369

Gikk helt fint men bruk vognbagen til å sove i. Ikke legg en så liten ned på underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 21.50, Anonym bruker skrev:

nei, da hadde jeg ikke gjort

Anonymkode: 9290e...b11

Jeg ønsket tips fra de som har gjort det. Svaret ditt var ikke informativt på noen måte.

Anonymkode: bca51...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg ønsket tips fra de som har gjort det. Svaret ditt var ikke informativt på noen måte.

Anonymkode: bca51...369

stakkars liten sier jeg bare, her følger vi våres behov ja, og driter i babyen, blir like dumt som og dra en baby til syden

Anonymkode: 9290e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke større problemer med å telte med baby som ligger trygt og godt mellom foreldre (på oppblåsbar madrass) eller i vognbagen.
Har ikke prøvd det selv, men ser ærligtalt ikke problemet.
Tenker dere å ta inn på campingplasser eller? Jeg ville kanskje foretrukket det, og hatt tilgang til bad, varme og vann ved behov. Men om dere er erfarne campere/teltere, så finner dere nok ut hva som passer dere best.

Verre å telte med 4 åring og 9 åring som ikke er vant, der eldste ikke vil ha "det" liggerunderlaget, ikke vil dele rom (telt med 2 soverom), ikke vil sove alene osv... Ender med å ligge ute på gresset å gråte og bli rødere og rødere i øyne og klø mer og mer i nese pga allergi. I tillegg regnet det ute. (og neida, han ble hentet inn etter hvert) Det var første og siste gang vi var på telt-tur, tross at vi hadde kjøpt nytt telt og planen var å telte hele den ferien.

Anonymkode: e9395...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er erfarne teltere ja. Tenkte å bruke campingplass denne sommeren nettopp pga tilgang til rent vann etc og nærhet til bilen om noe skulle oppstå. Eldste var med på telttur i skogen første gang da hun var ett år, det var null problem. 

Anonymkode: bca51...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

stakkars liten sier jeg bare, her følger vi våres behov ja, og driter i babyen, blir like dumt som og dra en baby til syden

Anonymkode: 9290e...b11

På hvilken måte er det synd på babyen tenker du? Spesifiser gjerne hvilke bekymringer du tenker på.

Anonymkode: bca51...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er helt enig angående syden, og dropper den årlige sydenturen i år nettopp pga babyen. Men jeg klarer ikke se hvordan babyen vil lide på telttur...?

Anonymkode: bca51...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Og jeg er helt enig angående syden, og dropper den årlige sydenturen i år nettopp pga babyen. Men jeg klarer ikke se hvordan babyen vil lide på telttur...?

Anonymkode: bca51...369

Var dumt sagt mente det ikke. bare glem det. Babyen liker seg sikkert på telt tur

Anonymkode: 9290e...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er erfarne teltere ja. Tenkte å bruke campingplass denne sommeren nettopp pga tilgang til rent vann etc og nærhet til bilen om noe skulle oppstå. Eldste var med på telttur i skogen første gang da hun var ett år, det var null problem. 

Anonymkode: bca51...369

Det du bør være obs på er at teltet plasseres slik at det er skygge i det om morgenen. Hvis det er sol, blir det ofre veldig varmt selv med lufting og babyen klarer ikke sparke av seg dynen om det blir for varmt. Utenom det, så ser jeg ingen problemer med telt og baby

Anonymkode: 97867...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har teltet med litt større baby. Eneste faren jeg kan se er faren for overoppheting og kvelning dersom babyen deler underlag og / eller sovepose med voksen. I en vognbag der foreldrene er oppmerksomme på temperatur burde det være helt fint! 

Jeg har ellers vært mye på tur med alle mine fra de var ca seks uker, og det har vært tipp topp. 

Anonymkode: 59fdc...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...