Gå til innhold

Skal far slippe unna dugnad fordi han har baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning så jeg får bort den verste irritasjonen før jeg snakker med eksen.

Fikk nettopp beskjed at han ikke kommer på dugnad på skolen på fredag pga han har baby... altså det har han da visst lenge, babyen er 7 mnder..🙄 Det er klassen til vårt felles barn og alle foreldre som har dugnad, og så bare velger han å ikke stille opp, noe som medfører myyye ekstraarbeid for meg. Babyen har da en mor. 

Er det liksom ok?? Har en mistanke om at dette er en unnskyldning til å slippe å delta, for han har ikke gjort annet enn å klage over denne dugnaden de siste månedene🤬

 

Anonymkode: 08624...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke greit, men det er heler ikke din sak. Gi ham beskjed pom å varsle skolen selv. Det er ikke din jobb hverken å gå på dugnad for ham eller å gi beskjed om at han ikke kommer. Du gjør din del.

Anonymkode: 3c368...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dugnaden lagt opp så det blir ekstra arbeid på deg? Tenker det er rart at skolen regner med to «arbeidere» per barn, når man må regne med at mange har flere barn som trenger tilsyn mens dugnaden pågår. 

Når det er sagt, er det ikke greit å være latsekk og skyve babyen foran seg. Men han får informere skolen da, og ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slipper far alltid unna. Han har ikke tid han. 

Jeg har hatt dugnad med baby på 5 uker hengende på magen, så det bør han klare.

Anonymkode: f25ba...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres litt ut som barna mine. 

«Hvis jeg må, må hun også»

Anonymkode: a7f00...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubrukelige foreldre er og blir ubrukelige. Ingen problem for vanlig, oppegående folk å ha med ungen.

Ville dog ikke prøvd å endre han, lost case

Anonymkode: 6f245...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange familier som må sende en av foreldrene, og den andre er hjemme med barna. Ikke alle har skilte familier vettu. 

Overhodet ikke noe å lage en sak av. Du er bare ekstra bitter fordi han er en eks. 

Anonymkode: 1c5c6...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det bli masse ekstra på deg? Dugnaden er vel lagt opp sånn at en forelder jobber og den andre passer barna? Tenkte du at dere skulle dele en person sin jobb eller har dere fått hver deres jobb siden dere er skilt?

Om det er sånn at det blir dobbel jobb på deg fordi han ikke stiller må han selv si ifra til skolen at han ikke kommer, også gjør du din jobb. 

Men å oppdra voksne folk som ikke gidder stille på dugnad er dessverre en lost case, de har gjerne så mange unnskyldninger for seg selv at de ser det ikke selv engang.

Anonymkode: f3663...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er irritert på ham og at det derfor ikke er særlig vits å si det jeg skal si nå, men jeg tenker normalt at det er greit å gi litt slack til folk som har små barn. Det kan være ganske vanskelig med jobber og småbarn å få alt til å gå opp. Det kommer en tid der det er mindre krevende å bidra på dugnader og sånt. Litt sånn yte etter evne... Men jeg vil vel tro at det er mer mellom dere to enn bare det med dugnaden...

Anonymkode: 27c41...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg. Gitt beskjed om at han da stiller neste gang, slik at du slipper. Har selv en eks som har gitt f.. i alt. Gjorde så godt jeg kunne selv om han aldri stilte opp.

Anonymkode: 8b182...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at da sier han selv fra til FAU eller hvem som nå arrangerer 17. maifeiringa, og hvis noen prøver å legge dobbelt på deg på grunn av at han ikke stiller, så sier du at du dessverre ikke kan holdes ansvarlig for hva din velger å gjøre og ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En liten utblåsning så jeg får bort den verste irritasjonen før jeg snakker med eksen.

Fikk nettopp beskjed at han ikke kommer på dugnad på skolen på fredag pga han har baby... altså det har han da visst lenge, babyen er 7 mnder..🙄 Det er klassen til vårt felles barn og alle foreldre som har dugnad, og så bare velger han å ikke stille opp, noe som medfører myyye ekstraarbeid for meg. Babyen har da en mor. 

Er det liksom ok?? Har en mistanke om at dette er en unnskyldning til å slippe å delta, for han har ikke gjort annet enn å klage over denne dugnaden de siste månedene🤬

 

Anonymkode: 08624...6a8

Tull! 

Spiller vel ingen rolle om han kommer på dugnad eller ikke. 

Anonymkode: 19bab...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye ekstra blir det ikke på deg. Her har ikke faren stilt opp på en jævla dugnad noensinne. Men jeg gjør ikke dobbelt opp av den grunn. Bit i deg bitterheten og dra på dugnad

Anonymkode: 4f038...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stiller en av oss opp, mens den andre passer barna. De færreste har mulighet til å stille 2 stk.

Anonymkode: fcc98...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er en unnskyldning, hadde han unnskylt seg med at mor til barnet skulle jobbe og han var alene med det så hadde det vært en annen sak. 

Faren til mine unger hadde en dugnad han skulle stille opp på i hele året, alt annet tok jeg. Med to skolebarn og begge hadde fritidsaktiviter blir det noen dugnader i året. Men jeg måtte bare innse at jeg måtte ta alt, jeg kunne ikke stole på at han stilte opp på den ene han skulle og hadde sagt han skulle ta for å slippe alt det andre.

jeg har ikke samvittighet til å ikke steppe inn når han melder forfall.  Jeg skulle ønske jeg hadde klart å bare overse det, men jeg men dugnader er viktig og ikke minst så har ungene godt av å se vi foreldre stiller opp også. For skravla går blandt ungene: hvorfor er ikke dine foreldre her? Slikt skal mine ungerr slippe.

Anonymkode: 2eda4...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke hvordan dette skal føre til mye ekstraarbeid for deg, Hi?

Oppfør deg helt saklig og ryddig - både overfor barnas far og skolen-

Til barnas far - gi beskjed om at han har et selvstendig ansvar og om han ikke kan møte så må han selv gi beskjed om dette til den ved skolen som da skal ha beskjed.

Til skolen - si at du ikke kan ta ansvar for hva barnas far gjør og ikke gjør, at du gjør din jobb og så må de ta ev. problemer med han og andre som velger å ikke komme.

Anonymkode: 6ecdb...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke greit, men det er heler ikke din sak. Gi ham beskjed pom å varsle skolen selv. Det er ikke din jobb hverken å gå på dugnad for ham eller å gi beskjed om at han ikke kommer. Du gjør din del.

Anonymkode: 3c368...d6a

Jo det er min sak. Hvert barn har fått oppgaver som de skal gjøre sammen med foreldrene, så når han ikke kommer likevel må jeg gjøre det han skulle ha gjort. 

Anonymkode: 08624...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt synes jeg det må være nok at én foreldre stiller på dugnad. Jeg synes det er OK unnskyldning hvis han er alene med babyen. Det er fint lite man får gjort på dugnad med en baby på slep. 

Synes også det er noe du ikke har NOE med. 

Anonymkode: 8e0f8...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo det er min sak. Hvert barn har fått oppgaver som de skal gjøre sammen med foreldrene, så når han ikke kommer likevel må jeg gjøre det han skulle ha gjort. 

Anonymkode: 08624...6a8

Da kan dere jo avtale at neste gang det er dugnad er drt bare han som skal stille.

Kanskje dere må ta inn i samværsavtalen hvem som skal ha ansvaret for hva fremover hvis det ofte fører til konflikt.

Anonymkode: 3c368...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke greit. Og selv om skolen kun har beregnet 1 voksen per barn; hvorfor i alle dager skal det være mor???? Far kunne vel like gjerne stilt på dugnaden???

Anonymkode: 02003...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stiller aldri to. En av oss blir hjemme og passer barna. Vi bytter riktignok på, og tar 50/50

Du vet ikke hva som foregår bak de veggene, og hvorfor mor ikke kan ta seg av babyen selv. Mulig han bare er en latsabb og et ræva menneske, mulig hun har barseldepresjon, eller skal jobbe, eller skal bort, eller de ikke har sovet på 4 netter... Du vet jo ikke. 

Hvorfor gidde å bruke energi på det? Ta med deg en venn/venninne da, hvis det blir så ekstremt mye jobb. 

Beklager, men du fremstår bare som ekstremt bitter ovenfor x mannen og hans nye del av familie 

Mulig du mener at han er idiot, men du valgte faktisk selv å måtte ha denne idioten i livet ditt når du valgte å få barn med han. Og det blir mye uproduktiv irritasjon hvis du ikke lærer deg å ignorere de feilene han måtte ha. 

Anonymkode: a5219...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi stiller aldri to. En av oss blir hjemme og passer barna. Vi bytter riktignok på, og tar 50/50

Du vet ikke hva som foregår bak de veggene, og hvorfor mor ikke kan ta seg av babyen selv. Mulig han bare er en latsabb og et ræva menneske, mulig hun har barseldepresjon, eller skal jobbe, eller skal bort, eller de ikke har sovet på 4 netter... Du vet jo ikke. 

Hvorfor gidde å bruke energi på det? Ta med deg en venn/venninne da, hvis det blir så ekstremt mye jobb. 

Beklager, men du fremstår bare som ekstremt bitter ovenfor x mannen og hans nye del av familie 

Mulig du mener at han er idiot, men du valgte faktisk selv å måtte ha denne idioten i livet ditt når du valgte å få barn med han. Og det blir mye uproduktiv irritasjon hvis du ikke lærer deg å ignorere de feilene han måtte ha. 

Anonymkode: a5219...f10

Eller mannen kan begynne å ta ansvar for sitt eget barn og avtale at han skal stille på neste dugnad i stedet. Det er jo kanskje også et alternativ? 

Fatter ikke dere som forsvarer en latsabb som ikke stiller opp for ungen sin, men driter i de pliktene som følger med. Hadde det vært krise i heimen kunne han jo bare lovet å ta neste dugnad i stedet.

Anonymkode: 02003...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...