Gå til innhold

POSITIVE TESTER HJEMME, NEGATIV HOS LEGE!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann, håper noen kan svare meg på dette da jeg virkelig går rundt å uroer meg. Jeg har testet svakt positivt på 6 forskjellige tester her hjemme, de fleste tatt 3-4 dager før ikm. Men tok også en clearblue early en dag over ikm som viste positiv, samt en digital som viste gravid 1-2 samme dag. Gikk i dag til legen og er tre dager over ikm for å forhåpentligvis få bekreftet graviditet der. Endte med at testen der viste negativt. Hva skal jeg da forholde meg til? Er det for tidlig, viser mine 8 tester hjemme falsk positiv, har jeg mistet? Så mange spørmål og nerver som går i hodet nå. Jeg har jo graviditetssymptomer også, men samtidig menssmerter og litt stikkninger! Hva ville dere forholdt dere til? Legger ved bilder av testene mine

Bilde 13.05.2019, 22 37 01.jpg

p1.jpg

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testene med lege er mindre sensitive. Så du er nokk gravid😊

Anonymkode: 1c5a8...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått positiv på en digital, så tenker jeg nok at du er gravid :) Men ha litt is i magen, vent 2 dager å ta ny test med morgenurin. Er den positiv, kan du med trygghet gå ut i fra at det stemmer at du er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du ikke brukte morgenurin hos legen? Når testene hjemme er så svake er det ikke rart at en test senere på dagen blir negativ. Når du har fått en positiv digital test og du ikke har blødd kan du være ganske sikker på at du er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det hos meg også.

Positive tester hjemme og negativ hos legen. Kom tilbake til legen en uke senere og da var den også positiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Regner med du ikke brukte morgenurin hos legen? Når testene hjemme er så svake er det ikke rart at en test senere på dagen blir negativ. Når du har fått en positiv digital test og du ikke har blødd kan du være ganske sikker på at du er gravid. 

Morgenurin hos lege, slår faktisk mer ut som positiv her hjemme på formiddag/ettermiddag. Det gjorde det sist gang jeg var gravid også 

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har allerede laget en tråd, hvor flere sa at du nok var gravid, men du burde vente med å gå til lege fordi det var veldig tidlig. Og så har du løpt til lege under 12 timer senere?

Har en følelse at du kommer til å få et langt svangerskap. Prøv å slapp av litt! Og skru av caps lock!

Anonymkode: 20c42...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har allerede laget en tråd, hvor flere sa at du nok var gravid, men du burde vente med å gå til lege fordi det var veldig tidlig. Og så har du løpt til lege under 12 timer senere?

Har en følelse at du kommer til å få et langt svangerskap. Prøv å slapp av litt! Og skru av caps lock!

Anonymkode: 20c42...709

Beklager for at jeg er bekymret. Legetimen ble bestilt før jeg la ut forrige tråd. Det står jo også i vedlegg på graviditetspakker at man burde kontakte lege ved positivt resultat. Det finnes faktisk folk som prøver og prøver på graviditet og kanskje er litt mere bekymret enn normalt. Derfor ønsker man selvfølgelig svar og blir fort forrvirret. At jeg kommer til å få et langt svangerskap tviler jeg på, har allerede en fra før noe jeg tror kommer til å få tiden til å gå fort 

 

men for all del beklager om du tok deg nær av mine tråder, ønsket bare å få noen positive svar jeg kan holde meg fast i 

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager for at jeg er bekymret. Legetimen ble bestilt før jeg la ut forrige tråd. Det står jo også i vedlegg på graviditetspakker at man burde kontakte lege ved positivt resultat. Det finnes faktisk folk som prøver og prøver på graviditet og kanskje er litt mere bekymret enn normalt. Derfor ønsker man selvfølgelig svar og blir fort forrvirret. At jeg kommer til å få et langt svangerskap tviler jeg på, har allerede en fra før noe jeg tror kommer til å få tiden til å gå fort 

 

men for all del beklager om du tok deg nær av mine tråder, ønsket bare å få noen positive svar jeg kan holde meg fast i 

Anonymkode: 69d54...3c4

Og det har du fått. Men 1-2 uker, betyr at egget nettopp har festet seg. Vent litt før du går til lege igjen. Jeg ville ventet 2 uker. 

Anonymkode: 20c42...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det har du fått. Men 1-2 uker, betyr at egget nettopp har festet seg. Vent litt før du går til lege igjen. Jeg ville ventet 2 uker. 

Anonymkode: 20c42...709

Den er grei. Men burde ikke da en ny clearblue digital vise samme positiv idag igjen? For jeg fikk nemlig negativ i dag 

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du to valg: Enten smøre deg med tolmodighet til du er ca 6-7 uker på vei, altså ca 3 uker til. Så bestille det en privat UL, dersom mensen ikke har kommet i mellomtiden. Eller spørre lege om du kan få ta blodprøve for å måle HCG med en eller to dagers mellomrom. Du har iallefall hatt et befruktet egg i en eller annen grad. Men ingen kan vite om det er der fortsatt. Har du fått så mange positive tester er du jo gravid. Liten tvil om det. Men hvor vidt det vil utvikle seg videre er vanskelig å si. 

Anonymkode: f6511...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den er grei. Men burde ikke da en ny clearblue digital vise samme positiv idag igjen? For jeg fikk nemlig negativ i dag 

Anonymkode: 69d54...3c4

Da har du sikkert mistet, og bør vente på mens.... 

Anonymkode: ca09e...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø idag og har hatt smerter til og fra. Regner med at dette da er en SA eller kanskje kjemisk graviditet(?) 

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å blø idag og har hatt smerter til og fra. Regner med at dette da er en SA eller kanskje kjemisk graviditet(?) 

Anonymkode: 69d54...3c4

Sikkert mens

Anonymkode: ca09e...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert mens

Anonymkode: ca09e...077

Kan man ha mens når man er gravid da? Høres vel mere ut som en sa med tanke på at HCG sank og de digitale testene sluttet å slå ut 

Anonymkode: 69d54...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...