Gå til innhold

Sykelig sjalu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen mnd siden traff jeg en mann som jeg innledet et forhold med. Han er veldig sjarmerende, åpen og ærlig, og sier alle de riktige tingene. 

Men, jeg begynner å se denne sjarmen, åpenheten og ærligheten osv som litt falsk. Han har sakte men sikkert endret seg, og jeg føler meg under en kontroll jeg ikke vil være.

Han vil vite hvem, hva, hvor til enhver tid, ønsker å sjekke mine sosiale medier osv, forteller meg hva jeg bør og ikke bør, og ut av det blå kan han beskylde meg for løgn, uærlighet, utroskap. 

Har forsøkt å snakke med han om hvordan jeg oppfatter dette, men for han er dette normalt.

Jeg kjenner nå at jeg har fått nok, følelsene mine har kjølnet og jeg vil ut av forholdet. For en slik kontroll er sykelig sjalusi i mine øyne. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8f925...fa5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

løp så fort du kan

Anonymkode: 05ff5...c25

Skrevet

Hadde faktisk ikke nølet på denne avgjørelsen. Det eneste du må tenke på er at du kanskje må gå forsiktig frem hvis du tror han vil bli sint når du gjør det slutt. Men samtidig er det fint at han får vite grunnen på hvorfor du ikke ønsker fortsette forholdet.

Anonymkode: b25c5...6b3

Skrevet

Løp løp løp, og ikke se deg tilbake

Anonymkode: c809f...eab

Skrevet

Jeg tenker at du har helt rett og støtter deg i ønsket om å ville ut.

Men jeg tenker også at dette er den type menn som blir farlige når de blir dumpet, så vær forsiktig.

Anonymkode: 3ad06...755

Skrevet

Enig med de andre. Dette forholdet må du avslutte så fort som mulig!

Du bør passe på at du har noen som passer på at du har det bra en tid fremover, og spesielt den dagen du slår opp og i de nærmeste dagene. Som andre sier, slike menn kan dessverre bli farlige når de blir dumpet.

Slå opp med ham og slett ham fra alle sosiale medier! Gjør det veldig klart at du ikke vil ha noe mer med ham å gjøre, at det aldri blir noe mer med dere. Hvis han ringer deg eller sender meldinger, svar ham på telefon én gang og gjenta at det er slutt og at du forventer at han fra nå ikke tar mer kontakt med deg. Ikke diskuter, ikke forklar - han vil bruke alt du sier til å forsøke å manipulere deg! Hvis han fortsetter å ringe, ikke ta telefonen, bare send én melding hvor du viser til siste samtale og at forholdet er slutt og at du ber ham respektere at du ikke vil ha noe mer kontakt med ham - og at hvis han ikke respekterer dette så anser du det som trakassering og vil måtte gå videre med saken.

Slett ham som sagt fra alle sosiale medier, blokker ham. Og så skifter du alle passord du har hatt på sosiale medier og mail og andre steder. Og så sjekker du om han har langt inn en sporingsmekanisme på mobilen din...

Anonymkode: d9c04...383

Skrevet

Sier som de andre, LØP!

Sitter midt i et samlivsbrudd med en mann med liknende karaktertrekk. Det er virkelig ikke verdt det. Det er et helvette! 

Anonymkode: c5de5...2da

Skrevet

Har han endret seg slik på kort vil jeg igrunn bare anbefale deg å løpe. 

Det er mange ulike former for sjalusi, men dette er nok noe som kommer til å begrense livet ditt mye og bli ganske voldsomt til slutt. 

Anonymkode: 5dee8...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...