Gå til innhold

STEMMER DETTE? NÅR KONTAKTET DERE LEGE? SKAL LEGEN BEKREFTE?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt flere spørsmål her som jeg håper å kunne få noe svar på. Jeg fikk svake svake positive de 4-5 siste dagene før mens, nå er jeg 3 dager etter ikm mens og fikk positiv clearblue early og digital 1 dag etter ikm. Vil dere si at disse testene er sikre og at jeg kan slå meg til ro med at jeg er gravid? Jeg har menssmerter til og fra men ingen mens eller blødning, samt har kvalme og hodepine begynt å komme litt. Men er ikke dette litt tidlig når clearblue digital kun viste 1-2. Hvor mange uker ca er jeg på vei da? Er det normalt å kontakte lege etter positiv test, og hva skjer så videre? Er liveredd for å miste og skulle helst ønsker å få tidlig ultralyd, hvordan går jeg frem? Var hos lege i dag men hun drepte litt av gleden kan man si. Hun mente det var for tidlig å ta graviditetstester nå, vil det da si at jeg har falske positive? Det slår ut på rfsu og clearblue men har sluttet å slå ut på billigtestene fra Normal (de slo ut i starten). Skjønner liksom ikke helt hva som skjer? Anser dere disse som positive? Er det også normalt at en clearblue digital kan vise ikke gravid på morgenurin men så gravid litt senere på dagen? Det gjorde det nemlig her...

p1.jpg

p3.jpg

Bilde 13.05.2019, 22 37 01.jpg

Anonymkode: baf3c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og skal legen bekrefte graviditeten? Her sa hun nemlig at de ikke tok blodprøver for å sjekke hcg med mindre det ikke var blødninger i graviditeten og lignende..

Endret av Amandao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har rett. 

Men du kan alltids bestille privat ul. Dog, det er lite å se før uke 6, og hjertet begynner ikke å slå før uke 6-7 så ville ventet til da. 

Anonymkode: 52f57...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen har rett. 

Men du kan alltids bestille privat ul. Dog, det er lite å se før uke 6, og hjertet begynner ikke å slå før uke 6-7 så ville ventet til da. 

Anonymkode: 52f57...308

Okei, rett med at de ikke bekrefter graviditeten med blodprøver? Eller rett med at det er for tidlig å teste?

Anonymkode: baf3c...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over. Du må nok smøre deg med tålmodighet en stund til. Det er normalt å miste frem til uke 6-7 (til hjertet begynner å slå). Sier ikke at det kommer til å skje deg! 

Frem til da kan du bare ta en test imorgen tidlig og se om streken er sterkere.... Krysser fingrene for deg 😊

Anonymkode: 56176...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig med hun over. Du må nok smøre deg med tålmodighet en stund til. Det er normalt å miste frem til uke 6-7 (til hjertet begynner å slå). Sier ikke at det kommer til å skje deg! 

Frem til da kan du bare ta en test imorgen tidlig og se om streken er sterkere.... Krysser fingrene for deg 😊

Anonymkode: 56176...85d

Okei, så jeg kan ikke helt slå meg til ro og juble enda med en clearblue digital som viser gravid 1-2? At den kan ha blitt falsk positivt fordi det er for tidlig å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pust med magen. Du er gravid. Det er ikke ofte man får falsk positive, og du har dessuten mange tester der man ser antydning til strek, så du er nok helt sikkert gravid.

Legen trenger ikke bekrefte graviditet. Du kan lese om hvilke svangerskapskontroller som er vanlig på helsenorge.no https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller 

Og angående ikke positiv tidlig på dagen, men positiv senere på dagen: ja, det kan fint skje. Økningen i HCG skjer ganske raskt, så noen timer kan utgjøre en forskjell. 

Ta en test om et par dager, og da blir den sikkert positiv tydelig og raskt. 

Anonymkode: 26421...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...