Gå til innhold

Min datter er veldig plaget av pollen. Anbefale en god luftrenser


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen et godt tips til en god luftrenser. Uff får helt vondt av hele henne. Kom gjerne med andre pollen tips

Anonymkode: 633dd...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min er ekstremt allergisk mot bjørk (og gress). Etter 5 år med vaksinering så er han like ille 😖 

vi kjøpte en renser fra Elkjøp som brenner alle partikler i luften, pollen, støv, hår etc, og derfor renser luften. Disse ble vi anbefalt over de som renser via vann. Luktet litt brent i starten og ville klage men det ga seg fort. 

I tillegg skifter vi sengetøy et par ganger i uka, han kan ikke bruke rommet sitt på dagen på de verste dagene, og skylle seg i dusjen før han går inn på rommet om kvelden. Ikke ha vinduet oppe og ha alltid døra lukket. Skifter klær til helt nyvaskede klær hver dag. 

Et pes men han er litt bedre når vi er ekstra påpasselige. Her er vi mest på at kroppen skal få mest mulig «fri» fra pollen om natten slik at han ikke våkner utslitt og hoven. 

Så mitt råd, kjøp renser, vask rommet godt og omtrent plomber det om dagen og gå kun inn med klær som ikke har vært ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gemini77/ skrev:

Sønnen min er ekstremt allergisk mot bjørk (og gress). Etter 5 år med vaksinering så er han like ille 😖 

vi kjøpte en renser fra Elkjøp som brenner alle partikler i luften, pollen, støv, hår etc, og derfor renser luften. Disse ble vi anbefalt over de som renser via vann. Luktet litt brent i starten og ville klage men det ga seg fort. 

I tillegg skifter vi sengetøy et par ganger i uka, han kan ikke bruke rommet sitt på dagen på de verste dagene, og skylle seg i dusjen før han går inn på rommet om kvelden. Ikke ha vinduet oppe og ha alltid døra lukket. Skifter klær til helt nyvaskede klær hver dag. 

Et pes men han er litt bedre når vi er ekstra påpasselige. Her er vi mest på at kroppen skal få mest mulig «fri» fra pollen om natten slik at han ikke våkner utslitt og hoven. 

Så mitt råd, kjøp renser, vask rommet godt og omtrent plomber det om dagen og gå kun inn med klær som ikke har vært ute. 

takk for gode tips.

https://m.clasohlson.com/no/Blueair-Classic-405-luftrenser/36-7322

Kjøpte denne. Så håper jeg kan sette denne litt rundt så hun føler kanskje seg litt bedre. Har vasket alle gulver hver dag. Vasker rommet hun sover på hver dag. Hun dusjer med engang hun kommer hjem. Har kjøpt sånn pollen maske hun kan prøve, skifter sengen hver dag. Klærne skiftes. Hun går ikke ut stakkars. Vi begynner med vaksiner til høsten. Trodde vaksiner kun var over 3 år? Og alle skal visst bli bedre av dette. Kanskje din er allergisk mot noe annet? Takk igjen 🌸

Anonymkode: 633dd...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

takk for gode tips.

https://m.clasohlson.com/no/Blueair-Classic-405-luftrenser/36-7322

Kjøpte denne. Så håper jeg kan sette denne litt rundt så hun føler kanskje seg litt bedre. Har vasket alle gulver hver dag. Vasker rommet hun sover på hver dag. Hun dusjer med engang hun kommer hjem. Har kjøpt sånn pollen maske hun kan prøve, skifter sengen hver dag. Klærne skiftes. Hun går ikke ut stakkars. Vi begynner med vaksiner til høsten. Trodde vaksiner kun var over 3 år? Og alle skal visst bli bedre av dette. Kanskje din er allergisk mot noe annet? Takk igjen 🌸

Anonymkode: 633dd...fe9

3 t er vanlig men i noen tilfeller bruker de 5 år. Sønnen min hadde ikke effekt etter 3 år så derfor ble det 5 år.  Blodprøver viser at han fortsatt er allergisk mot bjørk og gress. Han driver fortsatt med vaksinering mot gress men det er daglige tabletter. Er ferdig til høsten. 

Får hun gode allergimedisiner da? Min tar aerius, nesespray og øyedråper. Han er nå 13 år men lurer på hvordan dette blir når han skal ha tentamen/eksamen på våren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gemini77/ skrev:

3 t er vanlig men i noen tilfeller bruker de 5 år. Sønnen min hadde ikke effekt etter 3 år så derfor ble det 5 år.  Blodprøver viser at han fortsatt er allergisk mot bjørk og gress. Han driver fortsatt med vaksinering mot gress men det er daglige tabletter. Er ferdig til høsten. 

Får hun gode allergimedisiner da? Min tar aerius, nesespray og øyedråper. Han er nå 13 år men lurer på hvordan dette blir når han skal ha tentamen/eksamen på våren. 

Jeg vet ikke om det er sånn enda, men før så fikk man ekstra tid hvis man var veldig plaget. Måtte levere legeattest. Jeg hadde alltid det, jeg har og tantebarn som har hatt det.

Anonymkode: aae29...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gemini77/ skrev:

3 t er vanlig men i noen tilfeller bruker de 5 år. Sønnen min hadde ikke effekt etter 3 år så derfor ble det 5 år.  Blodprøver viser at han fortsatt er allergisk mot bjørk og gress. Han driver fortsatt med vaksinering mot gress men det er daglige tabletter. Er ferdig til høsten. 

Får hun gode allergimedisiner da? Min tar aerius, nesespray og øyedråper. Han er nå 13 år men lurer på hvordan dette blir når han skal ha tentamen/eksamen på våren. 

Min datter tar zyrtec men ingen effekt og hun blir en zombie stakkar. Heter den aerius nesespray og øyedråper også?♥️

Anonymkode: 633dd...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved eksamen kan det søkes om ekstra tid og eget rom, slik at det blir minst mulig pollen. Det må søkes i god tid og med legeerklæring der det står hva barnet trenger. 

Det finnes varmepumper som har pollenfilter og noe andre greier som vistnok er veldig bra. Meg og min ex vurderte det siden han var veldig plaget. Ting bedret seg når vi skiftet soverom til kjellerstua der vi hadde armepumpe. Når jeg vasket tak og vegger en gang i uka og rensa filter i varmepumpa bedret ting seg veldig. Vi hadde skittentøyskurv i yttergangen hver pollensesong. Han kledde av seg i gangen og gikk rett inn i dusjen når han kom inn døra og vi andre tok med skittentøet ned på vaskerommet. Alle i huset ristet klærne våre ute før vi gikk inn. Men varmepumpa ble gull verdt selv om den ikke var med pollenfilter og slike ting. Hadde vi fortsatt vært sammen hadde vi invistert i en slik varmepumpe i overetasjen, ikke for varmens del, men for å ikke ha en mann som gikk rundt og snufta hele dagen. 

Anonymkode: ee7c5...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har noen et godt tips til en god luftrenser. Uff får helt vondt av hele henne. Kom gjerne med andre pollen tips

Anonymkode: 633dd...fe9

Hvor gammel er hun?

Anonymkode: c51f5...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gemini77/ skrev:

3 t er vanlig men i noen tilfeller bruker de 5 år. Sønnen min hadde ikke effekt etter 3 år så derfor ble det 5 år.  Blodprøver viser at han fortsatt er allergisk mot bjørk og gress. Han driver fortsatt med vaksinering mot gress men det er daglige tabletter. Er ferdig til høsten. 

Får hun gode allergimedisiner da? Min tar aerius, nesespray og øyedråper. Han er nå 13 år men lurer på hvordan dette blir når han skal ha tentamen/eksamen på våren. 

Blodprøvene viser ikke at han faktisk er allergisk (de kan slå ut selv om han ikke reagerer på pollen), så det er hans plager som er "fasiten". Høres jo ut som at han fremdeles plages 😕 hvilke vaksiner har han fått? Kan jo være han er allergisk mot andre trær/gress enn det vaksinen dekker for i tillegg? 

Anonymkode: ae484...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blodprøvene viser ikke at han faktisk er allergisk (de kan slå ut selv om han ikke reagerer på pollen), så det er hans plager som er "fasiten". Høres jo ut som at han fremdeles plages 😕 hvilke vaksiner har han fått? Kan jo være han er allergisk mot andre trær/gress enn det vaksinen dekker for i tillegg? 

Anonymkode: ae484...967

Han er vaksinert mot bjørk og er helt kake når bjørkesesongen er i gang. Lenge før gress etc. Gress har han også men ikke så ille. 

Jeg har måtte hente han på skolen da han sovnet og sov 2 skoletimer bakerst i klassen. Han fikk en Bjørkerangle kastet på seg og den traff kinnet før den datt på bakken. Måtte hente han på skolen da han så ut som elefantmannen. Kunne ikke se ut av det ene øyet pga hevelse og halve ansiktet var en stor kake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter tar kortison sprøyter i den verste perioden. Selv tar jeg aerius og singulair. Og livet mitt endrer seg faktisk litt etter jeg fikk singulair, det hjelper og på allergi. Bruker og nesespray og øyedråper. Skifter alltid klær da jeg kommer inn, vasker meg på hender, ansikt hals, og tar et håndkle og tørker over håret. Kan jo ikke vaske håret hver eneste dag. Skifter sengetøy ofte, og prøver å lufte minst mulig på soverommet. 

Anonymkode: a671a...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min datter tar zyrtec men ingen effekt og hun blir en zombie stakkar. Heter den aerius nesespray og øyedråper også?♥️

Anonymkode: 633dd...fe9

Hun bør få bedre medisiner. 

Sønnen min tar 5 MG aerius, nesespray og øyedråper. Husker ikke helt hva de heter. Før var det livostin nesespray men denne er byttet ut til en bedre. Starter med D og øyedråper starter med O. Er ikke hjemme men skal sjekke når jeg kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gemini77/ skrev:

Hun bør få bedre medisiner. 

Sønnen min tar 5 MG aerius, nesespray og øyedråper. Husker ikke helt hva de heter. Før var det livostin nesespray men denne er byttet ut til en bedre. Starter med D og øyedråper starter med O. Er ikke hjemme men skal sjekke når jeg kommer hjem. 

Han får Dymista nesespray og Opatanol øyedråper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Skal til lege imorgen. Tar imot alle tips. Har lest om kortison sprøyte. Men hvorfor får hun dette? Kanskje dette kan være noe. Har lest det er farlig å få flere sprøyter av dette men en i den verste pollen sesong har ingenting å si. Vet for lite om det dessverre. 

Anonymkode: 633dd...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎05‎.‎2019 den 20.50, Anonym bruker skrev:

Har noen et godt tips til en god luftrenser. Uff får helt vondt av hele henne. Kom gjerne med andre pollen tips

Anonymkode: 633dd...fe9

Hvor gammel er dattera di? Hvilke medisiner passer best for hennes alder?

Anonymkode: c51f5...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 22.27, Anonym bruker skrev:

takk for gode tips.

https://m.clasohlson.com/no/Blueair-Classic-405-luftrenser/36-7322

Kjøpte denne. Så håper jeg kan sette denne litt rundt så hun føler kanskje seg litt bedre. Har vasket alle gulver hver dag. Vasker rommet hun sover på hver dag. Hun dusjer med engang hun kommer hjem. Har kjøpt sånn pollen maske hun kan prøve, skifter sengen hver dag. Klærne skiftes. Hun går ikke ut stakkars. Vi begynner med vaksiner til høsten. Trodde vaksiner kun var over 3 år? Og alle skal visst bli bedre av dette. Kanskje din er allergisk mot noe annet? Takk igjen 🌸

Anonymkode: 633dd...fe9

Jeg har også tatt vaksine, gikk i 4 år, har blitt veldig mye bedre. Fra å ikke kunne være særlig ute om sommeren, så kan jeg nå gå tur i skog og mark, uten nevneverdige problemer. Vaksinen virker ikke på alle, men på ganske mange, så jeg tenker det er verdt et forsøk 😊 Har fått installert en varmepumpe med allergifilter, føler det fungerer bra , så det er jo også noe lan kan ha i tankene. Er kostbart, men jeg synest det er verdt det 😊

Ville prøvd å få noen andre allergitabletter til henne. Jeg har selv brukt zyrtec og ble helt utslått av de, men aerius er helt fabelaktig, ble slutt på å sove dagen lang i pollensesongen. Finnes både nesedråper og øyedråper som heter Livostin, finnes sikkert andre typer også, men de er jeg veldig fornøyd med.

Anonymkode: b5101...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 20.50, Anonym bruker skrev:

Har noen et godt tips til en god luftrenser. Uff får helt vondt av hele henne. Kom gjerne med andre pollen tips

Anonymkode: 633dd...fe9

Kan du fortelle meg hvor gammel hun er?

Anonymkode: c51f5...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 10.36, Gemini77/ skrev:

Han er vaksinert mot bjørk og er helt kake når bjørkesesongen er i gang. Lenge før gress etc. Gress har han også men ikke så ille. 

Jeg har måtte hente han på skolen da han sovnet og sov 2 skoletimer bakerst i klassen. Han fikk en Bjørkerangle kastet på seg og den traff kinnet før den datt på bakken. Måtte hente han på skolen da han så ut som elefantmannen. Kunne ikke se ut av det ene øyet pga hevelse og halve ansiktet var en stor kake. 

Kanskje dere kan få sjekket han for flere typer gress/trær, og se om han kvalifiserer for Staloral? Dråpevaksine som dekker flere forskjellige tretyper i samme vaksine, og finnes også for flere forskjellige typer gress :) Kjenner noen som hadde god effekt av den etter å ha prøvd andre for bare en type!

Anonymkode: ae484...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...