Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Jeg får bidragsforskudd siden fastsatt bidrag et lavere enn bidragsforskuddet. Jeg ligget imidlertid tett oppunder inntektsgrensen for å få dette. Jeg lurer da på om jeg automatisk mister bidragsforskuddet dersom resultatet av årets lønnsoppgjør fører til st jeg bikker over, eller må jeg si i fra selv? Og hvor ofte og når justeres denne inntektsgrensen, for den må jo nødvendigvis justeres innimellom. Anonymkode: 32346...a31
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Tror ikke du automatisk mister forskuddet, ja, du må si fra selv, hvis ikke kan du risikere å måtte betale tilbake, det måtte jeg, gikk på skole samtidig med full jobb og 2 barn, hadde så mye å tenke på at det rett og slett ikke var i mine tanker at jeg tjente over grensa, og burde sagt fra. Måtte betale tilbake 15 000,- litt kipt det da, men var jo min egen feil. Fikk vel for mye i over 1 år, husker ikke nøyaktig hvor lenge. Anonymkode: adecb...720
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #3 Skrevet 16. mai 2019 Takk for svar. Men da kan jeg kanskje søke om å få utbetalt det far skylder i bidragsgjeld etter hvert da. For han betaler neppe.... Anonymkode: 32346...a31
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #4 Skrevet 16. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Men da kan jeg kanskje søke om å få utbetalt det far skylder i bidragsgjeld etter hvert da. For han betaler neppe.... Anonymkode: 32346...a31 Hvor skal søke om å få de pengene fra da? Har han bidragsgjeld vil staten trekke evt penger han får igjen på skatten o.l., men du kan ikke søke om å få pengene tilbake noe sted. Anonymkode: 04dcf...09f
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2019 #5 Skrevet 16. mai 2019 Du må si fra. Jeg gjorde det, men da hadde jeg allerede tjent over grensen en stund. Fikk vedtak om at jeg måtte betale tilbake, men de krevde aldri inn pengene. Dette er ca 15 år siden, så da er det vel foreldet. Anonymkode: f04e3...919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå