Gå til innhold

Noen som bruker/har brukt Zoloft her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Gikk du opp i vekt?

Anonymkode: 32676...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det en periode. Gikk ikke opp i vekt, men valgte å avslutte behandlingen etter kort tid pga jeg ble så altfor flat i følelsene, helt utenfor liksom.

Anonymkode: e7690...4b2

Skrevet

Hva er det? Mot depping? 

Anonymkode: 114a0...a6f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt det en periode. Gikk ikke opp i vekt, men valgte å avslutte behandlingen etter kort tid pga jeg ble så altfor flat i følelsene, helt utenfor liksom.

Hvor lenge hadde du gått på det da du valgte å avslutte? Og hvor mange mg stod du på? Hva mener du med flat i følelsene og helt utenfor? At du var lei deg?

Skrevet

Jeg har gått på 50mg zoloft i mange år. Opplever å få god hjelp mot depresjon, uten store bivirkninger. 

Zoloft har vært på markedet lenge, noe som gjør at jeg kjenner meg trygg på medikamentet. 

Sluttet brått ved graviditet for en del år siden. Det anbefales ikke! Fikk voldsomme anfall av svimmelhet etc. 

Jeg har ikke gått opp i vekt. 

Anonymkode: 0f8fe...054

Skrevet

Har gått på 100 mg zoloft i til sammen fire år (to perioder på to år hver). Bare gode erfaringer. Ikke opp i vekt, og dempet både angst og depresjon. Ble ikke flat i følelsene. De to første ukene er ille, da hadde jeg mye angst. Fikk også problemer da jeg slutter for brått (svimmel, kvalm, uvirkelighetsfølelse).

Anonymkode: ae2e5...ebe

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått på 50mg zoloft i mange år. Opplever å få god hjelp mot depresjon, uten store bivirkninger. 

Zoloft har vært på markedet lenge, noe som gjør at jeg kjenner meg trygg på medikamentet. 

Sluttet brått ved graviditet for en del år siden. Det anbefales ikke! Fikk voldsomme anfall av svimmelhet etc. 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gått på 100 mg zoloft i til sammen fire år (to perioder på to år hver). Bare gode erfaringer. Ikke opp i vekt, og dempet både angst og depresjon. Ble ikke flat i følelsene. De to første ukene er ille, da hadde jeg mye angst. Fikk også problemer da jeg slutter for brått (svimmel, kvalm, uvirkelighetsfølelse).

Godt å høre at dere har gode erfaringer med Zoloft. Jeg begynte på det for 1 mnd siden, 50 mg. Kjenner meg så langt ikke igjen i bivirkninger folk beskriver. Jeg har ikke hatt noen ting, hverken i startfasen eller nå. Ble veldig deprimert etter noe som skjedde tidligere i år. Har aldri brukt antidepressiva tidligere. Etter jeg gikk voldsomt ned i vekt da jeg var deprimert ønsker jeg å gå opp i vekt og håper Zoloften kan bidra med det.

Skrevet

Jeg har brukt det i snart ett år. Veldig god erfaring med det. Har ikke gått opp i vekt. Føler heller ikke at jeg er flat i følelsene. Jeg slet mye med tankekjør tidligere, men nå merker jeg svært lite av det og jeg er fått betraktelig bedre livskvalitet. Jeg bryr meg kanskje mindre om ting enn det jeg gjorde tidligere, men det synes jeg bare er godt.

Anonymkode: fe9cb...c49

• 2 uker senere...
Skrevet
På 15.5.2019 den 0.32, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt det i snart ett år. Veldig god erfaring med det. Har ikke gått opp i vekt. Føler heller ikke at jeg er flat i følelsene. Jeg slet mye med tankekjør tidligere, men nå merker jeg svært lite av det og jeg er fått betraktelig bedre livskvalitet. Jeg bryr meg kanskje mindre om ting enn det jeg gjorde tidligere, men det synes jeg bare er godt.

Anonymkode: fe9cb...c49

Hei igjen, har du noen gang glemt å ta en pille? Jeg bruker 50 mg, begynte på det for litt over 1 mnd siden. I går glemte jeg å ta en pille. Pleier å ta det før jeg legger meg. Er det veldig dumt at jeg glemte den?😐

Skrevet
På 14.5.2019 den 19.26, Anonym bruker skrev:

Hei igjen, har du noen gang glemt å ta en pille? Jeg bruker 50 mg, begynte på det for litt over 1 mnd siden. I går glemte jeg å ta en pille. Pleier å ta det før jeg legger meg. Er det veldig dumt at jeg glemte den?😐

Skrevet
På 14.5.2019 den 17.41, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge hadde du gått på det da du valgte å avslutte? Og hvor mange mg stod du på? Hva mener du med flat i følelsene og helt utenfor? At du var lei deg?

Husker ikke nøyaktig da det er flere år siden, men jeg gikk ikke på det lenge, noen uker kanskje. Mener at jeg ble veldig utafor, følte meg rar, tom og følelsesløs og det føltes ikke bra. Det ble senere sagt at det var feil behandlingsvalg for min tilstand/situasjon. 

Skrevet

Jeg gikk på 50 MG en stund. Gikk ned 10 kg. Dempet angsten som jeg fikk over ei natt. Brukte det i 4 mnd. Sluttet på dagen og fikk ingen bivirkninger. 

Anonymkode: cc868...bdb

Skrevet
På 14.5.2019 den 19.59, Anonym bruker skrev:

Har du noen gang glemt å ta en pille? Jeg glemte å ta min i går😐 Er det veldig dumt?  Har gått på det noe over 1 mnd.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk på 50 MG en stund. Gikk ned 10 kg. Dempet angsten som jeg fikk over ei natt. Brukte det i 4 mnd. Sluttet på dagen og fikk ingen bivirkninger. 

Anonymkode: cc868...bdb

Hvorfor gikk du ned i vekt?🤔 Mistet du matlysten? Jeg har gått på det litt over 1 mnd. I går glemte jeg å ta pillen. Er det veldig dumt? Glemte du pillen noen gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...