Gå til innhold

Hvor mye er dere hjemme? LIKER dere å være hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor på et jorde. Har ingen venner her og synes de andre som bor her er noen fjotter!! 

Vi har trampoline, badebasseng, sklie, huskestativ, lekeplass i nærheten. Bikkjemøkk, hestemøkk, nabokatter som pisser og driter på tingene våre/i hagen, og pollen overalt. HATER å bo her. 

Vi rømmer til canpingen eller hytta så fort anledningen byr seg, nesten hver helg. Hater å være hjemme i helgen. 

Men hvor normalt er det å bruke våren, sommeren og høstens helger borte fra hjemmet? 

Anonymkode: f47cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne våren har ikke en eneste hjemmehelg og jeg savner det skikkelig!! Jeg liker godt å være hjemme. Heldigvis. Er ikke hjemme i ferier for jeg er enda gladere i hytta, men det er deilig å være hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le. Føler mye av det samme, men trives i huset og hagen. Drømmer om å flytte inn til byen. 

Anonymkode: 85c18...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. 

Vurdert å flytte?

Anonymkode: 84784...bd3

Selvsagt.

Anonymkode: f47cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeeeeelsker å være hjemme, skulle helst aldri forlatt det, trygt og godt, trenger ikke å forholde meg til andre enn familien, subbe rundt i pysjen hele dagen, glemme verden.

Anonymkode: d1420...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eeeeeelsker å være hjemme, skulle helst aldri forlatt det, trygt og godt, trenger ikke å forholde meg til andre enn familien, subbe rundt i pysjen hele dagen, glemme verden.

Anonymkode: d1420...3ab

Jasså? Kommer aldri nabounger på døra? Må aldri vaske klær, støvsuge, handle, klippe gresset i hagen? 

Anonymkode: f47cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker meg godt hjemme for her er jeg helt avslappet. Har jeg barnefri kan jeg takke nei til gøye ting fredagen fordi det er så deilig å bare ha en hel kveld hjemme alene å gjøre akkurat hva jeg vil. 

Er det en helg jeg har sønnen min så liker jeg ikke så godt å være hjemme for da føler jeg dagen blir så lang,så den helgen finner vi mye.

Anonymkode: fdf60...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker meg godt hjemme for her er jeg helt avslappet. Har jeg barnefri kan jeg takke nei til gøye ting fredagen fordi det er så deilig å bare ha en hel kveld hjemme alene å gjøre akkurat hva jeg vil. 

Er det en helg jeg har sønnen min så liker jeg ikke så godt å være hjemme for da føler jeg dagen blir så lang,så den helgen finner vi mye.

Anonymkode: fdf60...790

Du bare lar rotet vokse hele helgen i takt med at skittentøyshaugen vokser? 

Når jeg er hjemme må jeg vaske, støvsuge, vaske klær, rydde, har masse prosjekter i hagen som må fikses. Alt ansvaret sliter meg ut. 

Deilig å rømme fra alt. Og slippe å handle på nærbutikken med den kleine kassasituasjonen hver gang... Folk som kjenner deg igjen. Deilig å rømme vekk og være anonym! 

Anonymkode: f47cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bare lar rotet vokse hele helgen i takt med at skittentøyshaugen vokser? 

Når jeg er hjemme må jeg vaske, støvsuge, vaske klær, rydde, har masse prosjekter i hagen som må fikses. Alt ansvaret sliter meg ut. 

Deilig å rømme fra alt. Og slippe å handle på nærbutikken med den kleine kassasituasjonen hver gang... Folk som kjenner deg igjen. Deilig å rømme vekk og være anonym! 

Anonymkode: f47cc...d0a

Du trenger jo ikke gjøre alt det der, du velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bare lar rotet vokse hele helgen i takt med at skittentøyshaugen vokser? 

Når jeg er hjemme må jeg vaske, støvsuge, vaske klær, rydde, har masse prosjekter i hagen som må fikses. Alt ansvaret sliter meg ut. 

Deilig å rømme fra alt. Og slippe å handle på nærbutikken med den kleine kassasituasjonen hver gang... Folk som kjenner deg igjen. Deilig å rømme vekk og være anonym! 

Anonymkode: f47cc...d0a

Det er jo bare din egen skyld at du legger lista så høyt

Anonymkode: 473df...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er mye hjemme og ja, jeg liker å være hjemme.

Nå har jeg fire barn da, i alderen 10 til 18 år, og ingen av dem er interessert i å være borte hver eneste helg. De har jo venner, fritidsaktiviteter og planer her hjemme.

Vi bor ved sjøen, og størsteparten av hagen er naturtomt. Ikkenoe stress der med andre ord. Husarbeid må jo gjøres uansett hvor man er, men her er vi 6 stykker om å hjelpe til så noe stort stressmoment vil jeg ikke si det heller er. Stor terasse med utsikt. Kan ikke forestille meg at det er bedre å sitte i en liten campingvogn et sted enn å sitte på verandaen hjemme ;)

Det er vel 5-600 meter til sjøen fra boligen, men litt bratt ned dit.

Anonymkode: 60b91...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er avslappende å være hjemme. Fordi hjemme er ensbetydende med husarbeid, vedlikehold, hagearbeid, rydding og barn som kjeder seg. Vi bor på landet, i en ganske usosial bygd, barna har ikke så mange barn å treffe men vi har heldigvis venner andre plasser.  Så vi gjør alltid ting i helgene, enten hotellhelg eller dagsturer til venner. Vi flytter om muligheten byr seg. Det er veldig viktig å trives i det miljøet og nabolaget man bor i, fordi følelsen av felleskap er superviktig for oss mennesker, vi er jo flokkdyr. Dessverre i vårt moderne samfunn, tror folk at man skal sitte hjemme og trives i sitt eget selskap, stirre på skjerm og være fornøyd med familien sin og da blir det mange ensomme. 

Jeg ser dette fenomenet veldig i klartekst her på landet. De som har storfamilien og barndomsvenner rundt seg her i bygda, er superfornøyde. De elsker livet, og bryr seg ikke om andre fordi de forstår ikke at andre kan være ensomme. Og så har man oss andre, som trodde bygdelivet skulle by på trygge og varme relasjoner der alle bryr seg. Vi som kunne trengt litt hverdagsbesøk, litt samarbeid om henting/kjøring, bytte litt på barnevakt, ha et nettverk. Dessverre er vi en minoritet og en underklasse i bygdesamfunnet, og det blir en negativ spiral til slutt; man mister den iveren etter vennskap og relasjoner når man skjønner at det kun er enveis, gir opp og flytter. Dette skjer i stor grad her vi bor ihvertfall.

Så, om det er nabolaget du mistrives i, finn en plass der det er flere tilflyttere, fordi da er dere flere i samme båt! 

Anonymkode: 53941...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis jeg er alene hjemme, evnt alene med ungene. Ellers er det alt for mye må, skulle, burde gjort. Føler aldri at jeg kan slappe av i mitt eget hjem.

Anonymkode: 21ec0...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns ikke det er avslappende å være hjemme. Fordi hjemme er ensbetydende med husarbeid, vedlikehold, hagearbeid, rydding og barn som kjeder seg. Vi bor på landet, i en ganske usosial bygd, barna har ikke så mange barn å treffe men vi har heldigvis venner andre plasser.  Så vi gjør alltid ting i helgene, enten hotellhelg eller dagsturer til venner. Vi flytter om muligheten byr seg. Det er veldig viktig å trives i det miljøet og nabolaget man bor i, fordi følelsen av felleskap er superviktig for oss mennesker, vi er jo flokkdyr. Dessverre i vårt moderne samfunn, tror folk at man skal sitte hjemme og trives i sitt eget selskap, stirre på skjerm og være fornøyd med familien sin og da blir det mange ensomme. 

Jeg ser dette fenomenet veldig i klartekst her på landet. De som har storfamilien og barndomsvenner rundt seg her i bygda, er superfornøyde. De elsker livet, og bryr seg ikke om andre fordi de forstår ikke at andre kan være ensomme. Og så har man oss andre, som trodde bygdelivet skulle by på trygge og varme relasjoner der alle bryr seg. Vi som kunne trengt litt hverdagsbesøk, litt samarbeid om henting/kjøring, bytte litt på barnevakt, ha et nettverk. Dessverre er vi en minoritet og en underklasse i bygdesamfunnet, og det blir en negativ spiral til slutt; man mister den iveren etter vennskap og relasjoner når man skjønner at det kun er enveis, gir opp og flytter. Dette skjer i stor grad her vi bor ihvertfall.

Så, om det er nabolaget du mistrives i, finn en plass der det er flere tilflyttere, fordi da er dere flere i samme båt! 

Anonymkode: 53941...382

Hvorfor kan ikke dere slå dere sammen med de andre innflytterene?

Anonymkode: f3999...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig hjemmekjær og trives best hjemme. De helgene barna er hos far sitter jeg hjemme alene hele helgen

Anonymkode: e3803...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er nesten bare hjemme. Digger det 😉

Anonymkode: 83ea5...aed

Støtter! Og bra for miljøet!

Anonymkode: d0723...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Glad i å være hjemme. Deilig hus som er behagelig å være i. Glad i familien.

Og jeg liker stedet jeg bor. Ved sjøen og skogen, nær Oslo. Bruker natur og nærmiljø. Liker de som Boe her også.

Men er også glad i å farte i blant, men ikke så ofte at det mister det spesielle ved seg.

Anonymkode: e58d7...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Men bor dere utpå et jorde? Hva GJØR dere der da? Hva er fint å finne på, som gir deg glede, som du ikke gjør hver dag? 

Jeg blir ett opp av stresset. For vi flyttet inn her i feb/mar og det er fortsatt så mye som må gjøres. Jeg sliter med angst&depresjoner og rømmer gladelig til "my happy place". 

Anonymkode: f47cc...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

 

Men bor dere utpå et jorde? Hva GJØR dere der da? Hva er fint å finne på, som gir deg glede, som du ikke gjør hver dag? 

Jeg blir ett opp av stresset. For vi flyttet inn her i feb/mar og det er fortsatt så mye som må gjøres. Jeg sliter med angst&depresjoner og rømmer gladelig til "my happy place". 

Anonymkode: f47cc...d0a

Jeg bor inni skauen, langt fra naboer. Er vokst opp i by, så det er definitivt en overgang. Men jeg eksker det!! 

Hva jeg gjør? Leser bøker på verandaen i solen, spiller gitar og synger, skriver dikt, går lange turer i skogen, sykler, leker med ungene, gjør yoga, har besøk, lager masse spennende mat, utforsker oppskrifter, hører på podcaster, ser litt film på TV sammen med mannen. 

Vi har 4 barn, så ukene er travle. Elsker å være hjemme 😊

Anonymkode: 8f9e4...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

 

Men bor dere utpå et jorde? Hva GJØR dere der da? Hva er fint å finne på, som gir deg glede, som du ikke gjør hver dag? 

Jeg blir ett opp av stresset. For vi flyttet inn her i feb/mar og det er fortsatt så mye som må gjøres. Jeg sliter med angst&depresjoner og rømmer gladelig til "my happy place". 

Anonymkode: f47cc...d0a

Bor ikke utpå et jorde, men bor i landbruks kommune med mange jorder. Vi går turer, koser oss i hagen, griller og har besøk/besøker andre.

Også har mannen endelig blitt med på at vi kan skaffe oss hund. DA blir det koselig da :) 

Har du barn? Finn på noe med de, be noen venninner på kaffe. Nå blir været finere utover, be folk på grilling. Gjør det hyggelig å være der.

Anonymkode: 25ef7...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...