Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Er 41 år. For snart to år siden måtte jeg kutte hormonell prevensjon, vi gikk for kondom som prevensjon. Dette i utgangspunktet kun midlertidig, men så gikk jo tiden😉. Jeg har aldri hatt mens jevnlig. Har fått den med ca 21-40 dagers intervaller, derfor var det greit med hormonell prevensjon, visste i det minste når mens kom. Da jeg måtte slutte, kom merkelig nok mensen jevnlig hver 27 dag. Helt til sist gang, da kom den plutselig 30 dager etter. Vi var på en fest (ikke ofte vi er det!!) for noen uker siden, og vi hoppet til køys da vi kom hjem. Kondom var ikke i tankene våre... Nå satt jeg akkurat å så over når sist mens var, det er faktisk 6 uker siden..! Kan jeg være gravid🙈?! Eller er sjansen størst for overgangsalder?? Kommer den så plutselig? Jeg har ingen andre plager. OM jeg er gravid, er jeg ikke da alt for gammel?? Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Selvfølgelig kan du være gravid. Ta en test Anonymkode: 6f021...474
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Glemte å skrive at jeg har lagt om kostholdet mitt, i form av kuttet snop og kaker. Jeg PRØVER å spise sunt. Jeg la jevnt og trutt på meg etter sykdom, over en toårsperiode. Jeg har etter jul kunnet bevege meg mer. Jeg har dermed altså lagt om kostholdet noe og prøver å gå tur (nesten) daglig. Dette har gjort at jeg etter jul har tatt av 10kg. Jeg er langt fra undervektig (168cm og 64kg), så skulle jo ikke tro dette hadde noe å si? Eller kan dette plutselig spille inn? hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Mensen forsvinner ikke plutselig når du kommer i overgangen, men den blir mer og mer uregelmessig og kommer etterhvert sjeldenere og sjeldnere før den forsvinner helt. Men gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen i Norge er 52 år, så selv om noen selvfølgelig får mye tidligere er det ikke vanlig å få den så tidlig som 41 år. Jeg tror de regner det som innenfor normalen fra 42 år, tidligere enn det blir kalt "tildig overgangsalder" og er mer unormalt. Det er mange som får barn i begynnelsen av 40-årene, så du er slettes ikke for gammel. Jeg kjenner personlig tre stykker som har fått barn etter fylte 40, en nabo, en slektning og ikke minst svigermor som fikk min mann som atpåkladd da hun var over 40 Anonymkode: 83f07...f3f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan du være gravid. Ta en test Anonymkode: 6f021...474 Jeg vet ikke om jeg tør🙈!! Forstår jo selvfølgelig at jeg bør gjøre det, men hjelp!! Hvor får jeg kjøpt test? Bor på et relativt lite sted, og frykter jeg blir gjenkjent når jeg kjøper. Hjelpes! Gamle dama ut og kjøpe test🙈🙈🙈 hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mensen forsvinner ikke plutselig når du kommer i overgangen, men den blir mer og mer uregelmessig og kommer etterhvert sjeldenere og sjeldnere før den forsvinner helt. Men gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen i Norge er 52 år, så selv om noen selvfølgelig får mye tidligere er det ikke vanlig å få den så tidlig som 41 år. Jeg tror de regner det som innenfor normalen fra 42 år, tidligere enn det blir kalt "tildig overgangsalder" og er mer unormalt. Det er mange som får barn i begynnelsen av 40-årene, så du er slettes ikke for gammel. Jeg kjenner personlig tre stykker som har fått barn etter fylte 40, en nabo, en slektning og ikke minst svigermor som fikk min mann som atpåkladd da hun var over 40 Anonymkode: 83f07...f3f Men det trenger vel ikke være sånn for alle. Min forsvant plutselig, og har vært borte i 5 mnd nå. Den gikk fra vanlig til full stopp. Jeg er 43, har bare regnet med at det pga det. Nei, du er ikke for gammel hi Anonymkode: 2831b...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke om jeg tør🙈!! Forstår jo selvfølgelig at jeg bør gjøre det, men hjelp!! Hvor får jeg kjøpt test? Bor på et relativt lite sted, og frykter jeg blir gjenkjent når jeg kjøper. Hjelpes! Gamle dama ut og kjøpe test🙈🙈🙈 hi Anonymkode: 83e46...dbe Herlighet, du er ikke gammel. Bestill på nett hvis du ikke tør. Det tar ikke mange dagene Anonymkode: 2831b...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mensen forsvinner ikke plutselig når du kommer i overgangen, men den blir mer og mer uregelmessig og kommer etterhvert sjeldenere og sjeldnere før den forsvinner helt. Men gjennomsnittsalderen for å komme i overgangsalderen i Norge er 52 år, så selv om noen selvfølgelig får mye tidligere er det ikke vanlig å få den så tidlig som 41 år. Jeg tror de regner det som innenfor normalen fra 42 år, tidligere enn det blir kalt "tildig overgangsalder" og er mer unormalt. Det er mange som får barn i begynnelsen av 40-årene, så du er slettes ikke for gammel. Jeg kjenner personlig tre stykker som har fått barn etter fylte 40, en nabo, en slektning og ikke minst svigermor som fikk min mann som atpåkladd da hun var over 40 Anonymkode: 83f07...f3f Vet jo om folk over 40 jeg og, men jeg var liksom ferdig jeg da😉. Jeg begynte tidlig, fikk tre på rappen. Alle er tenåringer, en er myndig og står klar for å flytte ut. Vi har tøyset og fjaset om at vi skal få HUND når midtlivskrisen slår inn, ikke ny baby!! hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men det trenger vel ikke være sånn for alle. Min forsvant plutselig, og har vært borte i 5 mnd nå. Den gikk fra vanlig til full stopp. Jeg er 43, har bare regnet med at det pga det. Nei, du er ikke for gammel hi Anonymkode: 2831b...7a0 Da håper jeg at jeg er som deg! At det bare er mensen som har stoppet opp!! Men bør vel kanskje ta en test...🙈 hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da håper jeg at jeg er som deg! At det bare er mensen som har stoppet opp!! Men bør vel kanskje ta en test...🙈 hi Anonymkode: 83e46...dbe Hadde jeg mistenkt at jeg kunne vært gravid, så hadde jeg tatt en test ja. Det er jo mye bedre å vite Anonymkode: 2831b...7a0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke om jeg tør🙈!! Forstår jo selvfølgelig at jeg bør gjøre det, men hjelp!! Hvor får jeg kjøpt test? Bor på et relativt lite sted, og frykter jeg blir gjenkjent når jeg kjøper. Hjelpes! Gamle dama ut og kjøpe test🙈🙈🙈 hi Anonymkode: 83e46...dbe Du blir hverken mer eller mindre gravid av å ta en test, testen i seg selv endrer intet, er det ikke bedre å vite enn å gå rundt og lure? Du får kjøpt tester på apotek, i butikken, på bensinstasjoner og på nett. Er ikke unormalt å få barn når man er over 40 år i dag, det var det heller ikke før prevensjon ble oppfunnet heller. Anonymkode: e1cd3...7ce
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 Da har jeg kjøpt RFSU sin Test tidlig. Noen som har prøvd denne? Kan jeg teste nå på kvelden, eller må jeg vente til i morgen tidlig? hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 Bare å teste, men greit å ikke ha bælmet en liter vann rett før for da blir urinen så utvannet og kan vise falskt negativ. Men med normalt vanninntak og la det gå et par timer siden du var på do sist så kan du bare teste. Anonymkode: 83f07...f3f
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 Du har hatt regelmessig mens etter du sluttet på p-piller og i de siste fem månedene har du optimalisert kostholdet ditt og livsstilen din ellers. Jeg regner med at du er gravid. Anonymkode: d11f7...936
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #15 Skrevet 13. mai 2019 Puh😅! Testen var negativ!! Da er det nok bare som en over skrev, mensen begynner først å tulle, så overgangsalder!! Veldig lettet nå😊👍 hi Anonymkode: 83e46...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå