Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har over en lengre periode vært svært stresset grunnet videreutdanning, og har siden jul mistet 8 kg ufrivillig. Har mistet 3 kg de siste to ukene. Er 167 cm høy og veier nå 62 kg (veide 70 til jul). Jeg er ferdig studert nå om noen uker, så kun siste innspurt igjen. "Problemer" er at matlysten nå er helt borte, føler meg konstant kvalm og trett. Aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom den siste perioden. Jeg er helt sikker på at det er stresset som har ført til vektnedgangen, og lurer på om man bør oppsøke lege, eller vente- siden jeg vet ALT vil roe seg når dette er over? Er bare det at jeg er så sliten om dagen. Vet ikke hvordan jeg skal komme i mål. Er ikke mer energi å hente. Jeg er tom og ødelagt, rett og slett. Anonymkode: 1acf9...c0c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Ufrivillig vektnedgang sammen med veldig sliten kan og være tegn på problemer med stoffskiftet. Så jeg vlle sjekket det Anonymkode: 8fe04...619
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Spiser du mye mindre enn du gjorde før? Anonymkode: 8fe04...619
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiser du mye mindre enn du gjorde før? Anonymkode: 8fe04...619 Ja, det er det INGEN tvil om. Matlysta er helt borte, må presse i meg alle måltidene. Som regel klarer jeg bare ett til to i løpet av dagen. Hadde kroppen fått bestemme hadde jeg trolig ikke spist noe, men skjønner at jeg Må spise... Det er ikke noe valg. Måltidene må derimot tilpasses, går mye i yoghurt og banan. Klarer ikke tørr eller hard mat nå. Sier seg selv at det ikke er så mye næring å hente der. Anonymkode: 1acf9...c0c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er det INGEN tvil om. Matlysta er helt borte, må presse i meg alle måltidene. Som regel klarer jeg bare ett til to i løpet av dagen. Hadde kroppen fått bestemme hadde jeg trolig ikke spist noe, men skjønner at jeg Må spise... Det er ikke noe valg. Måltidene må derimot tilpasses, går mye i yoghurt og banan. Klarer ikke tørr eller hard mat nå. Sier seg selv at det ikke er så mye næring å hente der. Anonymkode: 1acf9...c0c Kjøp deg næringsdrikker på apoteket Anonymkode: 8fe04...619
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Jeg hadde ikke søkt hjelp om jeg visste at alt ville roe seg om noen uker. Prøv å få i deg mandler og rosiner for eksempel. Småspis nøtter. Kjøp deg noen vitaminpiller og næringsdrikker på apoteket. Hva med smooties med havregryn? Rett i koppen-supper. Anonymkode: 7d515...881
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Takk for tips! Lurte egentlig bare på om man bør oppsøke hjelp før jeg går helt under, men får holde ut og satse på at det går bra Anonymkode: 1acf9...c0c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Du må rett og slett tvinge i deg mat til alle måltider! Hopper du over måltidene blir du mer kvalm. Det er mulig, selv med kvalme, men da må du også gå inn for det. Du blir bare mer kvalm av å kjøre kroppen din enda lengre ned, så spis! En sjekk kan uansett være på sin plass, du kan i tillegg f.eks. mangle D-vit. (som halve befolkningen gjør fra før jul til sommeren er godt igang), og da bør du få i deg det også. Spis næringstett mat. Anonymkode: 5a6be...091
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips! Lurte egentlig bare på om man bør oppsøke hjelp før jeg går helt under, men får holde ut og satse på at det går bra Anonymkode: 1acf9...c0c Jeg synes du bør sjekke deg Anonymkode: 8fe04...619
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Du har nå ikke akkurat blitt mager, du veier det samme som meg og er like høy, og jeg går bevisst ned i vekt. Anonymkode: e9b56...374
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har nå ikke akkurat blitt mager, du veier det samme som meg og er like høy, og jeg går bevisst ned i vekt. Anonymkode: e9b56...374 Det handler da ikke om at jeg har blitt mager, men uvanlig stor vektnedgang på trolig svært usunt vis- over veldig kort tid. Jeg går IKKE bevisst ned i vekt, og et ufrivillig vekttap på nesten 12% over så kort tid er ikke særlig helsefremmende... Som sagt vet jeg hvor problemet ligger. Bare usikker på hvor helseskadelig det kan være å fortsette litt til, når jeg i bunn og grunn tenker at ting vil gå seg til når jeg er ferdig med studier og over det verste stresset. Anonymkode: 1acf9...c0c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det handler da ikke om at jeg har blitt mager, men uvanlig stor vektnedgang på trolig svært usunt vis- over veldig kort tid. Jeg går IKKE bevisst ned i vekt, og et ufrivillig vekttap på nesten 12% over så kort tid er ikke særlig helsefremmende... Som sagt vet jeg hvor problemet ligger. Bare usikker på hvor helseskadelig det kan være å fortsette litt til, når jeg i bunn og grunn tenker at ting vil gå seg til når jeg er ferdig med studier og over det verste stresset. Anonymkode: 1acf9...c0c Det går helt fint! Hold ut og spis det du orker å spise. Ikke tenk på det. Anonymkode: e9b56...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå