Gå til innhold

Baby sover 8-9 timer i strekk


ejlis79

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på snart tre måneder. Han sover normalt på dagtid, såvidt jeg husker fra sist jeg hadde spedbarn i hus. Han får siste måltid (MME) mellom kl 22 og 23, og da sover han i 8 og opptil 9 timer i strekk. Er dette innenfor normalen? Jeg kjenner ingen som har , eller har hatt barn som sover så lenge om gangen når de er så små. Han er frisk og fin, så ingen tegn som tilsier at han behøver ekstra søvn.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer er forskjellige, vær du glad for at du har en baby som sover hele natten, det kan fort snu. Hvis han har god vektoppgang, og spiser godt på dagtid, har han vel ikke behov for mat om natten. 

Jeg har hatt 1 barn som sov lite både om dagen og om natten, og et barn som kun var våken for å spise både natt og dag.

Anonymkode: 09ba2...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mellomste var 4 uker når han sov fra 24-7. Innen han var 3 mnd sov han fra 21-5, mat, sov fra 6-9, mat, sov fra 10 til 14, mat.... han var helt frisk og fin (og er det enda, 11 år etter). Da han var 4 måtte jeg vekke han klokka 11:30 en søndag. Han bare har ekstremt behov for søvn! Han er en introvert type som blir lett påvirket av støy. Har tenkt i etterkant at det kan forklare behovet for søvn...

Anonymkode: c0dcb...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere:) 

Så da er det ikke så unikt egentlig, da. Ingen av mine venner,  eller søsken som har barn , har unger som har sovet lenge om gangen, så har ingen å sammenligne med. Han spiser godt ja, og er over 6 kg ( fødselsvekt  3,4 kg), så antakeligvis har han bare ikke behov for mer mat, da. Men jammen er det luksus for mor å kunne sove hele natten 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...