Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Hvis barnet ditt, eller du selv, eller mannen din eller noe som konsekvent sier "shempe", "shøpe" osv. ble rettet på? F.eks. i butikken. Og noen kom bort og sa "det heter ikke shylling😉" JEG hadde sagt: "Det er helt sant :)" hvis noen retta på ungen min. Anonymkode: 54ec1...a03
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Jeh hadde synes at den personen var utrolig frekk og hadde brukt den som et eksempel på hvordan man ikke oppfører seg Anonymkode: e0acf...a67
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 JEG hadde sagt: «pass dine egne saker». Anonymkode: 17d7f...2e7
sug lut Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Flott. Rett alle alltid. Bare pinlige mennesker kan ikke snakke reint.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeh hadde synes at den personen var utrolig frekk og hadde brukt den som et eksempel på hvordan man ikke oppfører seg Anonymkode: e0acf...a67 dårlig mor Anonymkode: 54ec1...a03
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: JEG hadde sagt: «pass dine egne saker». Anonymkode: 17d7f...2e7 Det haddebare gjort det enda morsommere😄 Anonymkode: 54ec1...a03
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Ett av mine tre barn sier konsekvent shylling osv. Retter på ham hver gang selv, får ham til å gjenta det rett, men han hører ikke forskjell på uttalemåtene. Nå er han 13 og jeg redd for at løpet er kjørt. Han har store lærevansker, spesielt språkvansker. Fremmede folk har ikke noe med å korrigere. De vet ikke hva som har blitt gjort og om det er bakenforliggende grunner, så da kan man overlate opplæringen til skolen og hjemmet. Anonymkode: 928b6...579
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: dårlig mor Anonymkode: 54ec1...a03 Morsomt når det kommer fra en som ikke kan skrive riktig Anonymkode: e0acf...a67
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 29 minutter siden, sug lut skrev: Flott. Rett alle alltid. Bare pinlige mennesker kan ikke snakke reint. Så mennesker med auditive- og verbale språkvansker er i kategorien pinlige. Sjarmerende. Anonymkode: 928b6...579
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, sug lut skrev: Flott. Rett alle alltid. Bare pinlige mennesker kan ikke snakke reint. Jeg er sjeleglad hver gang jeg ser at mine verdier er helt motsatt av dine, da vet jeg at jeg er på riktig vei Anonymkode: e0acf...a67
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ett av mine tre barn sier konsekvent shylling osv. Retter på ham hver gang selv, får ham til å gjenta det rett, men han hører ikke forskjell på uttalemåtene. Nå er han 13 og jeg redd for at løpet er kjørt. Han har store lærevansker, spesielt språkvansker. Fremmede folk har ikke noe med å korrigere. De vet ikke hva som har blitt gjort og om det er bakenforliggende grunner, så da kan man overlate opplæringen til skolen og hjemmet. Anonymkode: 928b6...579 Min fjortenåring har ingen lærevansker, og har lært seg å bruke riktig lyd, men påstår allikevel at han ikke hører forskjell. Anonymkode: 78ad2...c31
Mostly Harmless Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 Å øve på riktige lyder er flott, men ser ikke helt at en slengkommentar på butikken skal være så konstruktivt. Yngste hadde ikke skjønt hvorfor det ikke heter kylling lengre, og eldste hadde kanskje fattet poenget, men ikke fått kj-lyden noe bedre til av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 Det kommer til å bli mere av det i fremtiden. Liker det ikke men. Anonymkode: 8b94b...fdc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 Jeg synes det er frekt. Man aner faktisk ikke noe om hvorfor personen har talefeil, og det er ikke nødvendigvis dårlig oppdragelse som gjør det. Min 5 åring har språkvansker, og jeg ser så utilpass ham blir når jeg korrigerer ham. Han har gått på så mange nederlag allerede i sitt korte liv fordi han ikke blir forstått, så om en fremmed hadde kommentert det på butikken, så hadde jeg blitt oppriktig sint. Man vet faktisk ikke hva andre sliter med uansett hvor godt ment en sånn kommentar hadde vært. Anonymkode: 15abd...70c
*Miss Marple* Skrevet 13. mai 2019 #15 Skrevet 13. mai 2019 Å korrigere folk man kjenner er selvsagt helt innenfor og riktig, men man skal da ikke oppdra hele verden på en handletur. Som sagt over så vet man ikke hva som blir gjort med det som faktisk er en talefeil. Kanskje er det slurv, men kanskje er det et større problem som ligger til grunn for feil uttale. Det finnes voksne folk som ikke klarer å si r, for eksempel, og jeg tviler på at ting blir bedre om fremmede retter på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå