Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har fått meg kjæreste, vi har vært sammen i 1mnd så det er veldig nytt. Jeg har møtt hans nærmeste familie men han har ikke møtt noen av mine enda og pga mye sykdom i det siste har jeg heller ikke fortalt mine nærmeste om han. Nå har det vært dødsfall i nær familie og jeg var sikker på at han ikke ville bli med...men så spurte han om hva jeg ville og sier han blir med for å støtte meg om jeg vil. Jeg vil gjerne at han blir med, men hva blir rett her? Kommer noen til å reagere på det tro? Siden dem ikke vet om han engang...skal uansett fortelle at jeg har fått meg kjæreste men hadde tenkt å ta det etter begravelsen.. Anonymkode: 70a65...36b
*Nøtta* Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Nei. Begravelser er for de nærmeste av avdøde, ikke en fremmed mann ingen av de gjenlevende har hørt om engang. Ta til deg det at han ønsker å være med deg som støtte og gjem den tanken i hjertet ditt. Det holder det, du trenger ham ikke fysisk tilstede når du vet at han er der for deg. Dette er ikke rette dagen å fortelle familien at du har fått deg ny kjæreste og en begravelse er på ingen måte riktig arena og introdusere de på. Kondolerer med tapet av et nært familiemedlem.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Nei, han bør bli hjemme Anonymkode: 50e8e...1e3
Hengebukksvinet Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Jeg ville fortalt familien om ham og spurt hva de mente. Hvis det hjelper deg at han blir med og støtter er jo det bare positivt, men ta det opp med familien først, så de ikke får "sjokk" i begravelsen. Kondolerer forresten❤️
TinaK 1990 Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, *Nøtta* skrev: Nei. Begravelser er for de nærmeste av avdøde, ikke en fremmed mann ingen av de gjenlevende har hørt om engang. Ta til deg det at han ønsker å være med deg som støtte og gjem den tanken i hjertet ditt. Det holder det, du trenger ham ikke fysisk tilstede når du vet at han er der for deg. Dette er ikke rette dagen å fortelle familien at du har fått deg ny kjæreste og en begravelse er på ingen måte riktig arena og introdusere de på. Kondolerer med tapet av et nært familiemedlem. Eh....så at jeg gikk i begravelsen til en tidligere kollega var feil det altså?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Hi, hvis han er viktig for deg er det bare å ta hsn med. Når det er så ferskt og ingen har møtt han kan han sette seg noen rader bak i kirken. Han kan være en god støtte likevel. Anonymkode: 19046...a93
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 Hvis du vil det, bli han med. Det var snilt av ham å tilby seg det. Og det skal vel mye til at noen blir sure for at folk møter opp i en begravelse. Det er vel bare fint at flere vil komme og vise respekt og støtte. Anonymkode: 52d46...939
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 Nei. For de som sto avdøde nærmest, kan det virke belastende å skulle forholde seg til villt fremmede mennesker som ikke hadde kjennskap til avdøde, spesielt på den vondeste dagen. Finn en bedre dag å introdusere ny kjæreste. 30 dager er ingen tid. Anonymkode: 717c8...d8c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 Ingentlig galt med å ta ham med hvis du vil ha ham der, men du bør nok fortelle de nærmeste om ham først slik at det ikke blir forvirring. Anonymkode: b28ec...9a7
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 I min familie ville det blitt spm om hvorfor han eventuellt ikke dukket opp, og hadde han kommet hadde ingen sett negativt på det.
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 Akkurat nå, Mamma_til_2 skrev: I min familie ville det blitt spm om hvorfor han eventuellt ikke dukket opp, og hadde han kommet hadde ingen sett negativt på det. Sorry leste for fort, men vet ingen i din familie at du har fått kjæreste? Jeg ville ringt og fortalt og spurt hva de føler om han blir med.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 3 timer siden, TinaK 1990 skrev: Eh....så at jeg gikk i begravelsen til en tidligere kollega var feil det altså? Hvordan klarte du å få det ut av det svaret du siterer? Anonymkode: 7c5ef...588
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. For de som sto avdøde nærmest, kan det virke belastende å skulle forholde seg til villt fremmede mennesker som ikke hadde kjennskap til avdøde, spesielt på den vondeste dagen. Finn en bedre dag å introdusere ny kjæreste. 30 dager er ingen tid. Anonymkode: 717c8...d8c Mamma døde for 6 måneder siden. I hennes begravelse var det for meg MANGE fremmede.... skulle vi sagt nei til hennes kollegaer, venner etc som jeg ikke kjenner??? Anonymkode: 19046...a93
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mamma døde for 6 måneder siden. I hennes begravelse var det for meg MANGE fremmede.... skulle vi sagt nei til hennes kollegaer, venner etc som jeg ikke kjenner??? Anonymkode: 19046...a93 Hvorfor gjør du deg vanskelig med vilje? De menneskene hadde jo en relasjon til avdøde. Det er jo overhodet ikke samme situasjon. Anonymkode: 717c8...d8c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #16 Skrevet 13. mai 2019 Jeg synes det er helt naturlig å ta ham med siden han selv tilbyr seg å bli med for å støtte deg, Hi. Hadde sett på det som et godt tegn for forholdet at han er en så stødig mann at han tilbyr seg å støtte deg en slik dag, og at han også har ryggrad nok til å møte hele storfamilien på en gang. Dette er en mann som mener alvor med forholdet og som er trygg nok til å stå i også de alvorlige og vonde stundene. Jeg synes det er like naturlig at du nå før begravelsen forteller den nærmeste familien at du har fått deg ny kjærest og at han selv tilbød seg å bli med om du ønsker å ha ham med som støtte. Jeg ville fortalt familien at du allerede har møtt hans familie og at du hadde tenkt å la familien din få møte ham på en annen måte, men at du ikke har funnet en mulighet nå som personen som gikk bort har stått i fokus hos dere alle. Jeg ville sagt det som det er, at han er viktig for deg nå og at du ønsker å ha ham med og at du håper at det er greit for dem. Jeg tenker at en begravelse har mer med de som lever å gjøre enn bare den avdøde. Det er et verdig farvel og en avslutning for den som har gått bort. Det er masse minner og følelser. Men det er også en tid for å huske at livet går videre for alle, at det er mulig å finne glede igjen. Da kan det å se et nytt forhold som bygger på gjensidig støtte og respekt være en god ting. Snakk med familien din, HI. Jeg vil tro de unner deg å ha ham med, for han er viktig for deg. Kondolerer. Klem ❤️ Anonymkode: aed09...6ff
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #17 Skrevet 13. mai 2019 Nei han burde ikke gå. Anonymkode: 333bc...337
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2019 #18 Skrevet 13. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er helt naturlig å ta ham med siden han selv tilbyr seg å bli med for å støtte deg, Hi. Hadde sett på det som et godt tegn for forholdet at han er en så stødig mann at han tilbyr seg å støtte deg en slik dag, og at han også har ryggrad nok til å møte hele storfamilien på en gang. Dette er en mann som mener alvor med forholdet og som er trygg nok til å stå i også de alvorlige og vonde stundene. Jeg synes det er like naturlig at du nå før begravelsen forteller den nærmeste familien at du har fått deg ny kjærest og at han selv tilbød seg å bli med om du ønsker å ha ham med som støtte. Jeg ville fortalt familien at du allerede har møtt hans familie og at du hadde tenkt å la familien din få møte ham på en annen måte, men at du ikke har funnet en mulighet nå som personen som gikk bort har stått i fokus hos dere alle. Jeg ville sagt det som det er, at han er viktig for deg nå og at du ønsker å ha ham med og at du håper at det er greit for dem. Jeg tenker at en begravelse har mer med de som lever å gjøre enn bare den avdøde. Det er et verdig farvel og en avslutning for den som har gått bort. Det er masse minner og følelser. Men det er også en tid for å huske at livet går videre for alle, at det er mulig å finne glede igjen. Da kan det å se et nytt forhold som bygger på gjensidig støtte og respekt være en god ting. Snakk med familien din, HI. Jeg vil tro de unner deg å ha ham med, for han er viktig for deg. Kondolerer. Klem ❤️ Anonymkode: aed09...6ff Dette. Anonymkode: c1208...691
Optatium Skrevet 13. mai 2019 #19 Skrevet 13. mai 2019 Da pappa døde i høst hadde broren min med seg sin «venninne». De er ikke offisielt sammen, strengt tatt passer det best med «its conplicated», og ingen hadde truffet henne tidligere. Likevel var det hyggelig at hun ble med. Hun støtter jo broren min gjennom noe utrolig vanskelig❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå