Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Ang min datter som vi har utrolig mye problemer med? I det siste har jeg selv blitt så dårlig at jeg har fått fysiske reaksjoner som kvalme og åndenød, og det å føle meg fanget i mitt eget hjem. Det er vel en slags angst jeg opplever? Jeg har søkt hjelp på familiesenter men det hjalp ikke noe særlig. Det var kun meg de ville snakke med. Jeg søker hjelp der hun blir «nødt» til å møte selv også. Og si sine tanker. Hvor kan dette være? Anonymkode: 0bdc7...312
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Bup? Kommer an på hvilke problemer det er. Hvis dine problemer også går utover henne, eller om du blir dårlig av hennes problemer, da trenger jo hele familien hjelp. Da kan kanskje barnevernet være en grei plass å søke hjelp, de har oversikt over hvilke hjelpetilbud som finnes, for din datter og for familien og for deg, og også det er nødvendig. Du kan også ta det opp med legen din og be om henvisning videre. Du må jo også hjelpe deg selv for å kunne hjelpe henne. Anonymkode: 91328...691
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Problemene er mange. Det går på hennes oppførsel, og dette fører nå også til problemer med hennes få venner. De fleste har allerede skjøvet henne vekk. Og grunnen er hennes oppførsel, baksnakking og at hun skaper mye konflikter. ALLE råd fra oss er hos henne kritikk. På familiesenteret fikk jeg beskjed om å «slippe taket» og ikke gjøre «alt» for henne. Det har jeg nå prøvd men problemene har blitt større. Kommer for sent til skole, gjør ikke lekser, lager ikke matpakke, osv osv. Vi har hatt en ordentlig snakk om alt dette før vi skulle overlate mer ansvar til henne. Når jeg ønsket å se hennes lekser, så «maste jeg» derfor ble vi enig om at jeg ikke skal mase men at jeg er tilgjengelig for hjelp når hun ønsker. Resultatet blir at hun rett og slett ikke ønsker hjelp. Hun skjønner ikke konsekvenser. Jeg forstår ikke hva vi gjør galt. Hun har en lillebror som er helt annerledes. Helt motsatt av henne. Anonymkode: 0bdc7...312
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Forstår at det er fortvilende, for hun ødelegger jo for seg selv. Men slik adferd har som regel en årsak, og det er nok den jenta trenger hjelp til, uansett hva det er. Det høres jo ut som om hun egentlig har det vondt når hun skyver alle fra seg, så jeg tror kanskje Bup kan være riktig sted for henne. Sjekk det ut i morgen. Viktig at hun får hjelp raskt. Anonymkode: 91328...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå