Gå til innhold

Angrepille - sex i går natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ubeskyttet sex i natt ved tre tiden. Siste mens var nå 4 mai. Telte syklusdager fra forrige mens som var 10 april blir syklusen på 25 dager. Skriver ikke ned egentlig så vet ikke om jeg har en fast syklus på 25 dager eller 28 f.eks. Eggløsningskalkulator sier at min eggløsning starter i dag. 🤒 jeg hadde litt utflod på trusa i går, vet ikke om det er var tegnet til at jeg eggløsning å er små kvalm i dag. Tror neppe jeg har blitt gravid så fort. Jeg må ta en angrepille, men det kan jeg ikke før i morgen rundt 09-10. Er det for sent ? Vil ikke bli gravid nå! Vi bruker egentlig kondom da jeg skal få spiral men venter på innkallelse. Noen råd? 

Anonymkode: 8f677...8e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis eggløsningen er/har vært, så er det for sent med angrepille. Angrepille hindrer eggløsning, så om du har hatt det, så har den ingen effekt.

Anonymkode: aa6dc...4c2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis eggløsningen er/har vært, så er det for sent med angrepille. Angrepille hindrer eggløsning, så om du har hatt det, så har den ingen effekt.

Huff- seriøst 😔😔 Nå ble jeg faktisk veldig stresset 

Skrevet

Men hvor godt stemmer disse eggløsning kalkulatorene på nettet egentlig?

Skrevet

EllaOne. Ring legen.

Anonymkode: 6a730...cc9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

EllaOne. Ring legen.

Hva er det forno?

Skrevet

Altså.. angrepille er tidlig abort

Anonymkode: 4f1ff...33c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor godt stemmer disse eggløsning kalkulatorene på nettet egentlig?

De stemmer veldig godt om du har regelmessig mens, men om du ikke har det kan de bomme selvfølgelig. 

Fakta er at man gjerne blir ekstra kåt rundt eggløsning, for vi er jo laget sånn at kroppen ønsker befruktning... 

Det er også riktig som andre i tråden allerede har sagt, angrepille stopper eggløsning, men har egget allerede blitt sluppet har den null effekt. 

Anonymkode: 4ec44...698

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De stemmer veldig godt om du har regelmessig mens, men om du ikke har det kan de bomme selvfølgelig. 

Fakta er at man gjerne blir ekstra kåt rundt eggløsning, for vi er jo laget sånn at kroppen ønsker befruktning... 

Det er også riktig som andre i tråden allerede har sagt, angrepille stopper eggløsning, men har egget allerede blitt sluppet har den null effekt. 

Anonymkode: 4ec44...698

Huff! Jeg har jo to barn. Så vet akkurat hvordan det føles egentlig når eggløsning er til stede. Jeg tror faen meg jeg kommer til å bli gravid 🥴 Murring i magen, vondt i ryggen og vondt i ene rompeballen. Alle disse tre tingene hadde jeg når jeg ble gravid med begge barna mine. F***** 😕😕😕 men det skal jo være veldig spesielt hvis tilfelle er at jeg allerede eller holder på å bli gravid fra i natt kl 0300

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff! Jeg har jo to barn. Så vet akkurat hvordan det føles egentlig når eggløsning er til stede. Jeg tror faen meg jeg kommer til å bli gravid 🥴 Murring i magen, vondt i ryggen og vondt i ene rompeballen. Alle disse tre tingene hadde jeg når jeg ble gravid med begge barna mine. F***** 😕😕😕 men det skal jo være veldig spesielt hvis tilfelle er at jeg allerede eller holder på å bli gravid fra i natt kl 0300

Det er mulig det finnes noe som gjør at egget ikke fester seg, men har aldri vært borti noe sånt selv, så veldig usikker på om det faktisk finnes.

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså.. angrepille er tidlig abort

Anonymkode: 4f1ff...33c

Ehm, nei. 

Det hindrer eggløsning. Altså et egg løsner ikke fra eggleder og blir befruktet. Er egget sluppet allerede, så gjør pillen ingenting. Da kan det bli befruktet, og kvinnen gravid og DA eventuelt ta stilling til en abort. 

Det hjelper å ha fulgt med på ungdomsskolen, og åpnet naturfag orka en gang eller to, før man uttaler seg. 

Anonymkode: 7cf25...15a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det forno?

Angrepille man kan ta inntil 5 dager etter. Hindrer embryo i å feste seg. Fås på resept. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Angrepille man kan ta inntil 5 dager etter. Hindrer embryo i å feste seg. Fås på resept. 

Så nå at det er reseptfritt. Spør på apoteket. 

Skrevet

Hvorfor hadde du ubeskyttet sex om du ikke ønsker å bli gravid?

Anonymkode: fa300...34e

Skrevet
På 12.5.2019 den 22.38, Anonym bruker skrev:

Hvorfor hadde du ubeskyttet sex om du ikke ønsker å bli gravid?

Anonymkode: fa300...34e

Ja, det et meget godt spørsmål. Som jeg dessverre ikke har svar for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...