Gå til innhold

Husarbeid !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drukner i husarbeid ! Det er aldri 100 prosent rent og ryddig her og det trenger jeg for jeg er en stressa og kaotisk person. Hvordan greier dere holde det rent og ryddig. Blir gal ! Lyst å kaste alt vi eier og starte helt på nytt, men det blir jo dyrt 🙈 gi meg tips om dere har :) 

Anonymkode: b4e43...1f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste har det tent og ryddig når de får folk på besøk. Det er ikke rent og ryddig/strøkent ellers.

Anonymkode: 6eaba...4b3

Skrevet

Nei, men hadde vært hyggelig å kunne åpne døra når det ringer på sånn plutselig 🙈 huff må vel bare få kasta masse ut av huset 

Skrevet

Nei, men hadde vært hyggelig å kunne åpne døra når det ringer på sånn plutselig 🙈 huff må vel bare få kasta masse ut av huset 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste har det tent og ryddig når de får folk på besøk. Det er ikke rent og ryddig/strøkent ellers.

☝️ True story!

Eit tips er å fjerne småting som gjer at det tar lang tid å vaske. Får tak i eit skap med glasdører (jernteppe - hugsar ikkje kva det heitter), og ha pyntutstilling der. Alle opne hyller brukes til blomster eller lys. Ha og misnt mulig med saker på gulv, slik at det blir enklere å koma til med støvsuger/mopp.

Skrevet

Vi har de aldri rent og ryddig🤣 

Anonymkode: f7124...d14

Skrevet
20 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

☝️ True story!

Eit tips er å fjerne småting som gjer at det tar lang tid å vaske. Får tak i eit skap med glasdører (jernteppe - hugsar ikkje kva det heitter), og ha pyntutstilling der. Alle opne hyller brukes til blomster eller lys. Ha og misnt mulig med saker på gulv, slik at det blir enklere å koma til med støvsuger/mopp.

Vitrineskap!

Anonymkode: 1c960...7eb

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har det alltid så ryddig og rent at det ikke er noe problem om vi plutselig får besøk. 

Anonymkode: 11a32...f5b

Skrevet

Litt smårot kan det selvfølgelig være her, men aldri sånn kjemperotete.

Man må rett og slett ha gode rutiner på å rydde etter seg, og ha en plass til alt. Jeg synes det er bedre med en ekstra kommode enn å ha tegnesaker, perler og div liggende "åpent".

Her har vi skapdører, kommoder og kurver, så ting blir litt gjemt unna. Da ser det ikke kjemperotete ut selv om det selvfølgelig skal ses at det bor noen her. Akkurat nå sitter jeg i sofaen og det ligger to blader på bordet, en lekebil i sofaen osv, så noen småting her og der, men det er da helt greit.

Jeg har en tørrmopp stående på kjøkkenet så jeg raskt kan moppe over gulvet. Da ser det fint ut ;)

Anonymkode: c8c45...af2

Skrevet

Det skinner hos meg når det kommer gjester. Han styrer godt før de kommer.

Hoper seg opp. Jeg vet hvorfor. Jeg er ELENDIG med å kvitte meg med ting. Det er nøkkelen. Alt du eier som ikke er i bruk, vekk med det. Alt annet, fast plass.

Jobber med det. Men er litt sentimental og litt gjerrig. Så sliter med å sette det ut i praksis.

Anonymkode: 730a1...8b6

Skrevet

Det er det som er mitt problem å ! For gjerring til å kaste og alt for glad i å kjøpe. Vi har mer lagringsplass enn folk flest, men likevel fullt !!!! Blir sur på meg selv. Får kaste, gråte litt og få et bedre liv 

Skrevet

Mitt tips er å kaste alt dere ikke bruker. Jeg sparte på masse før, både leker og klær. Nå går jeg over klærne og ting jeg ikke har brukt på to år gir jeg bort. 

Samme med leker til sønnen, ting han ikke har lekt med på 6-12 mnd kommer han ikke til å leke med. (Tenker på småting) 

Samme med de øvrige rom, vi har ikke så stort hus så det er ikke mye plass for «dildall» hos oss, som f.eks mye pynt og sånt. Det er nå veldig enkelt å holde det både ryddig og rent. Badet tar jeg litt i hverfall annen hver dag. Dusjen vasker jeg mens jeg selv dusjer.  

Har det SJELDENT rotete og ikke så rent at jeg ikke håper på besøk. 

Anonymkode: 5f80f...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...