Gå til innhold

Katt som pisser i stol!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har en fast pisse-stol. Stolen er arvet og jeg vil helst unngå å kaste den. 

Hver dag, flere ganger om dagen pisser hun der. Jeg har vasket med grønnsåpe, klor, salmiakk og eddik. Men katta pisser der likevel. Hun driter på kattedoen da. Har også tatt henne i nakkeskinnet og trykket henne i pisset og så «slengt» henne i kattedoen. 

Er det flere tips for å få piss-pus til å bruke uteområdet eller kattedoen, eller må stolen kastes?

Anonymkode: 53992...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke vaske med salmiakk, det lukter tiss for dyrene og de vil tisse oppå for å lagre sin egen lukt der.

Jeg ville i en liten periode satt et speil i stolen, katter tisser ikke ved siden av hverandre og ser den en "annen" katt i speilet vil den forhåpentligvis ikke tisse der.

Eller har jeg også hatt grei effekt av en sånn luftfrisker med sitronduft, katter liker ikke sitron nemlig. Her var det en nabokatt som tisset i utemøblene, så jeg sprayet de med sitronduft og satte en sånn dufter som du kjøper på Europris/matbutikk der ute og den forsvant.

Anonymkode: d4228...bec

Skrevet

Du kan legge aluminiumsfolie på setet på stolen, da hopper ikke katten opp på den. De hater aluminiumsfolie. 

Anonymkode: 58e90...939

Skrevet

Det å ta dyr i nakken og trykke dem i urin/avføring pleier å ha god effekt, siden dyr er kjente for å forstå menneskelig tankegang og handlingsmønster. Jadda. 

Anonymkode: 3b711...e15

Skrevet

Fjern stolen en liten periode. Så hun glemmer den. 

Anonymkode: 564bc...dd5

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det å ta dyr i nakken og trykke dem i urin/avføring pleier å ha god effekt, siden dyr er kjente for å forstå menneskelig tankegang og handlingsmønster. Jadda. 

Anonymkode: 3b711...e15

Det skal være funksjonelt. De handler på instinkter og dersom man gjør det, lærer de. 

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ikke vaske med salmiakk, det lukter tiss for dyrene og de vil tisse oppå for å lagre sin egen lukt der.

Jeg ville i en liten periode satt et speil i stolen, katter tisser ikke ved siden av hverandre og ser den en "annen" katt i speilet vil den forhåpentligvis ikke tisse der.

Eller har jeg også hatt grei effekt av en sånn luftfrisker med sitronduft, katter liker ikke sitron nemlig. Her var det en nabokatt som tisset i utemøblene, så jeg sprayet de med sitronduft og satte en sånn dufter som du kjøper på Europris/matbutikk der ute og den forsvant.

Anonymkode: d4228...bec

Jeg prøvde med sitron på juletreet, men det hadde ingen funksjon. Men jeg kan jo prøve på nytt i stolen

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan legge aluminiumsfolie på setet på stolen, da hopper ikke katten opp på den. De hater aluminiumsfolie. 

Anonymkode: 58e90...939

Takk!! Det skal jeg forsøke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...