Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 17 åringen er dritsur om dagen for hun ikke får rulle med russen. Jeg vet hun er ansvarlig men føler ikke de andre er det. I går festa de sammen før rulling og da ville hun tidligere hjem siden de andre spydde etter sprit og «noe de hadde røykt». Men rulle vil hun. Hva gjør dere? Anonymkode: f2dfb...8ef
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 La de rulle med russen. Kanskje lærer de noe til de skal rulle selv om et par år. Her jeg bor ruller foreldre med russen også. Anonymkode: c6bf3...876
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Nei. Jeg har selv rykket ut på så mange ulykker, skader, overstadig beruselse, og barn (for meg er de fortsatt barn) som gråter av lettelse når vi henter de fordi de har havnet i situasjoner de ikke viste hvordan de skulle komme seg ut av selv (eller turte) , at jeg vil ikke utsette min 16/17åring for den risikoen. Det er sikkert forskjell på by og land. Noen steder kjenner man hverandre, og tar sikkert mer vare på. Andre steder/storbyer møter man på fler, og større sannsynlighet for ubehagelige situasjoner. Jeg mener at man absolutt kan lære barna holdninger, og vise hvordan de ikke skal være selv, uten eksponeringsterapi bestandig. Noen ganger må foreldre tørre å si nei, og stå i det. Alt for mange er for ettergivende i min (vår?) generasjon. Anonymkode: ea908...5ba
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Jeg har selv rykket ut på så mange ulykker, skader, overstadig beruselse, og barn (for meg er de fortsatt barn) som gråter av lettelse når vi henter de fordi de har havnet i situasjoner de ikke viste hvordan de skulle komme seg ut av selv (eller turte) , at jeg vil ikke utsette min 16/17åring for den risikoen. Det er sikkert forskjell på by og land. Noen steder kjenner man hverandre, og tar sikkert mer vare på. Andre steder/storbyer møter man på fler, og større sannsynlighet for ubehagelige situasjoner. Jeg mener at man absolutt kan lære barna holdninger, og vise hvordan de ikke skal være selv, uten eksponeringsterapi bestandig. Noen ganger må foreldre tørre å si nei, og stå i det. Alt for mange er for ettergivende i min (vår?) generasjon. Anonymkode: ea908...5ba Generasjonen over oss var mye mer ettergivende. Mine venner og jeg venner hang med russen fra vi var 14-15 og ingen av foreldrene nektet oss det. Anonymkode: c6bf3...876
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 Det handler ikke bare om 17-åringens holdninger. Hun risikerer å bli utsatt for noe hun selv ikke ønsker når hun omgir seg med overstadig berusede russ. Da vil du angre på at du sa ja. Anonymkode: 74adf...716
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 Selvfølgelig skal ikke en 17-åring rulle med russen. Russen skal ikke ha med seg mindreårige fra lavere klassetrinn. Anonymkode: 5bbc6...ea7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Han har aldri spurt. Men nå går min sønn på yrkesfag da, og russen er ikke så veldig interessant. Anonymkode: a2a43...bdb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 Det er helt uaktuelt. https://akersposten.no/nyheter/jentene-skjenkes-og-for-de-settes-av-i-veikanten-har-de-sugd-noen-av-gutta-hatt-sex-blitt-utnyttet/19.3532 Anonymkode: 34edd...08b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 Mine unger får nei om de spør, om de respekterer hva jeg sier blir en annen sak. Jeg kommer også til å si hva jeg mener og hvorfor, jeg kommer også til å finne frem gamle avisklipp om ting som har skjedd som ikke er ok slik at de må tenke seg godt om før de evt gjør noe jeg har sagt nei til. Jeg tror ikke det kommer spm om å få lov å rulle med russen, for her irriterer begge tennåringene seg over russen. Vi hører de natt etter natt, ikke så ille som de fleste andre naboer her heldigvis, for de våkner og får ikke sove. Som 16åringen sa her omdagen etter å ha vært på besøk hos en venn borte i gata: det hørtes ut som det var en jævlig disco i hele huset deres. Det værste er at russebussene står mange kilometer unna oss, så for ungene her frister det ikke å være inni en slik heldigvis. Anonymkode: 33c16...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå