Gå til innhold

Hvor mye er 50% av 40 timers arbeidsuke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne i en 50% stilling. De som jobber 100% har "betalt" pause, sa sjefen. dvs, deres dag varer 7,5 timer + 0,5 time pause, mens kunden blir fakturert 8 timer. 

Men hvordan blir det når jeg skal jobbe 50%? For da har jeg vel ikke rett på pause. må jeg da jobbe 40timer del på 2 eller 37,5 timer del på 2?

Noen som vet?

Anonymkode: 35cf3...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis 100% stilling er 40 timer så er 50% stilling 20 timer. Om du gar krav på pause eller ikke avhenger sv hvir lang arbeidsdag du har. Arbeid under 5,5 time gir ikke rett til pause

Anonymkode: 47c21...871

Skrevet

40 delt på to. Betalt pause betyr at man skal være disponibel for arbeidsgiver, så i prinsippet kan arbeidgiver sette deg i jobb i pausen

Anonymkode: c8758...7f4

Skrevet

Hvor lange dager skal du jobbe da? Jobber du 8 timer, så skal du selvsagt ha pause på lik linje med de andre

Anonymkode: dc371...df1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor lange dager skal du jobbe da? Jobber du 8 timer, så skal du selvsagt ha pause på lik linje med de andre

Skal jobbe hver dag, så da blir det vel 4 timer uten pause på meg da. Uansett, bare glad for jeg har fått jobbe jeg. Ikke lett å finne 50% stillinger som en selv synes er interessante. Skal bli herlig å jobbe så lite, da får jeg endelig bedre tid her hjemme. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skal jobbe hver dag, så da blir det vel 4 timer uten pause på meg da. Uansett, bare glad for jeg har fått jobbe jeg. Ikke lett å finne 50% stillinger som en selv synes er interessante. Skal bli herlig å jobbe så lite, da får jeg endelig bedre tid her hjemme. 

Det stemmer, da har du ikke rett på pause

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...