Gå til innhold

Hvordan vite hvem som er problemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært vitne til en del folk som skilles i bitter strid. Både arbeidsforhold, venner og par.  Der det kommer frem versjoner på begge sider som tyder på at motparten har skjulte sider og narsissistiske trekk. For eksempel et par i vår omgangskrets. To hyggelige mennesker som nå er i andre runde i retten og begge sier den andre part er psykopat. Skikkelig ekkelt og enkelte stikker fingeren sporadisk i luften og bare velger den ene uten å gruble mer.  Har andre saker og, som man bare klør seg i hode av.  Hvordan skille den manipulerende fra den mindre skyldige part? Ikke det at ting er svart/hvitt. Men jeg tror at det ofte er snakk om en som er hakke mer falsk enn den andre part.

Anonymkode: 2f00a...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansynlig vis er det ikke noe galt med koen av dem. De er bare uvenner.

Anonymkode: b165f...f40

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Personlighetsforstyrrelser. Altså, folk skal liksom diagnostisere alle. Ingenting er innafor, eller greit lenger, da er du syk. Det er ikke greit å være uenig etter et samlivsbrudd, da er man syk i hodet... SUKK

Anonymkode: 7484f...431

Skrevet

Noen får og fram det verste i hverandre. Har en venninne som er så snill, men hun var sammen med en mann, som virkelig fikk fram hennes verste sider. Og jeg så en person jeg overhodet ikke kjente. Og han og var fæl. De var jo smarte nok til å gå fra hverandre, og begge fikk samboer og barn på hver sin kant, og er flotte partnere og foreldre. 

Ellers kan begge parter være gale og. Vet om noen som gikk fra hverandre, og ikke måte på drama. Men der var begge alkoholikere, og ikke gode. 

Anonymkode: ec7c1...c7f

Skrevet

Det er nettopp det som er kjennetegnet på en psykopat: de er utrolig flinke til å manipulere andre og fremstå som hyggelige. 

Jeg har vært utsatt for to psykopater i løpet av livet. De har begge klart å sette andre opp mot meg. Men kun de mer perifere, de nærmeste ser psykopatene fra samme side som meg. 

Jeg unner ingen å bli utsatt for psykopater! De ødelegger både deg selv og får flere personer rundt deg til å vende seg mot deg. 

Anonymkode: 63ee7...2b7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp det som er kjennetegnet på en psykopat: de er utrolig flinke til å manipulere andre og fremstå som hyggelige. 

Jeg har vært utsatt for to psykopater i løpet av livet. De har begge klart å sette andre opp mot meg. Men kun de mer perifere, de nærmeste ser psykopatene fra samme side som meg. 

Jeg unner ingen å bli utsatt for psykopater! De ødelegger både deg selv og får flere personer rundt deg til å vende seg mot deg. 

Anonymkode: 63ee7...2b7

Hadde de diagnosen psykopat? Det heter vel sosiopat nå, eller? 

Anonymkode: 0c46d...492

Skrevet

Hvis begge to virker som sterke og velfungerende mennesker så har enten begge psykopatiske trekk eller så er de bare bitre uvenner. Er man utsatt for en psykopat blir man stort sett veldig ødelagt og må bruke tid på å bygge seg opp. Det er en ting man kan se det på. Mens den andre part virker hyggelig, god til å snakke for seg, og ses som et sterkt og oppegående menneske. Utad, sannheten er ofte en helt annen. 

Anonymkode: ac3ce...587

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hadde de diagnosen psykopat? Det heter vel sosiopat nå, eller? 

Anonymkode: 0c46d...492

Sosiopat er en person som ofte har hatt en vanskelig oppvekst, og har lært seg disse trekkene for å kunne overleve. Ikke medfødt men tilært. Tror du tenker på narsist. Det er en mildere form for psykopat. 

I dag brukes  personlighetsforstyrrelser som en diagnose for psykopat. Psykopatiske trekk bruked og, men blir ikke satt som diagnose. 

Anonymkode: ac3ce...587

Skrevet

Takk for alle svar. Selv om bare noen få har svart på spørsmålet😊

Anonymkode: 2f00a...654

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...