Gå til innhold

Flere som ikke feirer 17 mai her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som bruker dagen til å bare være hjemme og bare slappe av?

Anonymkode: 0646c...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er mange ganger hjemme ja. Liker det best.

Anonymkode: 23ae9...6d8

Skrevet

Setter pris på å ha en ekstra fridag, men ellers bryr jeg meg ikke noe om 17. mai.

Anonymkode: f3b8c...2dd

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri ha tenkt meg å gjøre 17. mai! 

Anonymkode: 9a8a1...2b5

Skrevet

Det kunne jeg lett ha gjort hvis jeg ikke hadde hatt barn.

Men hadde ikke gått av veien for Champagnelunsj og grillfest i Hagen heller

Anonymkode: a6f74...8fc

Skrevet

Har en gutt i korps, så vi feirer 17 Mai. Den dagen han ikke går i tog mere, blir vi hjemme å koser på 17 Mai 

Anonymkode: d4964...551

Skrevet

Jeg personlig kunne godt ha vært hjemme, men vi har barn og da er jo ikke det aktuelt.

Anonymkode: 22bfd...60e

Skrevet

Endelig er jeg ferdig med småbarn og korpsbarn👍 Har stilt opp i alle år og forsøkt å glede meg sammen med de små. Når er de ungdommer og har ingen interesse hverken av barnetog eller korps lenger...

....... og jeg skal ærlig innrømme at det et heeeeelt greit! 😆

Anonymkode: 97ea7...ad6

Skrevet

Jeg gleder meg til ungene er så store at de ikke gidder å gå i tog og være på tilstelning på skolen. Da skal jeg feire på min måte, antakelig med en flott fjelltur i Norges vakre natur😍🇧🇻

Skrevet

Jeg spiller fortsatt i korps, så jeg må gå i toget, uansett om jeg vil eller ikke! 😅 Var deilig i fjor, da jeg var høygravid. Da slapp jeg toget, og satt heller hjemme på terassen! 😊

Anonymkode: 9c361...4e2

Skrevet

Vanligvis feirer jeg 17 mai. Ikke i år. I år sitter jeg i en gymsal og tar eksamen... 

Anonymkode: 2da7a...fb8

Skrevet

Jeg har barn i barneskolen og har mange år med tog og aktiviteter igjen. Men jeg liker 17 mai. Masse kjentfolk, grilling i hagen og blide folk

Anonymkode: 6ef10...a8a

Skrevet

Jeg har feiret hver 17 mai i 47 år. 

Aldri vært syk og aldri hatt syke barn. 

Jeg elsker det. Toget, alle de nydelige barna i sin fineste stas, damer (og flere og flere menn) i flotte bunader, tårer i øynene av Ja vi elsker, kaffe i pappkrus og ballonger som flyr til værs - det er snakk om en dag i året og jeg setter utrolig stor pris på å ha en dag å feire det flotte landet vårt. 

Anonymkode: 453c1...23c

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanligvis feirer jeg 17 mai. Ikke i år. I år sitter jeg i en gymsal og tar eksamen... 

Bor du i utlandet da?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bor du i utlandet da?

Jepp! Det feires 17 mai her, ett av de nærmeste universitetene arrangerer tog og feiring. Akkurat i det tidspunktet jeg har eksamen. Typisk...

Skrevet

Når vi ikke hadde barn, var det hjemme 17.mai. Så på toget på TV og slappet av. 

Anonymkode: 86b6b...52d

Skrevet

Vi feirer om vi er i byen eller på hytta. I år er siste året vi kan være på hytta da vi har skolebarn fra høsten. 

Her vi bor er det kun et barnetog og deretter lek på skolen. Jeg er vant til å dra til byen å se både barnetog og borgertog. Så vi får se

Anonymkode: b12c6...52b

Skrevet

Feirer selvfølgelig 17-mai! De med litt historiekunnskaper og interesse for demokrati bør feire!!

nå er det selvfølgelig mange måter p feire på. Man MÅ jo ikke gå i tog..... men å demonstrere mor feiring ved å dra på harryhandel eller tilbringe dagen med å beise huset har jeg lite sans for. 

Heldigvis vil ungdommen her i huset også feire. 17-åringen og 15-åringen vil fortsatt ta på dress og gå i tog😀👍

Anonymkode: b6830...ef2

Skrevet

Jeg gleder meg til ungene ikke går i tog lengre, for da skal denne dagen feires på hytta. Har gjort det en gang når ungene var litt mindre og det friste til gjentakels. Selv om vi ikke går i tog, feirer på en skole osv så feires dagen på en eller annen måte. Da vi var på hytta det ene året samlet hele nabolaget seg på stranden, grilling, lek, bading og kos hele dagen. Det var en fantastisk dag. Om det var mest pga en dag litt fri er jeg usikker på, for det var 17mai på en torsdag, skolefri på fredag, konfirmasjon i us lørdag og hytta full av slekt. Derfor vi valgte å være på hytta siden vi der hadde nok sengeplasser til 11stk ekstra og nære hjemme. 

Anonymkode: 83687...264

Skrevet

Man kan fint feire dagen hjemme. Ha ut flagget, spise god mat og kake og følge tvsendingene. Har som regel vært ute, men tror det blir hjemme i år. Elsker likevel nasjonaldagen selv om jeg ikke går i tog. Ikke det som er viktigst. 

Anonymkode: eef58...f32

Skrevet

Man kan feire på ulike måter, men å ikke markere landets nasjonaldag synes jeg er trist. Leste om ei som konsekvent ikke feiret, den dagen var satt av til hagearbeid. Da lurer jeg litt, kjenner jeg.

Her markeres uansett dagen, om enn på litt ulikt vis. Noen ganger har vi vært utenlands på ferie, noen ganger på hytta, men de fleste år er det full pynt, tog og mat med venner. 

Anonymkode: 4501b...fb1

Skrevet

Å glede seg til den dagen ungene er for store for tog for da skal man på hytta, fjellet, sitte inne er for meg veldig sært. Det er nasjonaldagen vår uavhengig om man har barn eller ei. Både hytta og fjellet er der alle andre dager i året. Alvorlig talt!!

Anonymkode: 8447d...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...