Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Har en gutt på 4 år som i praksis er "tørr". Problemet er at han nekter å gå på do eller potte. Han blir helt hysterisk hvis vi foreslår det. Han går uten bleie til daglig, og når han må tisse eller bæsje ber han om bleie og vi tar på det. Da gjør han sitt inne på badet alene og vi tar så av bleia. Vi har prøvd å slutte, men da får han tisseuhell og han går dager uten å bæsje og blir forstoppet. Han blir veldig fortvila for han vet ikke hvor han skal gjøre fra seg. Vi har prøvd belønning, oppmuntring, klistermerker, snakke sammen osv, men vi kommer ikke gjennom til han. Noen som har opplevd det samme og har gode råd? Kroppen hans er helt moden for å slutte, men det sitter i hodet. Anonymkode: 20b23...ec8
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #3 Skrevet 11. mai 2019 Mitt yngste barn var slik. Første steg er å fortelle at nå forsvinner bleia. Det er mulig å fex først ta vekk bleia for tiss deretter bæsj, men jeg tror jeg ville tatt begge på en gang. Sett en dato og tell ned. Deretter innføre belønningssystem. Lag et kort med ruter og la gutten få Ett klistremerke PR dobesøk, også når han ikke får ut noe. La gutten klistre på selv. 5 klistremerker = noe han liker. Regn med masse uhell, men ALDRI ta frem bleia igjen. vi hadde stor suksess ved bruk sv potte m papir i bunnen, samt at vi tok henne med på do når vi gikk på do selv, og naturaliserte dermed dogåing. Det var tøft, men det løste seg over tid. Hold ut, og lykke til Anonymkode: b2f36...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå