Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Dette har plaget meg i mange, mange år. Hvis noe som helst kommer "for langt inn" eller rører borti livmortappen(?), så får jeg helt ekstremt sterke smerter. Dette skjer jo spesielt etter sex i enkelte stillinger, men også ved f.eks orgasme (pga sammentrekninger?). Smertene varer lenge, minst flere timer og jeg er øm i hvert fall 2 døgn etterpå. Det er såpass smertefullt at jeg ikke klarer å slappe av, jeg bare ligger og vrir meg. Er det noen som opplever det samme? Jeg er liksom så ømfindtlig. Tåler ingenting "der nede". Det gir store plager i hverdagen, sex er nesten umulig, orgasme er umulig, til og med tamponger er vanskelig til tider. Anonymkode: 45f69...6cd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Det er jo greit at du spør her inne, er jo mange ulike kvinner med ulike problemer, men har du tatt dette opp med fastlege/gynekolog? Du burde sikkert fått henvisning til noen som kan hjelpe deg. Er dette noe som har oppstått etter svangerskap eller andre årsaker? Eller har du "alltid" hatt det sånn? Anonymkode: a4a24...b52
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #3 Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette har plaget meg i mange, mange år. Hvis noe som helst kommer "for langt inn" eller rører borti livmortappen(?), så får jeg helt ekstremt sterke smerter. Dette skjer jo spesielt etter sex i enkelte stillinger, men også ved f.eks orgasme (pga sammentrekninger?). Smertene varer lenge, minst flere timer og jeg er øm i hvert fall 2 døgn etterpå. Det er såpass smertefullt at jeg ikke klarer å slappe av, jeg bare ligger og vrir meg. Er det noen som opplever det samme? Jeg er liksom så ømfindtlig. Tåler ingenting "der nede". Det gir store plager i hverdagen, sex er nesten umulig, orgasme er umulig, til og med tamponger er vanskelig til tider. Anonymkode: 45f69...6cd Kan det være vondt når du setter deg ned også? For jeg har det ganske likt deg, men at det også er smertefullt om jeg setter meg fort ned i timene, dagene etter sex, som om noe presses oppover mot livmora og det gjør sykt vondt. Legen min mistenkte endometriose eller cyste her, så skal utredes for det. Anonymkode: e2d39...461
Førstemann Skrevet 11. mai 2019 #4 Skrevet 11. mai 2019 Høres veldig ut som hvordan jeg har hatt det. Det viste seg at jeg hadde cyster, muskelknuter og dermed forstørret livmor. Fikk fjernet livmoren og en del av smertene ble borte. Men så begynte det å bli smerter igjen, og det viser seg at jeg ikke kan spise brød eller annet som har høy konsentrasjon av mel. Dette fordi det klumper seg i tarmen og det blir veldig veldig ømt. Kan gi sterke smerter ved sex det også og det føles litt som om det skulle være eggstokker/livmor for det er i samme område. Det var verre før når det samtidig presset på en stor og øm livmor, men er ille nok uten livmora også. Nå har jeg kuttet ut å spise brød, kun i ekstremt sjeldne tilfeller og da bare bittelitt. Det kan gå bra. Men spiser jeg mer, kommer det tilbake med en gang. Jeg er 100% sikker på at det er dette som er årsaken selv om ikke dette kan påvises på noen annen måte enn ved mine egne opplevelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå