Gå til innhold

Ambulant team for barn. Noen som har erfaringer? Vi er fortvilet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stedatter som er i utredning hos bup, uten at de har funnet noe enda. Vi får nå et ambulant team, som skal jobbe i hjemmet hos oss og biologisk mor. Hva innebærer dette? Hva skjer fremover? Noen her som har erfaringer med ambulant team? Vi sliter med adferdsproblemer, skolevegring og hun viser noe aggresjon. Hva kan jeg/vi se for oss fremover? Prøvd spørre sambo, men han visste ikke selv. Vi har 50/50.

ganske desperat situasjon da jeg har termin om ikke lang tid, og blir veldig stresset over det her. Tenker masse på hvordan det blir, hva som skjer, får vi til dette som familie osvosv. 

Noen som har fått hjelp derifra med barna sine? Isåfall, var det god hjelp?

takker for svar:)

Anonymkode: 81a00...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt hjelp selv, men samarbeider med ambulant team hos BUP i noen familier gjennom jobb. Jeg kan si litt om min kjennskap.

All oppfølging skjer etter avtaler med familiene. Ofte er det bedre for behandler å se barna i miljøene de er de daglig, enn på et kontor-de får et bedre inntrykk. Noen vil også besøke barnet på skole, fritidsaktiviteter og lignende. Min erfaring er at de i ambulant team er mer fleksible en "kontor-behandlerne". De er der for å hjelpe, og vil nok ta hensyn til deres familiesituasjon. Det er kun for en periode. Håper stedatteren din får den hjelpen hun trenger 🙂

Anonymkode: 51239...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hatt hjelp selv, men samarbeider med ambulant team hos BUP i noen familier gjennom jobb. Jeg kan si litt om min kjennskap.

All oppfølging skjer etter avtaler med familiene. Ofte er det bedre for behandler å se barna i miljøene de er de daglig, enn på et kontor-de får et bedre inntrykk. Noen vil også besøke barnet på skole, fritidsaktiviteter og lignende. Min erfaring er at de i ambulant team er mer fleksible en "kontor-behandlerne". De er der for å hjelpe, og vil nok ta hensyn til deres familiesituasjon. Det er kun for en periode. Håper stedatteren din får den hjelpen hun trenger 🙂

Anonymkode: 51239...fcf

Helt enig med at det er bedre de ser barn i sitt «naturlige» og dagligdagse miljø, fordi det er her utfordringene oppstår! Håper det er som du sier, at de lettere kan gi den hjelpen vi sårt trenger, utifra at de ser mer det hele bildet av henne og oss som familie :) barnevernet er også blandet inn, da mtp adferden. Denne kommer jo ikke frem på visse «arenaer», og bup kontoret er vell en av dem! Vet du om de kommer med veiledning til oss, og hvordan vi skal arbeide bedre rundt jenta og hennes behov? - dette jeg isåfall håper på! :)

Anonymkode: 81a00...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...