Gå til innhold

Hvorfor er folk så jævla kjedelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener ikke at alle er kjedelige som fordi de bare finner på kjedelige ting, har kjedelige interesser.
Jeg mener mer at folk har veldig lett for å gi råd til andre, gamle, kjedelige råd. 
Jeg synes det meste folk kommer med er veldig tafatt. "man får gjøre det beste ut av det en har" osv. 

Anonymkode: cbea1...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste jeg hører er alle gjør det de mener er best for sin familie. Det er bare så hjernedødt. 

Anonymkode: 05abd...875

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det verste jeg hører er alle gjør det de mener er best for sin familie. Det er bare så hjernedødt. 

Hvorfor er det hjernedødt å gjøre det som er best for egen familie?

Anonymkode: f1894...639

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spent på begrunnelsen for denne? 

Anonymkode: 8e5ac...f72

Skrevet

Fordi de færreste mennesker har evnen til å tenke selvstendige tanker. 

Anonymkode: 7b52a...99d

Skrevet

Fordi noe er sagt før trenger det jo ikke være feil. 😁

Om vi kun gikk rundt og sa ting ingen andre hadde sagt før ville vi fort gå tom for noe å si. 

Anonymkode: 45138...88f

Skrevet

Fordi de har vokst opp i verdens kjedeligste land, der folk skoleres til å ha de samme meningene og oppfatningene.

På noen norske skoler blir unger til og med mobbet hvis de ikke er like kjedelige som resten av ungeflokken.

Personer med under middels høy intelligens-kvotient blir spesielt påvirket, og vil bare reprodusere de kjedelige rådene i enhver sammenheng.

Anonymkode: 9cb61...daf

Skrevet

Sant nok, det er fantasiløst. Og skyldes kanskje mangel på mot.

Men en av grunnene er også at klisjeene blir brukt fordi de stemmer. Når noen furter over de dårlige kortene livet delte ut, så opplever de sin egen misère som unik, spesiell og tragisk. Men det er den jo ikke - der er alltid noen som har opplevd tilsvarende eller verre ting. Og da er det faktisk ikke et dårlig råd å få vite at man må gjøre det beste ut av det man har, at det kommer ikke an på hvordan man har det, men på hvordan man tar det; at man må se på den lyse siden etc etc, alle klisjeene i boka. Og de er kjedelige, men dessverre er de sanne. Da kjæresten forlot meg midt i svangerskapet og jeg måtte føde alene og bli alenemor, følte jeg meg heeeelt annerledes enn alle andre i verden. Men, hallo. Kvinner på alle kontinenter og til alle tider i historien har gjort eksakt det samme etter at en ansvarsløs mann fløy. Det er jo en historie som er eldre enn Metusalem. Og da min ektemann døde brått i en ulykke følte jeg meg også unik og tragisk. Men han er ikke den første mannen som dør før tida i uventede omstendigheter. Og sånn kan det fortsette.

Og da må jeg jo, for å ikke rable helt, eller for å finne en motivasjon til å leve videre, ta til meg de utslitte og banale rådene om at det er her og nå vi lever, at vi kan ikke endre fortida, bare framtida, at det det er jeg selv som bestemmer om jeg skal være bitter eller glad, at jeg må gjøre det beste ut av det livet faktisk har gitt meg. Kjedelig, men nyttig. På linje med å lære gangetabellen eller å spise grovt brød.

Anonymkode: 8742b...aa5

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sant nok, det er fantasiløst. Og skyldes kanskje mangel på mot.

Men en av grunnene er også at klisjeene blir brukt fordi de stemmer. Når noen furter over de dårlige kortene livet delte ut, så opplever de sin egen misère som unik, spesiell og tragisk. Men det er den jo ikke - der er alltid noen som har opplevd tilsvarende eller verre ting. Og da er det faktisk ikke et dårlig råd å få vite at man må gjøre det beste ut av det man har, at det kommer ikke an på hvordan man har det, men på hvordan man tar det; at man må se på den lyse siden etc etc, alle klisjeene i boka. Og de er kjedelige, men dessverre er de sanne. Da kjæresten forlot meg midt i svangerskapet og jeg måtte føde alene og bli alenemor, følte jeg meg heeeelt annerledes enn alle andre i verden. Men, hallo. Kvinner på alle kontinenter og til alle tider i historien har gjort eksakt det samme etter at en ansvarsløs mann fløy. Det er jo en historie som er eldre enn Metusalem. Og da min ektemann døde brått i en ulykke følte jeg meg også unik og tragisk. Men han er ikke den første mannen som dør før tida i uventede omstendigheter. Og sånn kan det fortsette.

Og da må jeg jo, for å ikke rable helt, eller for å finne en motivasjon til å leve videre, ta til meg de utslitte og banale rådene om at det er her og nå vi lever, at vi kan ikke endre fortida, bare framtida, at det det er jeg selv som bestemmer om jeg skal være bitter eller glad, at jeg må gjøre det beste ut av det livet faktisk har gitt meg. Kjedelig, men nyttig. På linje med å lære gangetabellen eller å spise grovt brød.

Anonymkode: 8742b...aa5

Alt du skriver her er også slik kjedelig. Du skriver "men dessverre sant" , og dette er også oppbrukt . "Dessverre" brukes alltid  i forbindelse med sannheten av en grunn. 
På samme måte som at folk skriver/sier "velkommen til virkeligheten" når noe går skeis. 
Så da tenker jeg, er du lykkelig er du rett og slett dum og naiv. Men så kommer man liksom ingen vei med å være  deprimert heller. 
Så hvor kjedelig skal man være?

Å føle seg unik er ikke problemet her. Det er alltid noen som synes du er veldig spesiell, andre legger ikke merke til deg. slik vil det nok være for alle. 

Men la oss si, jeg er livredd for å bli kjedelig slik som mamma. hun hadde reisejobb men vafr så kjedelig at hun flyttet tilbake til barndomshjemmet. Er livredd for at jeg gjør noe av det samme..så triste og lite spreke vi egentlige r

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt du skriver her er også slik kjedelig. Du skriver "men dessverre sant" , og dette er også oppbrukt . "Dessverre" brukes alltid  i forbindelse med sannheten av en grunn. 
På samme måte som at folk skriver/sier "velkommen til virkeligheten" når noe går skeis. 
Så da tenker jeg, er du lykkelig er du rett og slett dum og naiv. Men så kommer man liksom ingen vei med å være  deprimert heller. 
Så hvor kjedelig skal man være?

Å føle seg unik er ikke problemet her. Det er alltid noen som synes du er veldig spesiell, andre legger ikke merke til deg. slik vil det nok være for alle. 

Men la oss si, jeg er livredd for å bli kjedelig slik som mamma. hun hadde reisejobb men vafr så kjedelig at hun flyttet tilbake til barndomshjemmet. Er livredd for at jeg gjør noe av det samme..så triste og lite spreke vi egentlige r

Du virker veldig ung - hvor gammel er du?

Og se på det du skriver selv, er det noe bedre enn det f.eks. aa5 skriver? Jeg tør påstå at du ikke er den som skriver spenstigst eller best av dere.

Du velger ditt eget liv. Det du ser på som kjedelig kan være spennende for en annen. Det du ser på som spennende kan være drepende kjedelig for en annen.

Gjør det du ønsker, bli det du ønsker, men ikke kritiser andre for deres valg. Om du skaper deg det livet du ønsker deg, da har du ikke lenger behov for slike følelseskalde innlegg som dette svaret ditt er, og du vil heller ikke ha behov for å kritisere andre.

Anonymkode: 32ab5...978

Skrevet

Jeg jobber med eldre mennesker, med rehabilitering. Jeg var fast bestemt på at jeg aaaaldri skulle det etter endt utdannelse. For noe så kjedelig!!! 

Vel, jeg digger det! Folk har så mange skjulte kvaliteter, og det går ikke en eneste dag på jobb uten at jeg ler høyt, sammen med en eldre person. Det de fleste har til felles, er at livet ikke ble som de hadde tenkt. Det var ingen som ønsket seg parkinson, kreft, nyresvikt, lårhalsbrudd eller depresjon... 

Likevel går det an å leve gode liv, med å ta inn over seg hva som er viktig for nettopp deg. Det å gjøre det beste ut av situasjonen sånn som den er nå er faktisk et utrolig godt råd, selv om andre har sagt det før deg. Eller sagt på en annen måte; hvordan kan hverdagen din bli så god som mulig, med det utgangspunktet du har nå? 

Og det er ikke kjedelig, det er fantastisk!! 

Anonymkode: 2b45c...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...