Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #1 Skrevet 10. mai 2019 Noen som kan mye om ridning? Når jeg ser folk som rir i Europa brukes det veldig små bevegelser og det vorker som om det er "fint" at det nesten ikke synes at rytteren gir signaler til hesten. Hendene skal holdes i ro, bena skal holdes ned langs kroppen på hesten osv ser det ut som. Hvis jeg derimot ser folk som rir i Mongolia bruker de veldig mye mer kropp. De gjør store bevegelser med armer og ben. Hvorfor er det sån? Er det ene egentlig mer effektivt enn drt andre eller er noe bedre for hestene? Er drt bare ulik kultur som gjør at folk rir så forskjellig? Hvis folk rir på fjellet i Norge, rir de da slik vi ser rytterene i Mongolia ri? Anonymkode: 495e1...cfd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #2 Skrevet 10. mai 2019 Det er stor forskjell på korleis folk rir iforhold til hvilken gren dei rir i. Dressur foreksempel så ser du nesten ikkje bevegelse på rytter, og alt dei ber hesten om ser du nesten ikkje.. Dei sitte og i ro og bare følge med hestens bevegelse. Og dei rir i dressur sal Western ridning i westernsal ser heilt annerledes ut, heilt ein anna rideart. Og det samme gjelder mange fleir ridearter og kas utstyr ein rir i.. Fjell ridning er og foreksempel på litt lengre tøyler slik at hesten kan bruke og bevege hode meir for å ha meir kontroll i terenget Anonymkode: a4352...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå