Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Leste en bok for 5-åringen min. Og da kom ordet «hoppe strikk» i fortellingen. Og barnet sier da «hva er å hoppe strikk»😟. Ble litt satt ut der å da. For h*n har jo verken sett noen hoppe strikk,eller paradis eller gjort det selv. Mine andre barn som er 22 og 21 var vel den siste generasjonen som hoppet tau,hoppet strikk,lekte boxing går osv. Og etter det kom mobil,ipad,playstation for fullt😐 De sier de er glade for at de fikk oppleve alle utelekene. Anonymkode: 3b8ca...2d2
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Det stemmer nødvendigvis ikke. På skolen jeg jobber på, har «boksen går» vært populær i alle år (mye fordi alle kan være med, uten at det har noe å si for leken). Hoppe tau og strikk går i perioder, men de har også vært populære i alle år. Anonymkode: 1a039...10c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Det er mulig. Men de leker fortsatt sisten, gjemsel, stiv heks og de hopper tau/slengtau, spiller slåball. Det finnes de leker min mor lekte som jeg aldri har lekt også. Og det helt uten iPad. Det heter forresten «boksen går» ikke «boxing går». Da min mor var liten, var det en blikkboks som skulle sparkes vekk av den som gjemte seg. Anonymkode: d8743...b9e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste en bok for 5-åringen min. Og da kom ordet «hoppe strikk» i fortellingen. Og barnet sier da «hva er å hoppe strikk»😟. Ble litt satt ut der å da. For h*n har jo verken sett noen hoppe strikk,eller paradis eller gjort det selv. Mine andre barn som er 22 og 21 var vel den siste generasjonen som hoppet tau,hoppet strikk,lekte boxing går osv. Og etter det kom mobil,ipad,playstation for fullt😐 De sier de er glade for at de fikk oppleve alle utelekene. Anonymkode: 3b8ca...2d2 What? Mine unger hopper da tau, paradis og leker boksen går og det der på skolen de. Og noe av det i bhg og. Må da ikke bruke skjerm som barnevakt... Anonymkode: 50126...ea9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Men så finn fram en strikk å lær ungen å hoppe da vel. Problem solved!!! Anonymkode: bb6e8...297
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #6 Skrevet 10. mai 2019 På den skolen der mine barn går, arrangerte vi foreldrene "utelek-kveld". Vi delte inn i grupper, og ungene gikk fra stasjon til stasjon og lærte leker som vi voksne hadde brukt som barn. De kan allerede stikkball, slengtau, boksen går og sisten; men den kvelden lærte de å hoppe strikk, hoppe paradis, spille kubb, spille basse, klinke kuler og kaste på stikka. Kjempemorsom kveld for store og små! Anonymkode: a7bb8...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå