Gå til innhold

Lappetest, noen med erfaring? (hud/revma)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på høy dose antihistaminer (20mg aerius, 1 tbl er 5mg) året rundt. Årsak ukjent... Men det demper kløe bla.a.

Hudlegen på sykehuset foreslo en lappetest på ryggen. Jeg kan ikke ha et opphold i bruk av antihistaminer. Jeg hadde det i fjor og kunne nesten ikke spise noenting. Ble dårlig. Det tar noen uker før man oppnår full effekt av medisinen og... 

Det var i forbindelse med prikktest på armen. Så, er det umulig for meg å ta en lappetest? 

Hun mente at hun ikke aaaner hvorfor jeg er nummen i kroppen, og har smerter. Tror hun så på meg som en vanskelig pasient og bare måtte finne på et eller annet å, tilsynelatende, undersøke. Kløen og utslettene etc. ble avfeid og var absolutt ikke hud(eveblest-)relatert. Sa hun. Så det er uklart for meg hvorfot hun foreslo en slik test. Min mor har tatt en sånn test, men det var pga tydelige symptomer på elveblest. Rødt, kløende utslett.

Jeg har ikke det. 

Anonymkode: 2ce16...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går på høy dose antihistaminer (20mg aerius, 1 tbl er 5mg) året rundt. Årsak ukjent... Men det demper kløe bla.a.

Hudlegen på sykehuset foreslo en lappetest på ryggen. Jeg kan ikke ha et opphold i bruk av antihistaminer. Jeg hadde det i fjor og kunne nesten ikke spise noenting. Ble dårlig. Det tar noen uker før man oppnår full effekt av medisinen og... 

Det var i forbindelse med prikktest på armen. Så, er det umulig for meg å ta en lappetest? 

Hun mente at hun ikke aaaner hvorfor jeg er nummen i kroppen, og har smerter. Tror hun så på meg som en vanskelig pasient og bare måtte finne på et eller annet å, tilsynelatende, undersøke. Kløen og utslettene etc. ble avfeid og var absolutt ikke hud(eveblest-)relatert. Sa hun. Så det er uklart for meg hvorfot hun foreslo en slik test. Min mor har tatt en sånn test, men det var pga tydelige symptomer på elveblest. Rødt, kløende utslett.

Jeg har ikke det. 

Må spesifisere at jeg klør, av allergi, og får rødt utslett av å dusje. Men kløen og utslettet kommer aldri samtidig. Utslettet jeg får klør ikke. Det er bare varmt.

Har vært hos allergispes. som mener det ikke er allergi, men elveblest, noe hudlegen avkreftet at det er. 

Jeg mistenker mastcelleproblematikk, men prøvene indikerer ikke noe sånt. Symptomene er dog like, har snakket endel med folk som har det. Og de opplever mye av det samme som meg, med smerter og nummenhet.. 

Så, ifølge legen er det ikke hud- eller (vanlig)allergirelatert. Ville bare skrive det, siden det så ut som jeg motsa meg selv der med utslett. 

Legen mente det er normalt å bli rød av å dusje... (det har dog forsvunnet etter at vi flyttet fra den mugne leiligheten vi bodde i).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...