Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Han har en fysisk krevende jobb og er stekt i kroppen. Men han legger seg alltid å sover, eller går på besøk til venner! har vert slik mer eller mindre siden vi ble sammen, jeg begynner lure på om han er syk? Husarbeid og alt står, han sover! har jeg vert på reis og han har hatt barna en weekend, nei da er han sliten og må hvile eller gå på besøk for å «hvile». Har jeg jobbet og han har ansvar hjemme så må han hvile når jeg kommer hjem! Det er alltid en kamp om å få han til å gjøre mer en han MÅ. Jeg er drittlei! er han direkte lat, sniker seg unna ansvar? Siden mandag har han ligget i sengen hele tiden, jeg jobber natt og han sover på sofaen i stedet for å ta seg av barnet som er hjemme med onsdagdfri! What to do? Anonymkode: 144e5...d86
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Er det slik at han prioriterer å sove på feil tidspunkt av døgnet, eller er det slik at han faktisk sover mye mer enn "normalt"? Hvis han prioriterer å sove på dagen istedetfor på natten, så forstår jeg at du blir sint og sur, men for all del, hvis han klarer å dra på besøk, så er jo det litt merkelig. Hva mener du med at han har hatt barna en weekend, står han ikke opp med barna? Er de overlatt til seg selv? Hvor gamle er de? Om han har behov for unormalt mye søvn, så bør du jo oppfordre han til å gå til lege, få sjekket blodverdier og vitaminbehov. Hvordan spiser han? Er han en som ikke spiser variert, plukker bort grønnsaker og lignende.? Anonymkode: ab22b...f74
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 En slik mann vil trolig ikke endre seg. Men siden dere har barn ville jeg gitt ham én sjanse - han må til legen for å sjekke om det er noe galt med ham OG dere må i parterapi. OM han nektet hadde jeg gått. Anonymkode: 19770...d3f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Ekstrem mangel på vitamin D gjør at man blir sliten og trøtt. Om han er så sliten og trøtt som han sier så be han gå til legen å be de kartlegge om han har mangel på vitaminer eller lignende. Men det høres mer ut som han er lat enn at det faktisk er et helseproblem? Dere trenger nok å snakke ordentlig sammen. Eventuelt kanskje terapi? Anonymkode: ee33e...389
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Det er helt umulig å svare på, for det kan helt klart bare være en uvane, at han er lat, eller at han faktisk trenger så mye søvn. Jeg ville krevd at han sjekket nivåene sine av bl.a D-vitamin, for det er jo ikke vanlig at en frisk voksen mann bruker så mye tid på å sove. Men om det er en vane han har lagt seg til, så tror jeg neppe du får endret han altså. Da liker han rett og slett å sove, og da blir det etterhvert et behov for han. Anonymkode: 5b93e...95d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Hvis han kan hvile med å gå på besøk, har han kun vondt i viljen. Anonymkode: b5aa5...ff1
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #7 Skrevet 10. mai 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis han kan hvile med å gå på besøk, har han kun vondt i viljen. Anonymkode: b5aa5...ff1 Dette. Mannen din er plukkråtten lat, HI. Anonymkode: e6ec0...b5a
Hjertefru Skrevet 10. mai 2019 #8 Skrevet 10. mai 2019 Det jeg stusset mest på her er at han må dra på besøk til noen for å hvile. Ligger han da også? Låner senga til vertskapet og sover? 😅 Hvis det er tilfelle ville jeg fått ham undersøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå