Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 2 og har termin 9.juni. Denne gangen ønsker jeg å skrive et ønskebrev til fødeavdelingen. Hvordan går jeg frem for å gjøre det?

Anonymkode: 4e588...e34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev på et ark og la i mappa med helsekort og div. Mappa skal jo være med så da har du brevet sammen med resten.

Anonymkode: 78db8...b63

Skrevet

Fødsel kan ikke planlegges på noe vis. Fødebrev eller fødselsplan, har som regel ikke noe for seg.

Anonymkode: 465d3...470

Skrevet

Du skriver et kort og informativt brev om hva du ønsker og hvorfor (skriver du fire A4 sider er det ingen som har tid til å lese det, så hold det kort) og legg det sammen med helsekortet. 

Den som tar deg imot og skriver deg inn tar også helsekortet ditt og fører viktige ting om deg og din helse inn på dataen, dine ønsker kan også skrives inn så jordmødre og andre som skal ha med deg å gjøre kan lese det.

Men igjen, fire sider om dine følelser kan ikke skrives inn noe sted så skriv kort og be dem evt snakke med deg om ting. Skriv f.eks at du i utgangspunktet ønsker en naturlig fødsel uten smertelindring, men ikke skriv side ned og side opp om dine følelser rundt dette, åpne heller for at de kan spørre deg eller partneren din om de lurer på noe.

Også må du jo være forberedt på at alle fødsler er ulike, så selv om du hadde en opplevelse forrige gang kan det bli ganske annerledes denne gangen.

Anonymkode: 0cb3a...a8c

Skrevet

Aldri hørt om. 

Men så kom begge mine 7 og 8 uker for tidlig. 

Anonymkode: fa291...b1c

Skrevet
På 9.5.2019 den 12.31, Anonym bruker skrev:

Fødsel kan ikke planlegges på noe vis. Fødebrev eller fødselsplan, har som regel ikke noe for seg.

Anonymkode: 465d3...470

Hvordan kan du si det? Jeg ønsker eks sen avnavling samt avvente med veiing og måling . Er jo mye bedre at de vet dette i forkant enn at jeg må huske alt når jeg står der med rier og har helt andre ting å tenke på

HI

Skrevet
På 9.5.2019 den 12.35, Anonym bruker skrev:

Du skriver et kort og informativt brev om hva du ønsker og hvorfor (skriver du fire A4 sider er det ingen som har tid til å lese det, så hold det kort) og legg det sammen med helsekortet. 

Den som tar deg imot og skriver deg inn tar også helsekortet ditt og fører viktige ting om deg og din helse inn på dataen, dine ønsker kan også skrives inn så jordmødre og andre som skal ha med deg å gjøre kan lese det.

Men igjen, fire sider om dine følelser kan ikke skrives inn noe sted så skriv kort og be dem evt snakke med deg om ting. Skriv f.eks at du i utgangspunktet ønsker en naturlig fødsel uten smertelindring, men ikke skriv side ned og side opp om dine følelser rundt dette, åpne heller for at de kan spørre deg eller partneren din om de lurer på noe.

Også må du jo være forberedt på at alle fødsler er ulike, så selv om du hadde en opplevelse forrige gang kan det bli ganske annerledes denne gangen.

Anonymkode: 0cb3a...a8c

Ser den. Ønskebrevet mitt vil nok bestå av 4-5 setninger 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...