Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 Har relativt liten slekt og nettverk. Har 3 barn i alderen 2-15år og de har merket seg dette. Min mor er eneste "nære" igjen ,men hun er alkoholisert så har ikke så mye kontakt enn bursdager ( ca 4 ganger i året) Har en bror men han bor i Danmark så vi møter han ca 1 x i året. Slekt på min side er par onkler og tanter. Far side er heller ikke så stor men foreldrene møter vi hver 2-3mnd og likeså hans søster med barn. Mine onkler å tanter har de mest utroligste unnskyldning for at de ikke har tid til å komme i bursdagen og ene året ungikk de alle 3 barna sin bursdag. Jeg synes dette er veldig leit ovenfor barna, blir trist at så få ønsker å stille opp. Jeg har i år ikke lyst å invitere dem pga de har vist de ikke ønske å komme men føler de "må." Hva hadde dere gjort ? Fortsatt å bedt halv entusiastiske mennesker som med noe flaks gjør at 1-2 av 7 kommer til å gidde å møte opp? Anonymkode: 07a1e...c5d
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 Vet du, det hadde jeg bare gitt blaffen i. Jeg ville tatt kjernefamilien (dere som bor sammen) med ut for å spise og gå på kino eller gjøre noe annet hyggelig, for å markere bursdagen. Da slipper du skuffa barn og bekymringer rundt et selskap som bare drar med seg dårlige vibber.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Må dere ha så store bursdager da? Holder det ikke at besteforeldrene på fars side kommer, og hans søster med familie? Det er ikke vanlig å ha foreldrenes tanter og onkler i familieselskap altså, jeg har aldri invitert mine tanter og onkler når barna mine har bursdag. Vi er heller ikke så stor familie, forrige bursdag vi hadde kom hans foreldre, han ene singe bror, min mamma og min ene single søster. Det holder da i massevis det. Min pappa har jeg ingen kontakt med, min søster med familie bor 4 timers kjøring unna og min bror med familie bor helt i andre enden av landet så de kommer ihvertfall ikke. Anonymkode: 1cd6d...8e3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Man ber vel ikke barnas grandtanter- og onkler i barnebursdag? Anonymkode: bfcb6...0cc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Det er ikke nødvendig å invitere hele storfamilien til alle bursdager. Dere er jo 5 bare i kjernefamilien. Dine tanter og onkler eller barnas tremenninger synes jeg det er søkt å invitere hvis de ikke også er nære omgangsvenner. Fettere og kusiner av bursdagsbarnet, som bor i nabolaget er det hyggelig å invitere syntes jeg men en barnebursdag er ikke noe man reiser langt for eller endrer andre planer for. Anonymkode: 71477...796
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Det er ikke nødvendig å invitere hele storfamilien til alle bursdager. Dere er jo 5 bare i kjernefamilien. Dine tanter og onkler eller barnas tremenninger synes jeg det er søkt å invitere hvis de ikke også er nære omgangsvenner. Fettere og kusiner av bursdagsbarnet, som bor i nabolaget er det hyggelig å invitere syntes jeg men en barnebursdag er ikke noe man reiser langt for eller endrer andre planer for. Anonymkode: 71477...796
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 Selv om noen av dere synes det er søkt å invitere barnas grandonkler og tanter i bursdager, så tenker jeg at det uansett er ufint av dem å ikke komme. Det er familie åkke som. Ok så er de ikke interessert, men jeg mener likevel at det er frekt å takke nei til en bursdagsinvitasjon når det er familie som inviterer. For det er jo nettopp det det er, familie.
Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Lag barnebursdag. Og be dine onkler og tanter på andre tider i året; kanskje enkeltvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå