Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #1 Skrevet 9. mai 2019 barn med navn som Tone, Linda, Nina og Hege i dagens samfunn ? Jeg personlig liker veldig godt Nina ,det er nydelig. Samme med Ole , Sverre , Håkon, Johannes, Henrik og Syver , men synes slike navn er svært sjelden idag. Synes alle heter Lucas, Liam og William ( Liker de også jeg,men savner disse jeg nevner) og Emma, Nora og Sofie/a Tror dere disse er navn som kommer tilbake ? Jeg selv har et navn som var på topp listene når han ble født,men er ikke så vanlig i sammen og har heller ikke truffet så mange som heter det, kjenner 2 voksene og 1 barn som heter samme fornavn som min,men er ingen verken på skolen eller i bhg som heter det samme som han Anonymkode: 78d11...609
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #2 Skrevet 9. mai 2019 I min vennekrets så har alle sammen eldre navn. Mine har gamle kongenavn. Anonymkode: d424d...fd1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #3 Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I min vennekrets så har alle sammen eldre navn. Mine har gamle kongenavn. Selv heter jeg et av navnene du har på listen din. Anonymkode: d424d...fd1 Anonymkode: d424d...fd1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #4 Skrevet 9. mai 2019 Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt om det. Her er Ole og Håkon ikke noe uvanlig. Liam og William vet jeg ikke om et eneste barn som heter. Anonymkode: cb2e5...9fe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #5 Skrevet 9. mai 2019 Bosatt på Oslo Vest ser jeg godt at det er gamle navn som er mest brukt Anonymkode: c793c...7cc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #6 Skrevet 9. mai 2019 Bortsett fra Syver går mine barn i klasse med alle guttenavnene du nevner. Noen av dem er det flere av. Men ingen Lukas eller William i det hele tatt. Det med navn har store lokale variasjoner, så du kan ikke dømme trenden i landet totalt utfra det utsnitt du selv ser i ditt lokalmiljø. På jentesiden treffer du bedre så vidt jeg kan se. Men jeg tror det mest er at de jentenavn du lister opp er så ekstremt vanlige blant voksne damer nå. Bestevenninnen min heter Elin, og jeg jobber sammen med to Nina og to Tone. Da gir jeg ikke barna mine de navnene. Anonymkode: a71ef...2ee
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #7 Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: barn med navn som Tone, Linda, Nina og Hege i dagens samfunn ? Jeg personlig liker veldig godt Nina ,det er nydelig. Samme med Ole , Sverre , Håkon, Johannes, Henrik og Syver , men synes slike navn er svært sjelden idag. Synes alle heter Lucas, Liam og William ( Liker de også jeg,men savner disse jeg nevner) og Emma, Nora og Sofie/a Tror dere disse er navn som kommer tilbake ? Jeg selv har et navn som var på topp listene når han ble født,men er ikke så vanlig i sammen og har heller ikke truffet så mange som heter det, kjenner 2 voksene og 1 barn som heter samme fornavn som min,men er ingen verken på skolen eller i bhg som heter det samme som han Anonymkode: 78d11...609 Her vi bor er det mange som heter Ole, Sverre, Håkon, Johannes og Henrik. Færre som heter de jentenavnene du nevner, men jeg hadde ikke reagert hvis jeg hadde møtt noen som heter det. Anonymkode: 90e2f...34c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #8 Skrevet 9. mai 2019 Kjenner tvillinger som har to av jentenavnene du lister opp, og det er veldig hyggelig å se de gamle navnene bli brukt. Det er så mange Emma og Emilie at det ikke likner noen ting. Guttenavnene du nevner er det en haug av her, bortsett fra Lukas - men det er dessverre en Liam. Anonymkode: 4e90e...ad7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Absolutt alle guttenavnene du nevner er representert rundt med, nevøer, klassekamerater til barna osv. Jentenavnene treffer du bedre med, jeg kjenner ingen barn med de gamle navnene du nevner, blant dagens oppvoksende barn er nok det "tantenavn". Men de kommer nok tilbake skal du se. Det er en del 70 og 80 talls navn som har blitt helt borte, tenker på Monica, Aina, Lene o.l. men de kommer nok tilbake de også. Anonymkode: 6c137...033
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bosatt på Oslo Vest ser jeg godt at det er gamle navn som er mest brukt Anonymkode: c793c...7cc Dette. Ingen nymotens navn her. Barna rundt her heter Kari, Anne, Petter, Håkon, Magnus, Ingrid, Ola, Lars osv. Anonymkode: 61479...8a3
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 så godt og se det er ganske vanlig rundt omkring, er er de veldig sjelden. Kongenavn er veldig fint for deg som nevnte at barna dine har det Anonymkode: 78d11...609
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Jentenavnene og guttenavnene du nevner er fra forskjellige generasjoner. Som en over nevner, så er det tantenavn som ikke brukes så mye, mens guttenavnene er fra bestefargenerasjonen, og er ganske populære nå. Skal vi snakke om guttenavn fra samme tid så tenker jeg på Richard, Tom, Geir, Rune osv. De ser vi heller ikke så mange av nå. De kommer nok tilbake i neste generasjon. 🙂 Anonymkode: bce62...646
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jentenavnene og guttenavnene du nevner er fra forskjellige generasjoner. Som en over nevner, så er det tantenavn som ikke brukes så mye, mens guttenavnene er fra bestefargenerasjonen, og er ganske populære nå. Skal vi snakke om guttenavn fra samme tid så tenker jeg på Richard, Tom, Geir, Rune osv. De ser vi heller ikke så mange av nå. De kommer nok tilbake i neste generasjon. 🙂 Anonymkode: bce62...646 Jeg vet ikke hvilkne generasjoner du sikter til. Men både jente- og guttenavnene er vanlig i min generasjon, i hvertfall her jeg bor. Jeg vil heller si at Richard, Tom, Geir, Rune tlhører generasjon som er eldre enn meg. Så det er nok endel forskjell fra hvor mn bor Anonymkode: cb2e5...9fe
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hvilkne generasjoner du sikter til. Men både jente- og guttenavnene er vanlig i min generasjon, i hvertfall her jeg bor. Jeg vil heller si at Richard, Tom, Geir, Rune tlhører generasjon som er eldre enn meg. Så det er nok endel forskjell fra hvor mn bor Anonymkode: cb2e5...9fe Ja det er det nok. Men ser vi på statistikken så hadde Hege og Nina sin "topp" rundt 70'tallet, mens Ole og Haakon hadde sin "topp" rundt 1910 eller tidligere. De sier at det går ca 120 år før et navn blir populært igjen. Anonymkode: bce62...646
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 Alle de fire jentenavnene du nettopp nevnte går i samme klasse på den lokale barneskolen. Jeg hadde selvfølgelig ikke reagert om jeg møtte et til barn som heter det. Anonymkode: 3b0a0...1d4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 De guttenavnene der er klassiske, tradisjonelle og tidløse. Mange barn i dag heter det, og mange voksne. Tone, Nina, Linda og Hege er det flest damer i 40-års som heter. Har et av navnene selv. Navnene er tidstypisk for barn født på 70- og 80-tallet. De er ikke gamle nok til å bli populære igjen ennå. Anonymkode: 52f21...5f2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 I barnehagen jeg jobber i og barnehagen til gutten min så har de fleste barna navn som Sverre, Olav, Marius, Ask, Odin, Jonas, Sigrid, Julia, Klara, Ava, Maria, Amalie. Synes det er helt vanlige navn. Så jeg ville ikke tenkt noe spesielt, bare at det var et fint og koselig navn 🙂🙂. Anonymkode: 1cd9b...394
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 Jeg kjenner/vet om barn i nærområdet her med alle de guttenavnene du nevner og aldri tenkt noe spesielt om det. Av jentenavnene du nevner er det bare Nina og Linda jeg vet om, men hadde ikke tenkt noe spes over det om jeg møtte barn med de andre navnene heller, selv om de ikke er så vanlige på barn i dag. Anonymkode: 7906d...fbb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2019 #19 Skrevet 11. mai 2019 Morsomt og se hvor stor forskjell det er landsbasis, ingen av de navnene er veldig brukt her. Kjenner kun voksene Linda, Nina, Tone og Hege, de er mellom 30 og 60 år, eneste navnet jeg har hørt på et barn her er Håkon og Ole, men går mye I Lucas, William og slike navn,liker de altså,men begynner og bli mange Anonymkode: 78d11...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå